• Anonym (undrande)

    Förklara S&M

    Kan någon förklara det här med S&M,hur går själva sexet till?

    Alltså, jag förstår det här med dominans och underordnad osv, men jag fattar inte sexet. Är det något sex? Jag menar, ingår det sex i leken? Hur lätt är det ifall man är upphängd tex? Jag förstår att vissa finner dominans/underordning upphetsande, men sen då? Hur tar man det från att bli upphetsad till själva sexet? Är det inte bara "knepigt" att ha sex med någon som har munkorg el befinner sig i andra "icke sex-vänliga" tillstånd?

    (Jo, jag fattar att är man fastspänd i sängen ex så är det klar man kan ha sex, men jag tänker på alla avarter där det inte är lika tillgängligt sas)

    Och hur är det med andra lekar, där man är hund, eller bebis i blöja el dyl. Har man "vanligt sex" sen när leken är slut? Eller har man alltså sex med en "hund" el "bebis"?

  • Svar på tråden Förklara S&M
  • Jaded entwined

    Mmm, otroligt bra frågor.
    Hoppas att någon hund/bebis kan svara.


    Jeddan
  • Nice Girl Wrong Place

    Haha...

    S&M står ju för sadomasochism, sadism och masochism. Att njuta av att ge respektive ta emot smärta i sexuella sammanhang. Man behöver inte alls nödvändigtvis vara upphängd, eller ens fastbunden.

    Du blandar ihop lite saker känns det som...
    Tänder man på saker som "puppy play" eller att vara bebis, så handlar ju det om fetischer snarare än S&M (men behöver såklart inte utesluta det.

    Att någon är dominant i själva sexakten, kan ju innebära massor och ta sig väldigt många uttryck.
     


    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Anonym (undrande)

    Jo, att det är skillnad på S&M och "puppy play" förstår jag. Menade inte att klumpa ihop det mer än att jag undrar även där hur det går till rent sexuellt.

    Nice girl, du skriver att "njuta av att ge respektive ta emot smärta", och det är ju just det jag undrar egentligen. Får man alltså sexuellt njutning, dvs även orgasm av själva "leken", eller måste det till även "vanligt sex" så att säga? Sen förstår jag också att S&M kanske kan innebära en "våldtäktslek" el dyl där man "tvingar" den andra att göra saker, och då är det ju klar att det kan bli väldigt sexuellt, men är det alltid det? Dvs alltid penetrering, oralt el dyl, eller får vissa sexuell njutning av själva leken enbart?

  • Nice Girl Wrong Place
    Anonym (undrande) skrev 2013-06-18 22:41:38 följande:
    Jo, att det är skillnad på S&M och "puppy play" förstår jag. Menade inte att klumpa ihop det mer än att jag undrar även där hur det går till rent sexuellt.

    Nice girl, du skriver att "njuta av att ge respektive ta emot smärta", och det är ju just det jag undrar egentligen. Får man alltså sexuellt njutning, dvs även orgasm av själva "leken", eller måste det till även "vanligt sex" så att säga? Sen förstår jag också att S&M kanske kan innebära en "våldtäktslek" el dyl där man "tvingar" den andra att göra saker, och då är det ju klar att det kan bli väldigt sexuellt, men är det alltid det? Dvs alltid penetrering, oralt el dyl, eller får vissa sexuell njutning av själva leken enbart?
    Det beror ju på vad själva "leken" går ut på. Jag förstår dina frågor och tankar men känner att det är väldigt svårt att förklara det stora perspektivet.
    Om man inte dras till detta (en del skulle kalla det en läggning rent utav) så är det väldigt svårt att förklara och bryta ner till så praktiska termer.

    Det är ju en hel stämning, en dynamik mellan två människor som intar en position, i ett samspel, där den ene behöver känslan av undergivenhet och den andra av att dominera. Att dissekera den stunden är väääldigt svårt.
    Stunden kan ju utspela sig hur som helst, han (väljer att kalla den dominante för han) kanske beordrar henne till oralsex, han kanske vill se henne smeka sig själv framför honom, han kanske vill se henne komma medan han piskar, smiskar, sätter klämmor på hennes bröst, eller han kanske vill neka henne orgasm och knulla hennes mun tills han kommer.
    Eller något helt annat. 

    Vad som är själva sexet, ptja det är ju en definitionsfråga. Antar att du syftar på själva penetrations- "kuk i fitta"-delen? Den delen behövs ju aldrig nödvändigtvis, jag menar en helt vanlig sexakt utan inslag av varken koppel, blöjor eller smärta, kan ju också bara gå ut på att smeka, suga, slicka, tillfredsställa med fingrar eller leksaker.

    Där skiljer sig ju inte en typ av sex från en annan. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anonym (undrande) skrev 2013-06-18 22:41:38 följande:
    Jo, att det är skillnad på S&M och "puppy play" förstår jag. Menade inte att klumpa ihop det mer än att jag undrar även där hur det går till rent sexuellt.

    Nice girl, du skriver att "njuta av att ge respektive ta emot smärta", och det är ju just det jag undrar egentligen. Får man alltså sexuellt njutning, dvs även orgasm av själva "leken", eller måste det till även "vanligt sex" så att säga? Sen förstår jag också att S&M kanske kan innebära en "våldtäktslek" el dyl där man "tvingar" den andra att göra saker, och då är det ju klar att det kan bli väldigt sexuellt, men är det alltid det? Dvs alltid penetrering, oralt el dyl, eller får vissa sexuell njutning av själva leken enbart?
    Men som svar på det sista, om du med "leken" menar allt utöver själva penetrationen, så ja. Såklart att en del kan få tillfredsställelse kanske bara genom att få ett halsband om halsen och befinna sig på knä. 
    Jag känner en man som känner stor tillfredsställelse bara av att uppleva mina orgasmer.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-18 22:57:40 följande:
    Men som svar på det sista, om du med "leken" menar allt utöver själva penetrationen, så ja. Såklart att en del kan få tillfredsställelse kanske bara genom att få ett halsband om halsen och befinna sig på knä. 
    Jag känner en man som känner stor tillfredsställelse bara av att uppleva mina orgasmer.
    Hjärnan är vår främsta erogena zon. BDSM är hjärnsex och det är underligt vad det är för het olika saker som kan trigga vår hjärna.

    Att njuta av sin partners orgasmer är inte bara en kärleksfull handling, att njuta av sin partners njutning, utan även ett levande bevis att man har makten över sin partners kropp.

    Som jag ser det är det en förutsättning att ha väl fungerande "vaniljesex" för att dominant sex skall fungera bra. Att man känner och förstår sin partners kropp.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-18 22:57:40 följande:
    Men som svar på det sista, om du med "leken" menar allt utöver själva penetrationen, så ja. Såklart att en del kan få tillfredsställelse kanske bara genom att få ett halsband om halsen och befinna sig på knä. 

    Jag känner en man som känner stor tillfredsställelse bara av att uppleva mina orgasmer.
    Mmm, lite så, Maria, jag kan känna en oerhörd tillfredsställelse av att se hur kvinnans ansikte förvrids av smärtan jag tillfogar henne, inte så det går för mig, men faktiskt kan det kännas som att min orgasm inte är "det slutgiltiga målet" utan jag kan njuta nåt in i helvete av att se hur djävulskt ont det gör på kvinnan, och att det är jag som är orsaken. Sen hör det till saken att jag vet att hon gillar detta, det är ju såklart en förutsättning, men många tycker jag må ha en mer eller mindre rutten kålrot som har den inställningen till sex, å det är möjligt att jag har, men så är det iaf. Och det står jag för.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • NyttNamn

    Nu blev jag fan kåt Anton!!! Intresseklubben kan väl anteckna?! :) För övrigt, även om jag inte hade något att tillföra tråden, så det PM skriver " Hjärnan är vår främsta erogena zon. BDSM är hjärnsex och det är underligt vad det är för het olika saker som kan trigga vår hjärna. " - tror jag ofta glöms bort oavsett vilken variant av sex det handlar om.. Tänk bara, mata hjärnan under en dag, ett antal timmar, med fantasier, snuskiga meddelanden eller samtal, hintar om vad som väntar osv - är hjärnan tillräckligt på g är det ju nästan så det går för en utan beröring när det väl är "dags"!!


    Pour some sugar on me...
  • soliie

    vet ni om det finns någon speciell orsak varför vissa personer upphetsas av s&m? typ, medfött/uppväxt/personlighet etc?

  • LisaLättfot

    Nu ser jag inte mig som någon avancerad S&M utövare men har ändå fått så mycket smisk att jag inte kunnat gå med baddräkt på en vecka så jag känner mig manad att svara.
    När jag är ug så blir jag först smekt, slickad eller lekt med så att jag blir kåt, sedan smiskad hårt.
    Inte sensuellt smisk utan hårt och utan sexuella toner för att framkalla smärta.
    Då blir jag alltså mer eller mindre bestraffad för att jag är kåt. När sedan bestraffningen är över så har vi sex som vanligt, men oftast med lite hårdare tag och där jag är rejält undergiven.

    Fast detta är inte något jag utövar med vem som helst, det finns förtillfället bara en man som jag gillar att vara ug med. Med fel person skulle jag inte tända på det alls och absolut inte tillåta smiska mig.

  • Anonym (Kittlande)
    Anton Chigurh skrev 2013-06-19 00:15:07 följande:
    Mmm, lite så, Maria, jag kan känna en oerhörd tillfredsställelse av att se hur kvinnans ansikte förvrids av smärtan jag tillfogar henne, inte så det går för mig, men faktiskt kan det kännas som att min orgasm inte är "det slutgiltiga målet" utan jag kan njuta nåt in i helvete av att se hur djävulskt ont det gör på kvinnan, och att det är jag som är orsaken. Sen hör det till saken att jag vet att hon gillar detta, det är ju såklart en förutsättning, men många tycker jag må ha en mer eller mindre rutten kålrot som har den inställningen till sex, å det är möjligt att jag har, men så är det iaf. Och det står jag för.
    Hmmmm, jag vet inte ja.....Vad är det du gör som kan göra så ont så hennes ansikte förvrids av smärtan? Antar att det är mer än bara lite smisk på stjärten? Förvånad
  • Anton Chigurh
    NyttNamn skrev 2013-06-19 00:57:21 följande:

    Nu blev jag fan kåt Anton!!!


    Intresseklubben kan väl anteckna?! :) För övrigt, även om jag inte hade något att tillföra tråden, så det PM skriver " Hjärnan är vår främsta erogena zon. BDSM är hjärnsex och det är underligt vad det är för het olika saker som kan trigga vår hjärna. " - tror jag ofta glöms bort oavsett vilken variant av sex det handlar om.. Tänk bara, mata hjärnan under en dag, ett antal timmar, med fantasier, snuskiga meddelanden eller samtal, hintar om vad som väntar osv - är hjärnan tillräckligt på g är det ju nästan så det går för en utan beröring när det väl är "dags"!!
    WetKiss.gif....................Hjärta
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anonym (Kittlande) skrev 2013-06-19 09:21:39 följande:
    Hmmmm, jag vet inte ja.....Vad är det du gör som kan göra så ont så hennes ansikte förvrids av smärtan? Antar att det är mer än bara lite smisk på stjärten? Förvånad
    Nä, lite smisk gör ingen större nytta, det svider ju bara lite i början, men upprepade, rejäla klappar/slag på skinkor/ lår känns ordentligt efter ett antal smällar, tex. Det skall synas långt efteråt att jag har varit i farten !!!

    Nypa i bröstvårtan kan framkalla trevliga reaktioner, dra hårt som helvete i håret, örfila Damen, sätta på henne i röven trots att hon är duktigt öm redan....ja, lite så, finns en del att ta till, spelar inte så stor roll, bara hon lider, gärna på gränsen till vad hon klarar av, så känns det bra för min del....Glad

    Egentligen är det trevligast att "bestraffa" utan att Damen varit olydig eftersom smärtan kommer mer oväntad och verkan blir än större, om du fattar, hon skall veta att det gör ont på henne därför att jag vill att det skall göra ont, och att det är jag som bestämmer när det skall göra ont

    Men varför jag gillar detta, att tillfoga smärta, att vara dominant, det vetifan, det är bara sån jag är, jag tycker iofs om att vara ledare irl också, att bestämma, att leda, att se folk göra som jag säger åt dom känns bra, kanske hänger ihop. Dock vill jag åter betona att i Höladan sker allt på bådas villkor, så ingen missuppfattar nåt nu.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Kittlande)
    Anton Chigurh skrev 2013-06-19 10:12:01 följande:
    Nä, lite smisk gör ingen större nytta, det svider ju bara lite i början, men upprepade, rejäla klappar/slag på skinkor/ lår känns ordentligt efter ett antal smällar, tex. Det skall synas långt efteråt att jag har varit i farten !!!

    Nypa i bröstvårtan kan framkalla trevliga reaktioner, dra hårt som helvete i håret, örfila Damen, sätta på henne i röven trots att hon är duktigt öm redan....ja, lite så, finns en del att ta till, spelar inte så stor roll, bara hon lider, gärna på gränsen till vad hon klarar av, så känns det bra för min del....Glad

    Egentligen är det trevligast att "bestraffa" utan att Damen varit olydig eftersom smärtan kommer mer oväntad och verkan blir än större, om du fattar, hon skall veta att det gör ont på henne därför att jag vill att det skall göra ont, och att det är jag som bestämmer när det skall göra ont. 

    Men varför jag gillar detta, att tillfoga smärta, att vara dominant, det vetifan, det är bara sån jag är, jag tycker iofs om att vara ledare irl också, att bestämma, att leda, att se folk göra som jag säger åt dom känns bra, kanske hänger ihop. Dock vill jag åter betona att i Höladan sker allt på bådas villkor, så ingen missuppfattar nåt nu.
    Jag förstår att det är på bådas villkor. Två härligt samtyckande vuxna. Annars blir det ju verkligen jättetråkigt...

    Låter väldigt sexigt så här på "pappret" jag blir faktiskt lite våt när jag läser det. Men frågan är hur kul det skulle vara på riktigt...Obestämd
    Nåja det är jag alldeles för feg för att ta reda på men tack för att du berättade! Glad
  • Nice Girl Wrong Place

    Ja just det Anton.
    Jag glömde ju den viktigaste aspekten, att man faktiskt kan bli galet tillfredsställd av att ge eller ta emot smärta (beroende på läggning).
    "Bara" det ger tillfredsställelse.

Svar på tråden Förklara S&M