• lisaeriksson

    Ang. förlängning av abonnemang...telenor.

    Hej. 
    Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd... tycker det är rörigt med kategorierna.
    Men men...

    En fråga: ska förlänga mitt abonnemang  jag har på telenor. 
    Vill ha en ny mobil...men då är frågan:

    *Måste jag då betala både för min gamla och min nya mobil samtidigt?*

    SÅ längesen jag förlängde ett abonnemang så jag känner mig helt nollställd :S

    Tacksam för svar :) 

  • Svar på tråden Ang. förlängning av abonnemang...telenor.
  • EmmaLiavin

    Om du förlänger abonnemanget på 24 månader och har säg 6 månader kvar, då plussar dom väl bara på 6 månader till på de 24 månaderna? Så har iallafall jag förstått det som!

  • lisaeriksson
    EmmaLiavin skrev 2013-03-30 11:15:47 följande:
    Om du förlänger abonnemanget på 24 månader och har säg 6 månader kvar, då plussar dom väl bara på 6 månader till på de 24 månaderna? Så har iallafall jag förstått det som!
    Jo men man betalar ju för mobilen också. 
    Har en iphone 4 nu som jag betalar 200 kronor för i månaden.
    Sen hittade jag en mobil som kostade 149 kronor i månaden.
    Undrar ju om jag fortfarande måste betala 200 för iphonen som jag inte kommer använda om jag förlänger med ny mobil.

    Hoppas det inte är för rörigt :/ 
  • EmmaLiavin

    Ring till telenor och fråga. Vet inte riktigt hur det fungerar när du ska skaffa en billigare telefon.

  • lisaeriksson
    EmmaLiavin skrev 2013-03-30 11:29:54 följande:
    Ring till telenor och fråga. Vet inte riktigt hur det fungerar när du ska skaffa en billigare telefon.
    Jag ska göra det. tänkte bara om någon visste härinne. Är ju påsk nu så...
  • Litenåfin

    Du kommer förmodligen betala 200 extra för mobilen den tid av bindningstiden du har kvar sen börjar bindningstiden för förlängningen löpa. Då med 149:- i förhöjd avgift.

  • SoStylish

    Du måste självklart betala av den gamla telefonen tills den bindningstiden har gått ut. Efter det betalar du endast för den nya telefonen!

Svar på tråden Ang. förlängning av abonnemang...telenor.