• Stampe93

    Börjar alla blöda vid sex?

    Hejsan! Jag är gravid för första gången och undrar lite, börjar alla blöda under/efter  sex/användning av vibrator eller liknande? Eller är det normalt om man inte gör det?

    Jag är i vecka 9 (8+3 idag, fredag) och har inte haft någon blödning under/efter sex.

    Någon som vet eller varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Börjar alla blöda vid sex?
  • Whitetrash86

    Man kan bli skörare där nere under graviditet vilket kan leda till att man blöder lite under/efter sex. Men det betyder inte att alla blir det. Dessutom kan det komma senare under graviditeten.. själv började jag inte blöda fören efter v30 men då bara ibland om vi hade varit lite hårdhänta.

  • Flickan och kråkan

    Nej, så klart inte. Jag blödde aldrig under mina första två graviditeter. Nu under tredje så kom det ibland nåra strimmor på pappret efter sex tidigt i graviditeten. Nu var det dock länge sedan. Inget blod vid sex och jag är i v.31+0.

  • Goofina

    Jag har inte haft någon blödning under hela graviditeten, verken efter sex eller på grund av något annat. Är nu i vecka 40 (39+2).

  • Stampe93

    Skönt att höra, jag har inte heller börjat blöda efter sex osv. nån gång -vart lite osäker då för ja hade för mig att man gjorde det haha. :)
    Har dock haft små blödningar osv. nu tidigt i graviditeten (är i vecka 11+5 idag) men ingen stor blodklump eller så, så tror inte ja fått missfall osv. :)

    Men de återstår att se, på onsdag ska vi på första ultraljudet (KUB test bla.) så får vi se hur de går! =) Håller tummarna för att allt är bra :)

    Tack för era svar ! =)

  • Goofina
    Stampe93 skrev 2013-05-12 19:09:04 följande:
    Skönt att höra, jag har inte heller börjat blöda efter sex osv. nån gång -vart lite osäker då för ja hade för mig att man gjorde det haha. :)
    Har dock haft små blödningar osv. nu tidigt i graviditeten (är i vecka 11+5 idag) men ingen stor blodklump eller så, så tror inte ja fått missfall osv. :)

    Men de återstår att se, på onsdag ska vi på första ultraljudet (KUB test bla.) så får vi se hur de går! =) Håller tummarna för att allt är bra :)

    Tack för era svar ! =)

    Jag håller tummarna för att det går bra för er!! Lycka till.
  • Stampe93

    Gick inte bra på ultraljudet. fick reda på att ja har fått missfall :(  skulle varit i vecka 12+1 men visa sig att graviditeten troligen stannade upp vid vecka 6-7 för fostersäcken var bara runt 2cm stor.

Svar på tråden Börjar alla blöda vid sex?