• zora6

    Minnes tattuering.

    I onsdags gjorde jag en minnestattuering av vår son som vi tyvärr var tvungen att avbryta livet på pga fosterskador. han blev 17 v. 
    Hans små fotavtryck pryder mitt ben med ett hjärta runt så kan han följa mig vart jag än går.
    Älskar dig min ängel/ mamma 

  • Svar på tråden Minnes tattuering.
  • kiddiee

    Usch, jag inte ens tänka mig det ni går igenom... Min dotter är tre månader snart och jag skulle nog gå sönder om hon skulle försvinna.

  • Neminias

    Kiddiee:
    Man går sönder...fullständigt! Hjärtat slits ur kroppen på en och tomrummet fylls aldrig helt igen.

    Appropå minnestatueringar så har min man gjort en minnestatuering över vår dotter som dog i plötslig spädbarnsdöd, sju veckor gammal.
    Han har gjort hennes handavtryck inuti en sol med sju strålar. Solen av den anledning att hon var vår solstråle och de sju strålarna för de sju veckor hon förgyllde vårt liv. Hennes namn finns också med i tatueringen.
    Solen går i gul/orangee/röd och handavtrycket är svart/grått.
    Tatueringen ser nästan japansk ut och får mycket uppmärksamhet.


    Karma`s a bitch
  • Emy85

    Ni är starka som tar er igenom det värsta en människa kan utsättas för,hoppas ni får allt ni önskar i framtiden och aldrig ger upp hoppet för det ni kan få i framtiden

  • Dulcinea

    Jag har min dotters handavtryck tatuerat på armen. Vi förlorade henne i magen i vecka 42, vår älskade tjej. Man bär sorgen med sig varje dag...

    Kram till er alla <3

  • eangello

    Förlorade min lillebror i plötslig spädbarnsdöd. Jag är "bara" syster men det gör lika ont för det. Som barn fick jag gå på samtal då jag kunde bryta ihop i klassrummet osv, och det smärtar mig än idag på olika sätt. Nu när jag själv väntar barn gör sig ångesten oftare påmind.

    Har en minnestattoo för alla mina nära&kära som gått bort. En fin text på revbenet, ville ha den nära hjärtat.

Svar på tråden Minnes tattuering.