• aye

    hjälp med välja skola i stockholm/sätra/bredäng/västertorp

    Hej! Vi är en familj som ska flytta till Stockholm  och har fått en hyresrätt i sätra.  Jag har själv bott i Skärholmen för många många år sedan. jag har en flicka som ska börja i årskurs 1 från med hösten. Jag vill att hon ska gå i en bra skola med bra lärare osv. Har fått erbjuden från västertorpskolan och är glad för det. Men då blir att vi kör fram och tillbaka. Vi är trötta på att köra vilket vi har gjort hittills i skåne. Jag vill promenera till skolan utan att stressa i trafiken och allt detta. Har en till barn som är 6 mån. det blir jag som kommer alltid hämta och säkert lämna med. vi tänker bo där ett tag tills vi köper ngt hus eller bostadsrätt. Det blir nog i området, fast det vet man inte än. finns även slättgårdsskolan i bredäng. Vad ska jag göra , snälla ge mig nån råd.    

  • Svar på tråden hjälp med välja skola i stockholm/sätra/bredäng/västertorp
  • Pling81

    Sätraskolan? Slättgård får du ju också åka till, ligger ju inte så långt ifrån Västertorpsskolan. Slättgård ligger fint och jag trivdes där när jag jobbade, (år sedan). Västertorp skulle jag sätta min son i (men jag bor ju å andra sidan i Västertorp). Kan typ inga skolor i Skhlm, men det finns ju många kommunala och friskolor. Kollat på sthlmstadssida, där listas ju alla, kolla brukar undersökningar etc. 

Svar på tråden hjälp med välja skola i stockholm/sätra/bredäng/västertorp