• Dags for en liten

    Bra förskola i Blackeberg??

    Hejsan,

    Jag, min man och bebis flyttade nyligen till Blackeberg i Bromma. Vi planerar att vårt barn ska börja på förskola januari 2014, därför är det viktigt att vi söker plats redan nu (har jag hört..första barnet).

    Vilken förskola är bäst i Blackeberg och varför? Vi känner inga här och kan inte reka läget direkt. Det ska vara 10st förskolor i vårt närområde, vilket gör urvalet ännu svårare för oss...

    Det vore väldigt tacksamt om du vill dela med dig av dina erfarenheter. 
     

  • Svar på tråden Bra förskola i Blackeberg??
  • Louise32325
    Hej,jag bor också i Blackeberg och jag är i strid med min pojkes fsk. Han blir slagen,få blå märke och det känns att personalen klara inte av att hantera 30 barn. Jag letar också efter en fsk i Blackeberg hade tänkt Montessori det sägs att är en bra fsk så jag funderar fortfarande.. Hoppas att du kan hitta en bra fsk till dina/ditt barn
  • Dags for en liten

    Men hjälp!! Vilken förskola är det?
    Just nu står i bäst i kö till raketen. Det är en nyöppnad förskola som faktiskt verkar rätt bra. Vi var där på öppet hus.
    Sen får man väl se hur det går. Men i å med att det är nytt så är de öppna för feedback från föräldrarna. Vi (om vi får plats) får tex vara med å bestämma vad som ska vara på utegården. De kommer att bygga den under våren då den inte hann bli klar.

  • xmmamma

    Jag har precis avslutat min 1,5 åriga dotters inskolning på Raketen i Blackeberg oxh känner mig jättenöjd! Pedagogerna är unga och engagerade och lokalen är ljus och fräsch! Fast min dotter ibland blir ledsen när hon lämnas känns det ändå tryggt för personalen tar henne i famnen och vinkar med henne i fönstret till mig när jag går, och på eftermiddagen berättar de hur de gått under dagen osv. 
    De låter barnen vara med påverka verksamheten och skickar veckobrev med info och bilder varje vecka! 
    Och som oavstående skrev, är gården inte klar än men de går till parker eller skogen flera gånger i veckan. När jag hämtade i fredags hade de gjort egna såpbubblor och köpt stora utomhuskritor som de använde på gården, och de har en hel del cyklar och bollar, så att den inte rikgit är klar än gör inte så mycket för barnen har roligt ändå. 

    Kan varmt rekommendera denna förskola! 

  • Dags for en liten

    Xmmamma - tusen tack för ditt svar. Vår dotter kommer troligtvis börja där nästa år. Känns så himla skönt att få höra hur nån annan upplever förskolan.
    Låter verkligen som den är kanon!! :)

Svar på tråden Bra förskola i Blackeberg??