• Nonie

    Negativt gravtest trots gravidsymptom

    Hej!
    För ca två veckor sedan fick jag en liten blödning i V6+3. Jag trodde naturligtvis missfall direkt men efter 4 dagar och knappt något ont alls slutade blödningen helt tvärt.
    Illamåendet som jag har haft från början har hängt med hela tiden och nu senaste veckan har det eskalerat och nu mår jag illa konstant. Magen ser ut att ha "växt" och jag känner en molande värk. Därför tror jag att jag fortfarande är gravid. Det konstigaste är att när jag tog ett gravtest i morse så visade det knappt något streck alls.
    Jag ringde och bokade tid för vul nästa vecka men vet inte riktigt vad jag ska vänta mig.. Om jag fick missfall för två veckor sedan så borde väl inte gravidsymptomen hålla i sig och bli värre eller?
    Men om jag är gravid, varför visar testet så svagt?
    Någon som varit med om nått liknande?


  • Svar på tråden Negativt gravtest trots gravidsymptom
  • maysus01

    Hej!!
    Jag har nästan precis som du!! Och jag blir galen av att inte veta vad som händer i kroppen...
    Jag har inte plussat, så jag vet inte till 100% att jag vart/är gravid. Men jag har många tecken på att jag skulle vara det.
    Sticker i brösten, ont i ryggen, yr, plötsliga hungerattacker och äter jag inget direkt så mår jag illa, molande i magen, hugger till i "nedre" magen när jag reser mig upp från sittande eller liggande, känslig för dofter, ingen matlust, sover dåligt, supertrött, plus en del annat.
    Jag hade min senaste första mensdag den 21:a maj och den varade till 26:e maj. Hade sex dagen efter den var slut och sedan några gånger till under ett par veckor. Min ÄL skulle vart runt den 10:e juni och jag hade sex den 8:e och 11:e. Kände att nåt var på gång i kroppen den 14:e  juni och då fick jag rosablandade flytningar och dessa höll i sig i ett par dagar. Plötsligt en eftermiddag fick jag superont i magen, typ som världens mensvärk, och strax därefter började jag att blöda. Och detta var ingen vanlig mensblödning, det vet jag. Jag blödde i tre dagar och under tiden hade jag molande värk, var yr, mådde illa, halsbränna, ömma bröst... Gjorde två gravtest och båda sa "inte gravid". Blödningen började på kvällen den 16:e juni och BIM var 24:e. Har ALDRIG fått mens för tidigt under alla 17 år jag haft mens. Och som sagt, blödningen jag fick var inte som vanlig mens.
    Jag var i alla fall säker på att jag fått missfall. Men symptomen har fortsatt och håller på än idag. Och om jag inte räknar med blödningen så är jag idag på BIM+13.
    Mer symptom som kommit är: svullen mage, finnar (vilket jag aldrig brukar ha), konstiga vita flytningar, "håll"-känningar i nedre delen av magen och törstig.
    Jag har vart en dotter sen innan, men det är 9 år sen jag var gravid med henne, så jag minns knappt hur det var...
    Tog senaste gravtestet i onsdags och det var oxå negativt.
    Om jag är gravid och räknar att den startade på senaste mensens första dag så är jag på typ samma ställe som du, vecka 6+5 idag.

    När skulle du haft mens? Och har du testat positivt nån gång?

  • RebeccaR

    Det kan ju vara så att embryot slutade att utvecklas ganska nyligen (dvs inte i samband med blödningen) och att det är därför testet är svagt nu...? Vad för sorts test använde du nu? Kan ju faktiskt vara testet som är av dålig kvalitét! :) Hur som helst, hoppas att det ser bra ut när du är på vul!


    *Ängeln Aaron* Turid och Triton
  • Nonie

    Tack för era svar!!

    Ja det låter ju ganska likt maysus01.

    Har du bokat någon tid hos någon barnmorska?

    Jag skulle ha haft mens någongång runt den 7 juni och testade possitivt med både testlagret och clearblue den 10 juni. Jag hade då mått dåligt i en och en halv vecka med illamående.

    Om jag skulle vara gravid nu så skulle jag vara i v 9+1 och nu ser magen riktigt skum ut.

    RebeccaR: Om fostret dött nu så borde väl symptomen försvinna eller kan de fortsätta och magen växer ändå? Jag tror inte att testen var dåliga jag tror bara att det har försvunnit massa hormon det sista.. Jätteskumt.:(

  • lilla Vilda

    Vill inte oroa dig men jag hade en ofostrig graviditet och alla symptom ökade och magen växte fast det bara var en tom hinnsäck där inne. Boka tid för ett vul så att du får veta.

  • Nonie

    Usch då. Hur länge gick du innan du fick veta? Var du tvungen att bli skrapad eller försvann det av sig själv? Testade du negativt?

  • maysus01

    Nej, jag har inte bokat tid hos nån BM. Borde väl kanske göra det, men jag väntar nån vecka till.
    Har du bokat tid? Hur mår du idag?

  • Nonie

    Ja jag har tid på torsdag kl 11 men det känns ju helt hopplöst just nu. Hatar att jag inte kan sluta googla runt för nu blir jag bara mer orolig.

    Jag mår okej men har känt av magen hela dagen och nu har den svällt lite mer. Har haft halsbränna och illamåendet kommer och går.

    Ja jag tycker att du bör boka en tid du med. Denna ovissheten är ju hemsk.

  • maysus01

    Ja, jag försöker låta bli att googla runt, men det är inte lätt att hålla sig borta...
    Ovissheten blir man ju galen av...
    Jag väntar till början av nästa vecka så ringer jag BM då...
    Halsbränna har jag med. Inte så mycket illamående dock, fast jag känner nåt i magen, kan inte beskriva vad. Men jag känner min kropp och vet att nåt inte är som det brukar. Och jag har idag oxå haft ont i ryggen och vart yr. Och jag tycker att magen är större än den brukar vara.
    Jag har inte planerat en graviditet, men det hade vart välkommet Skrattande Men det är inte så att jag önskat att bli gravid så jag går inte runt och letar tecken... Och jag inbillar mig inte. Är jag inte gravid så är det nåt fel på mig...

    Jag hoppas verkligen att du får ett positivt besked på torsdag. Jag ska tänka på dig och hålla tummarna kl 11. Ska du göra VUL då?

Svar på tråden Negativt gravtest trots gravidsymptom