• eala

    Knäppaste fobierna

    Jag är livrädd för blodådror, hjärtat och kärl. Jag kräks nästan bara av att skriva det. 
    Jag kan inte sova för att jag får "ont" i blodådrorna under handleden eller på fötterna.. 

    Vad är ni rädda för? 
     

  • Svar på tråden Knäppaste fobierna
  • Mormor07

    Det ni skriver om har inget med fobier att göra. En fobi är det när rädslan tagit över så att det påverkar vardagen på ett påtagligt sätt, att det blir ett ständigt hinder i din vardag.

  • LunaLunatic

    Har inga fobier.

    Dock har jag svårt för myror: hoppar från fot till fot och känner hur det krälar i huden BLÄ. 


    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • wendy
    Mormor07 skrev 2013-05-25 23:04:38 följande:
    Det ni skriver om har inget med fobier att göra. En fobi är det när rädslan tagit över så att det påverkar vardagen på ett påtagligt sätt, att det blir ett ständigt hinder i din vardag.
    en fobi behöver inte påverka vardagen
  • Blåbäret0

    Galontyg!
    Ljudet av regnjacka-tyg får mig att krypa ur skinnet, även torra händer som gnids emot varandra... Skriker rakt ut och håller för öronen! Fobi för vissa läten, eller vad man ska kalla det...

  • Mormor07

    Svar till wendy: Jo det är först då det kan kallas för fobi, annars är det rädsla helt enkelt. Jag vet vad jag talar om eftersom jag är psykolog till yrket.

  • mucklas

    Torkad tandkräm. På handfatet eller någon slarvig själs tandkrämstub... Bara tanken gör mig kräkfärdig.

  • wendy
    Mormor07 skrev 2013-05-26 14:16:25 följande:
    Svar till wendy: Jo det är först då det kan kallas för fobi, annars är det rädsla helt enkelt. Jag vet vad jag talar om eftersom jag är psykolog till yrket.
    Får man passa på med en fråga isåfall?Glad Hur kommer man över fobin om att göra bort sig inför allmännheten?
    Liksom hur undviker man att bry sig i om vad andra tycker om vad man gör och säger?
  • mrsStyles96

    Smör. Tjocka lager av smör på mackor,smör som hamnar utanför på tallriken eller nåt liknande får mig nästan att kräkas usch! Har jättetunt lager på mina mackor... Det är något med konsistensen som får mig att rysa o det får mig alltid att tänka på snor Kräks

  • sandra93
    Har exakt som du! det värsta jag vet är blodådror, hjärtat, kär, när folk biter i sina bestick samt ljudet som uppstår när folk pillar på sina naglar! allt det där är saker jag nästan kan svimma av USCH!!!! 
  • stardream

    AVSKYR när folk får för sig att knäcka fingrar! Klarar inte något som har med ben överhuvudtaget. Det var riiiktigt jobbigt när vi kom till skelettet i min sjukvårdsutbildning. Blev illamående direkt. Dock klarar jag blod och mjukdelar bra. Jobbar på förlossningen dessutom :)

  • Desirée2006

    Jag har SUPER FOBI för ; spindlar , bommulstussar , sandpapper och nagelfilar . Det gör ont , jag får kalla kårar , jag försöker hitta på ett sätt att försvinna ur situationen och det ilar i tänderna om jag tar i ; sandpapper, nagelfilar eller bommulstussar är det verkligen normalt ?

    // MVH Desirée 12 år

  • Hans28
    eala skrev 2013-04-28 19:13:56 följande:

    Jag är livrädd för blodådror, hjärtat och kärl. Jag kräks nästan bara av att skriva det. 
    Jag kan inte sova för att jag får "ont" i blodådrorna under handleden eller på fötterna.. 

    Vad är ni rädda för? 
     


    Idioter, att de kommer att ta över världen. För exempel se Trump, Xi Jinping, Kim jong un, Putin. För närmare referens alla SD politiker.

    Fast vet inte om det är så knäppt.
Svar på tråden Knäppaste fobierna