• mandelblomma

    hur stöttar ni era tvillingar där den ena börjar försöka separera sig från den andre

    Vi har enäggskillar som snart fyller fem år.
    De leker bra i hop men också med andra. I synnerhet ena killen börjar mer söka sig till andra kompisar och dissar gärna sin brorsa. Som blir förtvivlad.
    Jag känner att han som söker sig mer utanför måste få det, samtidigt som jag lider med han som blir lämnad utanför.
    Och jag tror att jag måste gå in mer aktivt där för han och försöka på olika vis visa han vägen mer till andra kompisar där han får vara själv med någon.
    Ex låta han åka själv till någon och leka men när jag frågar vem han skulle vilja leka med så får jag bara namnet på hans brorsas kompis.

    Hur ha ni andra tvillingföräldrar hanterat såna här situationer?

  • Svar på tråden hur stöttar ni era tvillingar där den ena börjar försöka separera sig från den andre
  • Abrakadabra

    Kanske får du fler svar om du lägger in frågan under Förälder/Tvillingar (nu ligger den under Gravid/Tvillingar). Kan tänka mig att många som redan fått sina tvillingar (i synnerhet när det var några år sedan) håller bättre koll i föräldraforumet.

  • mandelblomma
    Abrakadabra skrev 2013-06-04 19:11:53 följande:
    Kanske får du fler svar om du lägger in frågan under Förälder/Tvillingar (nu ligger den under Gravid/Tvillingar). Kan tänka mig att många som redan fått sina tvillingar (i synnerhet när det var några år sedan) håller bättre koll i föräldraforumet.
    såg att jag la frågan under fel rubrik o har skrivit där med nu :)
Svar på tråden hur stöttar ni era tvillingar där den ena börjar försöka separera sig från den andre