• LittlePinkStar

    Pregnyl vs Ovitrelle

    Hej på er! Är det någon som vet skillnaden på dessa två ägglossningssprutor? Förra gången fick vi Pregnyl utskrivet, och den här gången blev det Ovitrelle istället. Anledningen till att jag frågar är att vi förra gången fick två uttag av Pregnyl och tog ut båda (så vi har en förpackning kvar), och har den här gången tagit ut Ovitrelle. Idag frågade jag på RMC ang detta och de sa att vi kunde välja att ta vilken vi ville nu när vi har båda hemma. Vilken ha ni bäst erfarenhet av?

  • Svar på tråden Pregnyl vs Ovitrelle
  • tusenliljor

    jag har bara använt ovitrelle, men jag har hört att den sprutan ska hjälpa att äget lättae fäster, men det kanske e samma sak med den andra sprutan.

  • Gaytjej

    Har testat bägge två vid flera tillfällen.

    Jag har inte hört om ngn skillnad när det gäller hur de fungerar i kroppen, men Ovitrellsprutan tycker jag är smidigare att ta eftersom den är färdigfylld! Till Pregnylen måste man ju knäcka ampuller och blanda själv, ja, som ni vet då!

    Jag har också fått mer ont av Pregnylen. Sen är väl en av dem lite är dyrare än den andra  - är det Ovitrellen?


    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
Svar på tråden Pregnyl vs Ovitrelle