• jenni82

    GMU

    Har troligtvis lagt den här tråden heeeelt galet, så flytta den snälla ngn mod om ni ser det.

    Jag fyller 31år nu i sommar och är sugen på att testa grundmilitärutbildningen framöver.
    Men jag undrar om det ens är lönt med tanke på min ålder?
    Är även otränad så kommer behöva ungefär ett år på mig att bygga upp fysiken ordentligt.
    Någon annan som har testat GMU som lite äldre?

     

  • Svar på tråden GMU
  • alexDeLarge

    Det finns ingen övre åldersgräns för GMU men lets face it. Mer än hälften av dina kamrater kommer vara finniga tonårspojkar. Du lär få problem med psykologen på intagningen och du borde vara mer fit än genomsnittliga 18-åringen om du ska söka vilket kommer ta mer än ett år.


    Alltid anarkist. Kunnig inom juridik och medicin.
  • jenni82

    finniga tonårspojkar bryr jag mig inte om :)
    varför kommer jag få problem med psykologen undrar jag dock?
    pga min ålder? 

  • alexDeLarge
    jenni82 skrev 2013-07-01 17:46:19 följande:
    finniga tonårspojkar bryr jag mig inte om :)

    varför kommer jag få problem med psykologen undrar jag dock?

    pga min ålder? 



    Ja, hon/han lär pressa dig ganska hårt där.
    Alltid anarkist. Kunnig inom juridik och medicin.
  • alexDeLarge

    Ja. Det dom kollar är om har den psykiska styrkan att ta någons liv, hantera katastrofer, motstå tortyr, hantera död och leva under hot om livet dygnet runt i längre perioder. Om du känner att det kan vara svårt att göra något av dessa så borde du inte söka.


    Alltid anarkist. Kunnig inom juridik och medicin.
  • Tow2Mater

    Det finns ju de som gor den pga t ex FN utlandstjänst inom sina yrken kan jag tänka mig, men vet inte hur det funkar.


    Vilken inriktning funderar du på? Du kan ju inte bara dyka upp med en generell "jag skulle bara vilja prova" attityd; skattepengar finansierar GMU så det är ju inte menat som en lekstuga.


    "Antagningsprövningen avslutas med en yrkesvägledning där individen beroende på intresse och potential väljer fortsatt utbildning" star det.

  • jenni82

    är främst intresserad av ledning och logistik. 
    ser det absolut inte som en lekstuga, utan tar detta väldigt seriöst.
     

Svar på tråden GMU