Inlägg från: Cadencee |Visa alla inlägg
  • Cadencee

    Hur hjälpa sambo?

    För 5 veckor sen fick jag och sambon första barnet. Vi älskar verkligen vår son och det mesta är väldigt bra. De senaste dagarna har sonen dock haft svårt att få tröst av pappa. När han är ledsen och sambon tar honom och vaggar och försöker trösta så går det inte alls. Han bara skriker/gråter. Sen får jag honom och då blir han lugn för det mesta.
    Igårkväll var sonen jätteledsen och gallskrek. Sambon tog sonen ett tag men inget hjälpte. Tillslut säger sambon åt mig att ta honom, han orkar inte mer. Han går och lägger sig i sängen och är jätteledsen. Säger att han känner sig värdelös som pappa eftersom han inte ens kan trösta sitt eget barn.

    Vad ska jag säga/göra för att han ska förstå att han inte är värdelös som pappa? Han är ju en jättebra pappa men han ser inte det! :(

  • Svar på tråden Hur hjälpa sambo?
  • Cadencee

    Oftast sitter jag inte med. Han är timanställd och är hemma ganska ofta om man jämför heltidare tillexempel.
    Ska han byta blöja eller ta på kläder vill han att jag ska vara med för han är osäker och oftast får jag avsluta påklädning för han vågar tex inte "trycka" igenom armen genom tröjan. Det har ändå funkat bra fram till början av denna veckan, då vägrar han bara bli tröstad av pappa.

  • Cadencee

    Får börja med att va lite hårdare då kanske vad gäller blöjbyte å så? Att han ska göra det själv utan att jag står bredvid.

  • Cadencee

    Okej tack för tipsen :) vill ju verkligen att sambon ska kunna känna sig som den bra pappan han ändå är!

  • Cadencee

    Om barnet är nymatad skulle jag tillexempel kunna gå ut en timme och låta dom va själva då? I nuläget äter sonen med 2-3 timmars mellanrum (jag ammar).

Svar på tråden Hur hjälpa sambo?