• viggen

BF januari 2014

Hej tjejer! Får man hoppa in här??
    Jag plussade i¨går, efter pillerstopp 7 april :D Inget superplanerat så, utan vi sa att blir de så blir de. Med våran förra tog de 3 år av försök, med 2 missfall, utredningar och en op.
    Vår lilla blir 1.5 i januari då den här är beräknad om den nu håller sig fast :D  
    Vi blev VÄLDIGT snopna att de gick så fort denna gång :D

Nu ska ja läsa ikapp alla sidor ;)   

• viggen

Jag har enligt fl´s kalender bf 11 januari..  men har ju noll koll... 22/5 ska jag få göra vul. Dock inte säkert att  hjärtat syns då... Men vi sak se så graviditetens sittter rätt :D

• viggen

Men ligamenten töjs ut de är därför Man får ont.. Så får ja med och fick de med 1an också. Så de har ju ingenting med foglossningen tt göra... Ja blev sjukskriven förra grav redan i v 11. Pga foglossningen. Ja fick kryckor ganska tidigt, sen tyckte sjukgymnast att ja skulle ha rullator eller rullstol, men de vägrade jag... Har haft foglossningen konstant sen sonen kom... :S

• viggen

Ligamenten är oftast i början man känner av.. När de ska töjas ut lixom.. Försök att röra dig sakta när de tex ska upp från soffan.. När man tex nyser går de ju tyvärr inte tt göra så mycket åt ;) De enda ja känner är typ konstant blodsockerfall (speciellt på morgonen) o trött.. Men de känna som ja nyss varit gravid :) min son är ju bara 10 månader så de va ja ju :)

• viggen
    sunnydays skrev 2013-05-09 14:07:12 följande:
    åh Va härligt med en 10 månaders också, då kan de leka ihop sen :) Jobbigt med blodsockerfall, har du testat äta direkt du vaknar och sen småäta en massa?

Ja jätte härligt! Dock gick de lite väl snabbt denna gång så de blev en rejäl chock :) 3 år tog de ju med sonen :| Ja jag ha elev bred sängen men de hjälper inte.. Då mår ja illa istället :| Men inget ont som inte har nåt gott med sig ;)
  • viggen
    30maj skrev 2013-05-10 19:43:36 följande:
    Tjejer!! Hjälp mig! Jag har precis ätit kyckling grillad över kol tänd med lampolja!!! Läser lite olika, på flaskan står de att man inte ska andas in ångorna, på några forum att de är samma sak som tändvätska i renare form...?! Är livrädd just nu att jag ska få missfall ifall detta är farligt...... 😢

De är nog ingen fara ska du se :) Men tänk på att man ska va försiktigt med grillad mat...
  • viggen
    Kramardig skrev 2013-05-11 11:59:27 följande:
    Nu har det hänt mycket! Ringde BM i måndags och ska på samtal torsdag den 16e. Hon räknar att jag hade sista mensen den 25/3 men tror jag hade den liite senare. Men v.6 sa hon och hon brukar räkna v.6 som v.6+0, själv räknar jag v.6 + 0 som v.7.. vi får se!

I förrgår kom illamåendet och jag hatar det. Kräks, kräks och kräks! Förstår inte hur jag ska klara av att jobba (förskola), speciellt när jag vill hålla det hemligt. Tips?

Seaband från apoteket! de hjälpte mej massor förra grav. Lika så prostafen- åksjuketabletter,, Dock blir man rätt trött av dom, men hellre trött än kräks :D
  • viggen
    Liam05Milton08 skrev 2013-05-11 20:01:41 följande:
    Någon mer än jag som går hemma på mammaledighet nu?

Jag :D Till en 10 månaders kille :D
  • viggen
    heartems skrev 2013-05-11 20:22:05 följande:
    En till som är mammaledig här! Till en vild tjej på 17 månader :)

Hur känner du för att vara gravid igen? Va de planerat? 
    De här va planerat, dock trodde vi inte att de skulle gå så här fort, men de är SÅ välkomnande! Men jag är livrädd. Sonen kommer precis bli 1,5.
    Jag funderar så sjukt mycket! Hur gör man med 2 små? :O  
Svar på tråden BF januari 2014