• kexet92

    Gravid med rosenrot

    Längtar otroligt efter ett syskon till vår son och efter några månaders försök har vi ännu inte fåt ett plus. Bestälde hem rosenrot som jag läst mycket väl om, och fick hem det idag (och munkpeppar) började med den första idag lite sent kanske eftersom mensen borde ta slut imr, men tror inte det spelar så stor roll när i cykeln man börjar? Hoppas den gör nån verkan annars ska man ju bli pigg och få mera lust av det. Nån annan som provar nåt liknade?


  • Svar på tråden Gravid med rosenrot
  • 82maria

    Jag har provat rosenrot denna cykel. Efter att jag slutade med p-piller hade jag regelbunden mens 28-30 dagar i tre månader sen när vi beslöt att aktivt försöka bli gravida ballade mensen ur och cykeln blev 34 dagar(pos ältest dag 19)och sen 38 dagar (pos test dag 25 tror jag det var)...Fattade inte vad som hände och beslöt mig för att testa rosenrot för att korta ner den denna cykel. OCH den fyllde sitt syfteGlad Är såååå nöjd!! Igår kväll kom glada gubben fram och det var nu på dag 13. Så här rullar vi runt i sänghalmen sen två dagar tillbaka Flört Hoppas ju givetvis på att det blir ett litet pyre också av det hela, men ifall det inte går vägen så kommer jag definitivt att köra nästa månad igen med rosenrot från mens fram till pos ältest!

  • kexet92

    Oj vad kul att jag inte är enda. Har aldrig provat det tidigare. Testade apiforce förra månaden men märkte inte av nån skillnad alls. Jag borde ha ägglossning nästa vecka .

    Hoppas det ger nån verkan på dig!! :) har ni barn sen innan? Det är ju klart att cykeln ska rubba sig när man ska försöka bli gravid varför inte liksom ;)

  • 82maria

    Ja, den hade ju en positiv verkan redan i alla fall, hoppas jag får mera gott att säga om rosenroten om två veckor Flört
    Har inga barn sen tidigare, bara katt och hund Glad

    Ni då, har ni barn? försökt länge?

  • kexet92

    Ja du får uppdatera mig då! :) har också katt och hund heh :) och en son som är född i december -11. Vi försökte några månader men tvingades ta uppehåll när sambon var med om en hemsk bilolycka. Men nu är han på benen igen så vi har försökt kanske 2-3 månader efter det! Vill inte att sonen ska bli så mycket äldre.

  • daxförnästa

    Rosenrot funkade första månaden jag testade! Var försök 4el5 så jag är säker på att det var deras förtjänst! Lycka till!

  • 82maria
    kexet92 skrev 2013-06-27 08:40:05 följande:
    Ja du får uppdatera mig då! :) har också katt och hund heh :) och en son som är född i december -11. Vi försökte några månader men tvingades ta uppehåll när sambon var med om en hemsk bilolycka. Men nu är han på benen igen så vi har försökt kanske 2-3 månader efter det! Vill inte att sonen ska bli så mycket äldre.
    Bra att han är på benen igen, och kom ur olyckan med livet i behåll!
    Lycka till med syskonproduktionen, vi får hålla varandra uppdateradeGlad
  • 82maria
    daxförnästa skrev 2013-06-27 12:31:06 följande:
    Rosenrot funkade första månaden jag testade! Var försök 4el5 så jag är säker på att det var deras förtjänst! Lycka till!
    Grattis!
    Låter bra, det ger en hopp Glad
  • kexet92

    Har faktist inget positivt att säga om rosenroten det ger ingen effekt alls hade gärna blivit mer pigg. Har nu bara ätit i 4 dagar och 2 om dagen. Provar ju också munkpepparn och fyy faan vad hemskt den smakar och börjar må så dåligt av den så det tar jag bara 1 gång om dagen och inte 3. Funkar inte den slutar jag nog till nästa månad. Hur går det för dig? :)

  • 82maria

    Jo det går...inväntar BIM...Rosenroten hade ju den effekten på mig som jag önskade; korta ner min cykel som plötsligt blivit onödigt lång, iaf fick jag tidigare pos äl-test än jag fått två senaste månaderna. Piggar kan jag dock inte påstå att jag blivit Obestämd 

Svar på tråden Gravid med rosenrot