• duntoss

    tvillingar födda vid midnatt olika datum

    Om man får tvillingar , ena föds 10 minuter i midnatt och den andra föds 10 minuter över midnatt

    Hur blir det då? Får man välja ett datum till båda eller är det olika datum på dem. Måste man ha samma datum då?

         

  • Svar på tråden tvillingar födda vid midnatt olika datum
  • Pimpinellan

    Självklart måste man inte ha samma datum. Jag kände till en som hade fem dagar mellan sina tvillingar! Förvånad Ibland fick hon dock kämpa för att de skulle tro att de var tvillingar,men en dags datum mellan kan ju inte spela nån roll alls.

  • La Lola

    En fd bekant till mig har tvillingar födda på olika dagar.

    Inte måste man ha samma datum heller!


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • viseversa

    Min mammas kompis har en tvillingbror. Dom föddes med flera timmars mellanrum. Och då olika dagar. Dom hade olika födelsedagar. Dottern första dagen. Hennes bror nästa. : )

  • L i n n

    Man kan väl inte bestämma/ändra födelsedatum på sina barn?
    Isåfall skulle ju alla kunna välja villen dag de ska fylla år?!

    Man föds när man föds och får det personnummer/födelsedatum man får!

  • Pimpinellan
    viseversa skrev 2013-04-19 14:00:26 följande:
    Pimpinellan hur kommer det sig att hon hade 5 dagar mellan sina tvillingar?

    Tja,den andra ville inte ut! Nej,skämt åsido,värkarna avtog,det tog helt stopp och i vart där och på den tiden ville de inte sätta igång för att få ut den andre så de avvaktade och då tog det 5 dar.
  • Calma

    Kan ju bli ganska "kul" om den ena föds nyårsafton och nästa på nyårsdagen.... Förvånad


    A 040211 L 070130 och lillasyster i magen BF 130427
  • kgv

    Minns att jag läste i tidningen strax efter millennieskiftet att det föddes ett tvillingpar i Tyskland på varsin sida av 12-slaget. Så en föddes 1999 och en 2000. Det är rätt fränt!

  • LEJN

    Mina tvillingar är födda med elva minuters mellanrum, på varsin sida om midnatt. De har olika födelsedagar. I början kändes det lite konstigt men nu, efter tre år är det mest roligt med alla förvånade miner när det berättas

Svar på tråden tvillingar födda vid midnatt olika datum