• Violafrojd

    Växjö - Gemla

    Jag och min sambo lever i en av Västmanlands fina orter där vi har tillgång till en väldigt vacker natur och 15 minuter till Västerås City, där både shopping och nöjeslivet är på topp. Där vi bor är det väldigt lugnt och jag trivs som fisken i vattnet. Vi båda har bott här hela våra liv, har vår familj, släkt och vänner väldigt nära. Det finns ingenting vi kan klaga på förutom arbetslösheten. 

    Jag har drömt om att bo i Göteborg redan som tonåring och min sambo skulle vilja hänga på.
    Men nu har han fått ett erbjudande i Växjö - Gemla, och jag är väldigt kluven. Ska vi/ska vi inte? Tar vi det inte får vi leva på a-kassa och CSN då jag har börjat plugga på distans och söker halvtidsjobb, antingen i mataffär eller som bagare - då jag är utbildad till det.  Finns det möjlighet till arbete där? Eller är det svårt att få jobb? Finns det någon högskola osv i området? Eller är det många som pluggar på distans?

    Hur ser området Gemla ut? Är det lugnt & fint eller är det stökigt och bråkigt? Om det är stökigt och bråkigt, finns det då möjlighet att bo i en finare ort nära Gemla så han slipper pendla så mycket varenda dag? 
    Hur ser priserna ut på en fin hyresrätt, antingen en tvåa eller trea, och hur ser bostadsmarknaden ut?
    Finns det bostadsrätter till dugliga priser? Eller är det vila man satsar på där nere?

    Är Växjö en ort med mycket butiker, nöjesliv osv eller är det ingenting för en tjej på 20 bast som ääälskar stadslivet?  Hur ofta åker ni som bor runt om i Växjö till Göteborg för shopping? är det något som man brukar göra när man bor i Växjö eller är det för långt? Gekås/Ullared - är det närmare? Eller räcker Växjös utbud?

    Vi gillar även fitness, då han spenderar varenda lediga timme på gymmet och jag älskar att springa spåret, PW, aktiviteter så som spinning, yoga, gym mm. Finns det tjej gym och/eller en stor anläggning, där gym, alla aktiviteter och bad finns tillsammans?