• meijah

    Pergotime hur mår ni? 2013

    ZandraClaesson: Hur har det gått för dig? Såg att det var ett tag sedan du började din Pergo-kur.

    Började min första Pergo-kur igår! Nu väntar en tid med spänd förväntan :)

  • meijah

    Påbörjar min andra pergokur (enkel) imorgon, samt att jag tar en ovitrellespruta i samband med äl!

    Hur går det för er tjejer? :)

      

  • meijah
    mylady skrev 2013-10-09 20:20:29 följande:
    Vi kämpar på. Har ätit min femte kur, andra med dubbeldos. Nu myser vi på och hoppas att det tar sig

    Hur ser eran resa/historia ut?Hur kommer det sig att du fått så många kurer? (:
  • meijah
    mylady skrev 2013-10-10 05:57:24 följande:
    Meijah.
    Vi är inne på försök månad nr 22 denna månad. Började vår utredning i början på detta år. Började med pergo i maj tror jag det va. Mannens prov var bra. Mina också egentligen.

    Jag har egentligen egen Äl ibland. men inte varje månad. Pergo är för att ge en extra skjuts. Åt först tre kurer med enkel dos. Men fick bara Äl enligt blodprovet första månaden. Fick äta provera för att få igång mens att kunna ta nästa dos. Nu har jag dubbeldos. Första månaden med dubbel fick jag bra värden, Äl. Återstår att se om jag får det denna månad också.

    Hon vill ha tre bra Äl värden innan vi går vidare. Vet inte med vad. Hoppas verkligen att det tar sig men nu börjar man tappa hoppet

    Jag är 30år och maken 27år.

    Hmm.. undrar om det kan vara ivf läkaren menade?

    För min och sambons del vart det 2 pergokurer och sedan vidare till ivf! Vi påbörjade våran utredning våren/försommaren i år :) Allt såg bra ut för min del, regelbunden mens osv. sambon hade dock få simmare, så därför fick vi prova Pergo+ovitrellespruta innan vi gick vidare!

    Ge inte upp hoppet! Men vet känslan av att kämpa månad ut och månad in utan att det blir något, hela livet kretsar kring ägglossningar och bim.. Tro mig jag vet, vi slutade skydda oss augusti 2010..

    Men det är bara "ligga" i ;))

         

         
  • meijah
    Firran skrev 2013-10-10 20:48:10 följande:
    Åt en trippel kur förra månaden och mådde verkligen skit Syn störningar huvudvärk och vallningar... Nu har jag ätit en halv tablett och i måndags hade fyra blåsor börjat växa en v åter större Så imorn blir det vul igen för att se om de andra.stannat.av men antagligen inte... Då får jag påbörja behandling.med puregon.

    Jag har bara ätit en enkelkur, påbörjade min andra enkelkur idag oh känner att bara det räcker biverkningsmässigt! Uschan för att äta trippel!
    Vad har puregon för effekt? :)
  • meijah

    Firran; ahaa! :) man lär sig något nytt varje dag! Då håller jag tummarna att det ska fungera för er denna gången också :)

  • meijah

    Mylady; Ja väntan är hemsk! September tog en evighet, oktober kommer kännas minst lika lång! Vi måste ju även vänta tills efter vul med att ha sex och från vul till äl är det nästan en vecka också!! Bara en massa väntan!

    Tror det går så fort bara för att vi försökt sedan Augusti 2010..
    Hur länge har ni försökt?

  • meijah
    mylady skrev 2013-10-12 21:50:32 följande:
    Jobbigt med all väntan.

    Vi började försöka julen 2011. Så snart två år. Hoppas på en fin julklapp men ser ju inte ljust ut.

    Hoppades på det jag också! Och att få ge mamma och pappa en sådan julklapp hade vart guld.. nåväl, 2 månader kvar till jul så än är det inte försent! :)

     
  • meijah

    Firran; tar du dina på kvällen? Har du blivit rekommenderad det?

    Anledningen till att jag frågar är för att läkaren som skrev ut pergo till mig sa att det var viktigt att jag tog dem på morgonen och senast på fm. :)

  • meijah
    mamiama skrev 2013-10-16 20:36:39 följande:
    En fråga, när i perioden får man vanligtvis ÄL? Tablettdag 4 idag och har trådiga flytningar precis som vid ÄL....

    Jag har vanligtvis äl cd 15 med pergotime vart äl 1 dag senare, dock hade jag inte de klassiska trådiga flytningen (äggviteliknande).. Men vet heller inte om jag brukar ha det varje månad, vet att jag haft det ibland men inte varje gång.

    Hur lång cykel har du? Låter tidigt att ha äl cd 8, men jag är bara lekman! 
Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013