Inlägg från: Anonym (dilemma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dilemma)

    upphittat guldarmband

    Jag säger redan ifrån början att jag vill inte ha några påhopp - jag är ute efter råd i ett moraliskt dilemma. 

    Jag har hittat ett guldarmband, 18k, som jag skulle kunna få 1000-200 kr för, tror jag om jag sålde det. Jag vet att det är hemskt fel, men jag har inte ens pengar till mina räkningar just nu. Är det så fel att sälja det då eller kommer jag få skit för detta senare? 

  • Svar på tråden upphittat guldarmband
  • Anonym (dilemma)

    En följdfråga blir då, kan jag lita på polisen om jag lämnar in det där? Jag har inte superstor tillförlit till dem och jag har sökt efter annonser att någon tappat ett sånt armband utan att hitta något, så jag har ingen chans själv att hitta ägaren. Jag vill inte heller själv sätta ut en annons på blocket eller liknande.

  • Anonym (dilemma)

    Anledningen till att jag inte litar på polisen är att jag själv anmält min katt försvunnen, gett dem alla uppgifter och även kattens öronmärkning - allt helt korrekt. Det fanns de som hörde av sig till polisen för att berätta att dem hittat min katt och absolut ingenting hände, de sa inte ens att det fanns en anmälan om en sån försvunnen katt.  

    Nej, den personen som tappat armbandet har absolut inget med min ekonomi att göra men med min tidigare erfarenhet så nej jag övertalar mig inte om att det är svårt att hitta ägaren men armbandet får väl åka in till polisen. 

Svar på tråden upphittat guldarmband