• Adidas16

    Bärsele Ergo baby eller Pognae?

    Vilken av dem ska jag beställa? Vilken är bäst? Är 173 cm lång och väger just nu 64 kg efter födseln innan jag blev gravid 52 kg så vet inte hur mkt mer jag kommer gå ner.. Tips tack vilken av dem hade BB men fick ont i axlar så måste köpa ny!

  • Svar på tråden Bärsele Ergo baby eller Pognae?
  • Flickan och kråkan

    De är väldigt lika. Pognae passar kortare bärare bättre (mig t.ex men jag är bara 1.60). Skulle tippa på att båda passar dig bra. Mer en smaksak vad gäller detaljer alltså.

  • Samboo

    Om du är väldigt smal skulle jag satsa på en Pognae. Den går att dra åt betydligt mer. När du kommer bära på ryggen så kan du komma att få svårt att dra åt ordentligt med Ergon. Jag är 170 och väger 68, men är rätt tunn på överkroppen och jag kunde inte dra åt Ergon ordentligt när jag bar på ryggen. 

     

  • Sous

    Jag har en Pognae som passar både mig (167 cm 57 kg) och maken (194 cm, 94 kg) så den går att ändra rätt mycket. Ett plus nu på sommaren är att den har typ en vädringslucka med nät på barnets rygg. Det kan annars bli väldigt varmt i sele. Finns också inbyggt solskydd för barnets huvud.

  • Flickan och kråkan
    yodi skrev 2013-05-23 20:01:18 följande:
    vilken av dom tror ni passar bäst om man är kort och knubbig 
    Är du kort så tror jag på Pognae. Är man kort så kan axelremmarna bli för långa med ergon.
  • yodi
    Flickan och kråkan skrev 2013-05-24 07:21:09 följande:
    Är du kort så tror jag på Pognae. Är man kort så kan axelremmarna bli för långa med ergon.
    jag är 156 cm
  • yodi
    Sous skrev 2013-05-24 07:19:28 följande:
    Jag har en Pognae som passar både mig (167 cm 57 kg) och maken (194 cm, 94 kg) så den går att ändra rätt mycket. Ett plus nu på sommaren är att den har typ en vädringslucka med nät på barnets rygg. Det kan annars bli väldigt varmt i sele. Finns också inbyggt solskydd för barnets huvud.

    just vädrings luckan tycker jag verkar vara himla bra då det kan bli varm på sommaren när man bär
Svar på tråden Bärsele Ergo baby eller Pognae?