• Laudamus

    Rutinkissa ettåring?

    Nå´n idé med att "rutinkissa" nybliven ettåring? (Vi har inte ec:at honom förut). Jag räknar inte med att han ska börja pottränas och bli torr än på länge, men tänker att det blir skönare för honom att slippa blöta blöjor (han har både tygblöjor och vanliga). Jag sätter honom på toa ibland men hittills har det inte kommit något där, så han fattar ju verkligen inte varför han ska sitta där

  • Svar på tråden Rutinkissa ettåring?
  • Mellanmjölkens land

    Borde funka. Ta med en bunt leksaker eller böcker och så har ni en mysig stund där inne. Speciellt på morgonen brukar det komma nått och efter ett tag kommer han koppla ihop toa=kissa

  • Laudamus

    Vi har inte ansträngt oss så mycket med den där rutinkissningen. Sätter honom bara sporadiskt på pottan/toan och hittllls har han bara kissat där en gång. Däremot verkar han fatta att ngt händer när han kissar i blöjan för idag när vi var och handlade så stannade han plötsligt till och tog med händerna framme på blöjan och stod stilla en kort stund innan han gick vidare. Ibland har vi honom naken hemma och "bevakar" honom och när vi ser att han kissar (han gör på liknande sätt då, tar sig på snoppen och står stilla) så säger vi "nu kom det kiss". Undrar bara hur vi ska få det att hamna i pottan

  • sanna 90

    Jag har en 7-månaders som jag sen en vecka tillbaka försöker sätta på pottan efter måltid och dags-/nattvila. Kommer kiss nästan varje gång. Kanske värt att ha en fast punkt på dagen som ni sätter honom på pottan? :)

  • LillyLolo

    Fortsätt varje morgon o efter hon har druckit :) min lilla bajsar på toan. Och kissar ibland med. Är 1,5 år

Svar på tråden Rutinkissa ettåring?