Inlägg från: giftfri |Visa alla inlägg
  • giftfri

    Jaktmotståndare - vad har du för argument?

    Jag har ännu aldrig träffat en kunning å påläst jaktmotståndare, samtliga jaktmotståndare brukar rapa upp en massa floskler å rena påhitt som dom inhämtat från/blivit hjärntvättade med från likasinnade..

    Ärligt talat så förstår jag mig inte på deras agenda, eftersom den kommer att orsaka ett oöverskådligt lidande bland dom vilda djuren.., jaktmotståndare verkar aldrig begripa att jägare idag är en naturlig predator, å vi kan inte vrida klocka tillbaka till tiden före människans inståg, som en predator att räkna med..    


    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    illerthriller skrev 2013-07-08 12:25:59 följande:
    Ofta saknar de kunskap och erfarenhet, eller har någon bild ur Bambi att en jägare sköt bambis pappa så jägare måste ju vara elaka.. Det är min erfarenhet av jaktmotståndare iaf. Dock har jag tagit med några på jakt och de har tyckt det varit roligt, tom två veganer har börjat följa med mer och mer och vill själva ta jägarexamen. 

    Själv förstår jag inte varför fiske är så mycket mer allmänt accepterat än jakt, det är ju väldigt liknande hobbys.
    Är det föratt det är enklare med fiske, att man tycker det är mer normaliserat pga att det är lätttillgängligt?
    Jag vet inte...
     

    Jakt är jakt, oavsett om det rör sig om fisk eller rådjur.., antar skillnanden ligger i att fisk är inget dessa jaktmotståndare kan relatera känslomässigt till..
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri

    Jakt har sett dessa jaktmotståndare/ militanta veganer "in action".., dom släppte ut minkar, å restultatet blev det värsta blodbad bland djur jag nånsin sett, det låg döda minkar överallt på ett flera km² stor område.., lägg till att många års arbete med att återställa gamla fiskevatten blev förstört.., det är djuraktivister sätt att bedriva viltvård....  


    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Cornellia skrev 2013-07-08 12:42:30 följande:

    Alltså seriöst, är det där din argumentationstaktik? Trötta ut "motståndaren" till den helt enkelt inte orkar förtydliga mer?

    Jag är skeptisk mot folk som tycker om att döda djur/fiskar/sniglar/flugor och har det som hobby, och således så är det inte folk som jag har i mitt umgänge. Givetvis finns det jägare/fiskare i preferin, kompisars sambos osv, men mina nära vänner är inte sådana.    

    Förstår du eg själv vad du säger? Men ett annat ordval så säger du att du är skeptisk att vi ska ha en djurhållingslag eller bedriva djurvård, jakt ingår som ett absolut måste i det.., alltså jag fatter inte..

    Du måste väl förstå att vi (människorna) som för tillfället är den högst stående predatorn måste ha lagar som förhindrar utrotning, rovdrift, motverkar sjukdomar å svält, ser till att tamboskap sköts å slipper onödigt lidande, att olämpliga människor blir fråntagna/förbjudna att äga djur o.s.v, o.s.v..
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Cornellia skrev 2013-07-08 12:59:24 följande:

    Ja, vad har det med hobbydödande av djur att göra?

    Vilka är mest lämpade att bedriva den jakt som måste ske? De som vi måste avlöna, eller de som kan å vill göra det frivilliigt, ja som t.o.m betalar stora summor för att få jaga?

    Det du kallar hobby är enbart ett sätt för er jaktmotståndare att förnedra å förminska jägarkåren, de som utan jmf bedriver den mesta viltvården i Sverige idag, å lägger många frivilliga timmar för att minska skador på växande gröda å sjukdomar i viltstammarna.. 

    Förresten hur många tusen sek å hur många timmar/år lägger du ner på viltvård?  Bara på ett ungefär, 5-10-15-20 tusen sek/år.., 50-100-500 timmar/år?
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    hoppipannkakan skrev 2013-07-08 13:05:14 följande:
    Precis exakt därför är jag emot jakt. Hur kan man tycka det är roligt att döda? 

    Du behöver inte förstå, det räcker med att du förstår att vi människor ställt till det så att vi nu åxå är tvungna att ta hand om det.

    Viltvård, jakt, ja det är en massa saker som vi måste bedriva för att inte hela näringskedjan ska kollapsa totalt.., det skulle ta århundraden innan naturen ställt allt vi människor förstört till rätta.
    Å för att naturen ska klara av det förutsätter det att alla vi människor först lämnar Jorden.., finns vi kvar påverkar vi för mycket, å då är det omöjligt för djuren att breda ut sig å finna sin naturlig plats i tillvaron..    
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Cornellia skrev 2013-07-08 13:11:15 följande:
    Jag känner mig betydligt mer trygg med personer som dödar djur för att dom får betalt för det än som gör det för att dom trivs med det. 

    Jag är som sagt inte emot jakten i sig, så att kalla mig jaktmotståndare känns avigt.  

        

    Å fan, så du tror inte att dom som gör det föer pengar oftast skiter i hur å varför dom dödar, eller att dom enbart gör det för att få tillfälla att få betlat för att tillfredställa sina lustar?
    Vet det tror jag, för så funkar det bland legosoldater trots att vissa av dom hävdar motsatsen.. 

    Däremot så har jag under de 50 år jag följt (började så fort jag kunde gå, kanske t.o.m tidigare) med på jakt eller själv varit aktiv jägare, träffat på ytterst få jägare som inte satt viltet i 1:a rummet å ett till att minimera dess lidande, både under jakt som under den fredade perioden..

    du har nu övertygat mig om att du helt saknar prakiskt erfarenheta av både jakt å vilfvård, att du är en av de fjantar som aldrig ens satt din for i en riktig vildmark, m.a.o så är du en betongunge som blivit indoktrinerad med samma gamla vanlig trams ang jakt å deras utövare..

    Men välkommen ut i naturen/vildmarken så ska vi lära dig lite om vad vilt å naturvett handlar om.., ett par veckors samliv med naturen tror jag skulle få dig att inse hur jävla fel du har, antar ett par nätter i en nying med naturen flåsande dig i nacken, kan räcka för att få bort betongdammet ur dina öron :-d Cool  
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Haskel skrev 2013-07-08 13:44:28 följande:
    Räven är närmare hunddjur än kattdjur. Varken en räv eller björn skulle överleva på en rent vegetarisk kost i det vilda. På samma sätt skulle inte mänskligheten överleva om alla blev vegetarianer. Ekosystemet räcker inte till.  Både rävens och människan magar klarar vegetarisk kost, men det finns orsaker till att vi fyller ut med animalisk kost.
    I kyligare klimat går det inte att leva på enbart vegetarisk föda.., det skulle krävas enorma mängder för att vi inkl djuren inte skulle dö av undernäring.., det här har ett flertal krigsmakter forskat på så det finns säkert statistik/fakta att ladda ner från nätet om hur stort intag vi behöver av vegetariskt kost vs animalisk vid en specifik temperatur, arbetsinsats m.m.. 
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Cornellia skrev 2013-07-08 13:55:51 följande:
    Oj, så fel du har.

    Du har rätt i att jag inte är särskilt insatt i jakt, men vet du, det finns massor av former att röra sig i natur utan att för den skull döda vilt.     

    Å vem har påstått nåt annat? Men vad har det med sakfrågan i den här tråden att göra?

    Jag ser inga som helst motsättningar mellan att jaga eller bedriva nån annan aktivitet i naturen.. den typen argument har uppstått de senaste decennierna, förr gick man till skogen för att göra det man tänkt sig, utan att ens reflektera över vad som kunde hända.., herregud som jag ränt i skogen sen barnsben, det är nästan som mitt andra hem, å på den tiden var inte dagens fjanterier uppfunna, att det skulle va farligt i skogen för att det finns jägare eller farliga djur där.., nä då blev man på sin höjd varnad för djupt vatten å inte klättra så högt  
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Cornellia skrev 2013-07-08 14:21:20 följande:

    Jag vet inte,  du påstod något (att jag skulle vara ett betongbarn som typ aldrig sett en skog) sen när jag säger att du har fel, så har det inte med sakfrågan att göra?

    Jaja.   
    Men snälla gör dig inte löjlig, du vet mycket väl vad jag svarade på, trots att jag missade att ta bort den lilla kommentaren "Oj, så fel du har."
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    hoppipannkakan skrev 2013-07-08 15:51:24 följande:
    För mig är det ingen större skillnad. 
    Det har du fått. Jag anser det vara empatistört att döda för sitt nöjes skull. 

    Fast nu är det ju det som driver de flesta rovdjur till att döda, mat javisst, men drivkraften att jaga/döda är faktorn att jag som gör att dom jagar trots att dom inte är det minsta hungriga.., som ett av Jordens mest vidriga å sadistiska predatorer, d.v.s våra kära katter.. 
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    ica skrev 2013-07-09 12:12:59 följande:
    Jag jagar inte. Men tycker en del jaktmotståndare romantiserar naturen. Svärfar jagar men bara för att få köttet i frysen.

    Jaktmotståndare grundar ofta sina ståndpunkter på samma sätt som rasisterna gör, d.v.s på ren okunnighet, en del fördomar, å rena lögner som sprids bland/från likasinnade..

    Det ligger i tiden att "hata".., Sverige blir som ni säkert märkt, allt mer intolerant, inhumant å empatifattigt..
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Supertorsk skrev 2013-07-10 08:34:40 följande:
    Jag skulle säga att Sverige präglas alltmer av selektiv tolerans och selektiv empati. 
     

    Å hur menar du att det ska tolkas?
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    boandersson skrev 2013-07-10 08:37:11 följande:
    Ah tråden där män med ingrowing cocksyndrome som försöker bota det med att döda oskyldiga djur härjar...

    Å du lider uppenbart av mindervärdighetskomplex, eftersom du försöker sätta dig på andra.., du är SD:are va?
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri

    Klart som fan att vi ska ta tillvara det naturen kan ge, men såklart på ett ansvarsfullt sätt, inkl det som finns i vattnet.., allt annat är fel.


    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
Svar på tråden Jaktmotståndare - vad har du för argument?