• Aruba

    Överstimulerad i bärsele

    Min dotter är 3 månader o gillar inte vagn. Hoppas vänja henne vid sjal/sele, men hur länge kan de sitta i dem utomhus utan att bli överstimulerade? Var ute med henne en snabbis i selen idag (gick jättebra!!) men hon tittar, tittar och tittar på allt... Så - orkar de verkligen med allt runtomkring?

  • Svar på tråden Överstimulerad i bärsele
  • skogsvitter

    Hon sitter väl vänd inåt, mot dig? I så fall är risken väldigt liten. Dock beror det ju också på vilken miljö ni befinner er i. Storstadsmiljö med massor av ljud, bilar, människor och rörelser? Eller mer stillsamt ute i naturen? Oftast har de lättare att bara vända in huvudet mot dig och somna till när de känner att det blir för mycket. Men det förutsätter som sagt att bebisen inte sitter framåtvänd, men det hoppas jag du förstår

  • Aruba

    Jadå hon sitter vänd mot mig, har en ergobaby så det är bara rygg, höft och vänd mot mig som är möjligt. Men hon hon är vänd mot mig nu. Bor dock i större stad och i välbesökt område, så det är mycket folk och fä i rörelse jämt.

  • Aileen Allannah

    Det är ingen fara, de ser ju inte sådär vansinnigt mycket när de sitter så, och kan lätt vända bort huvudet när det blir för mycket.

  • Knyttan

    Oj, jag upplever det tvärt om! Har också ett barn som inte gillar vagn. Min lille tvåmånaders verkar ofta bli stressad av ljud, ljus och andra intryck nere i vagnen (även om vi har avskärmat så mycket som det bara går med solkeps osv..), men om han kommer upp i Ergon så kan han bara luta in huvudet mot mitt bröst och komma till ro om det blir mycket. Då har vi iofs spädbarnsinlägget som också sticker upp och skärmar av en del. Plus att man kan ta upp huvan för att skilja av ännu mer. Han somnar på stört i selen, men aldrig självmant i vagnen.

Svar på tråden Överstimulerad i bärsele