• carrie83

    Problematiskt med sex under graviditeten

    Jag är gravid med vårt första barn. Vårt sexliv har inte kanske varit det bästa innan graviditeten, men det är nästan icke-existerande sen jag blev gravid. Jag hade länge svårt att acceptera att min kropp förändrades så mycket och kände mig mest bara fet och otymplig. Nu är det bättre med den saken. Jag känner mig dock inte sexig på nåt vis fastän min man tycker att jag är det. 

    Problemet är väl egentligen att han tycker att det är olustigt att ha sex nu när jag är gravid. Jag har försökt förklara för honom att det inte gör ont eller känns obehagligt på något sätt. Han vill inte t.ex. att min mage pressar emot honom så missionären eller mig ovanpå går inte alls. Jag har också försökt föreslå andra ställningar, men det verkar som om han inte har någon sexlust alls. Han har sagt att det inte beror på att jag är större eller att han tycker jag är oattraktiv eller dylikt, och jag tror honom. Frågan är hur jag ska få honom att förstå att barnet knappast känner något när vi har sex och att det inte är obehagligt för mig? Jag saknar ju närheten och sexet och när jag är som mest nere börjar jag tvivla på om han säger sanningen, tänk om han faktiskt tycker att jag är osexig när jag är såhär stor...

    Är det nån annan som upplevt detta?  

  • Svar på tråden Problematiskt med sex under graviditeten
  • Jockelina

    Spelare det egentligen någon roll om man tycker du är sexig eller osexig just nu? Du är ju bara gravid ett kort tag och när du läkt så är det bara att ha sex som vanligt igen. Dessutom är sex så mycket mer än bara själva penetrationen. Ni kanske ska utforska lite annat inom "sex" om det är själva penetrationen som han inte gillar. Eller helt enkelt leva utan sex till bebisen är född.

  • Sofie92

    Förstår precis hur du känner. Det är samma hemma hos oss. Jag har varit van att ha sex flera gånger i vecka ibland flera gånger per dag men eftersen jag blev gravid så är jag glad om han vill ha sex med mig en gång i veckan. jag har också försökt att få min make att inse att det inte gör ont eller är obehagligt och att det inte skadar barnet i magen, han säger att han vet de men ändå blir det ingen bättring. Han säger bara att han haft det så mycket på jobbet men jag tycker inte det ska komma ivägen för våra intima stunder. 

    Du är inte ensam om detta.        

  • bizarro

    Det vackraste som finns på denna jord är ni vackra gravida kvinnor, jag tillägnar en blogg till det hela :) Jag drömmer om den dagen min sambo är gravid och allt sex vi ska ha! Hoppas allt löser sig för er! 


Svar på tråden Problematiskt med sex under graviditeten