• mammamebarn

    Min underbara lilla änglaflicka.

    12 år har gått sedan jag låg där på förlossningen och väntade med glädje på att få min underbara dotter, lillasyster till pojkarna.
    Alla var förväntansfulla och såg framemot dagen då du skulle födas, äntligen skulle flickan komma som så många väntat på.

    Tiden i magen var omvälvande, första ul som sade att jag var längre gången än första beräkningen, ul som visade att du hade vattenskalle, extra ul som dementerade det, istället får du diagnosen hjärtmissbildning, som barnkardiologen dementerade.
    Snäckan, du friskförklarades redan i magen och du växte som du skulle.

    Vid ett besök hos bm låg du fortfarande på rygg och jag skickades till förlossningen för ett vändningsförsök.
    Under tiden bestämmer läkaren att förlossningen ska startas samtidigt som du vänds.
    Vändningarna lyckades inte jättebra till en början, du var lika envis som din mamma, läkarna fick verkligen kämpa....
    Det togs hål på hinnorna, jag fick en gel, det sattes dropp, allt utan effekt.

    Lördagen den 12 Maj 2001 är dagen då du föddes med akut kejsarsnitt och början på en oerhört tuff resa.
    Endast 2 timmar gammal kommer det in en läkare som på brytande Svenska titulerar sig som barnkardiolog.....
    På ett lugnt och proffsigt sätt talar han om, i både tal, skrift och med bilder att du har en hjärtmissbildning men han kan tyvärr inte säga omfattningen av det då ul utanför hjärtat inte var helt tillförlitigt.

    Världen rasade samman, våra anhöriga satt utanför och väntade, ville komma och träffa oss alla tre.

    12 år!!!!!!!
    Idag är en fruktansvärt tung dag, tårarna rinner, tomhet i huvudet samtidigt som tankarna far runder, vill så mycket samtidigt som jag inte har motivation till något.        
    Din 12 årsdag firar vi utan dig.


    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Svar på tråden Min underbara lilla änglaflicka.
  • Dulcinea
    mammamebarn skrev 2013-05-12 13:51:49 följande:
    12 år har gått sedan jag låg där på förlossningen och väntade med glädje på att få min underbara dotter, lillasyster till pojkarna.
    Alla var förväntansfulla och såg framemot dagen då du skulle födas, äntligen skulle flickan komma som så många väntat på.

    Tiden i magen var omvälvande, första ul som sade att jag var längre gången än första beräkningen, ul som visade att du hade vattenskalle, extra ul som dementerade det, istället får du diagnosen hjärtmissbildning, som barnkardiologen dementerade.
    Snäckan, du friskförklarades redan i magen och du växte som du skulle.

    Vid ett besök hos bm låg du fortfarande på rygg och jag skickades till förlossningen för ett vändningsförsök.
    Under tiden bestämmer läkaren att förlossningen ska startas samtidigt som du vänds.
    Vändningarna lyckades inte jättebra till en början, du var lika envis som din mamma, läkarna fick verkligen kämpa....
    Det togs hål på hinnorna, jag fick en gel, det sattes dropp, allt utan effekt.

    Lördagen den 12 Maj 2001 är dagen då du föddes med akut kejsarsnitt och början på en oerhört tuff resa.
    Endast 2 timmar gammal kommer det in en läkare som på brytande Svenska titulerar sig som barnkardiolog.....
    På ett lugnt och proffsigt sätt talar han om, i både tal, skrift och med bilder att du har en hjärtmissbildning men han kan tyvärr inte säga omfattningen av det då ul utanför hjärtat inte var helt tillförlitigt.

    Världen rasade samman, våra anhöriga satt utanför och väntade, ville komma och träffa oss alla tre.

    12 år!!!!!!!
    Idag är en fruktansvärt tung dag, tårarna rinner, tomhet i huvudet samtidigt som tankarna far runder, vill så mycket samtidigt som jag inte har motivation till något.        
    Din 12 årsdag firar vi utan dig.
    Hej, vill bara säga att jag lider med dig. Har själv förlorat en dotter och det var precis innan hon skulle födas. 1 år och 7 månader sen nu och jag saknar henne varje dag, hon finns alltid med oss...

    Stor kram  
  • mammamebarn
    Dulcinea skrev 2013-05-18 22:40:41 följande:
    Hej, vill bara säga att jag lider med dig. Har själv förlorat en dotter och det var precis innan hon skulle födas. 1 år och 7 månader sen nu och jag saknar henne varje dag, hon finns alltid med oss...

    Stor kram  
    Ja, saknaden är stor, vissa dagar större än andra.
    Veckorna som är runt hennes födelsedag och dödsdag är alltid tuffa, vissa år även begravningsdagen.
    I år har det dock varit värre än på många år, känslor som stundtals har varit väldigt svåra att hantera och det har jag låtit vara så, för en gångskull har jag inte nekat mig själv att vara ledsen utan tvärtom, vill jag gråta över min ängel så gör jag det.

    Kanske kan bero på att min sambo (ej pappa till lilla Elin) varit mer delaktig i sorgen än vad pappan var de sista åren vi var gifta, kanske kan det vara för att han låter mig få sörja på det sättet jag vill och behöver, han finns där när han ser att jag behöver honom och han vet när jag behöver ensamheten....
    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Aimee68

    Beklagar till er båda:( kram


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • mammamebarn
    Aimee68 skrev 2013-05-28 21:20:20 följande:
    Beklagar till er båda:( kram


    tack


    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
Svar på tråden Min underbara lilla änglaflicka.