• Anonym (Ts)

    Introducera ny partner för barnen?

    Jag skulle vilja veta hur ni gjorde och hur det gick...

    Hur länge hade ni varit ihop när din nya partner fick träffa dina barn?
    Hur och vad gjorde ni?
    Hur gick det?
    Hade din nya partner också barn?

    Skulle vara väldigt tacksam för svar...

  • Svar på tråden Introducera ny partner för barnen?
  • Lilje

    Ett halvår ungefär, men då bara som "kompisar"  Tog nog närmre ett år innan jag gick öppet ut med att vi var ihop.

  • Anonym (utgick)

    Vi hade varit tillsammans ganska länge. Minns inte exakt hur länge men i alla så att vi visste att vi ville satsa på varandra och började planera att flytta ihop. I början kom min partner över till oss dagtid, ungefär som en kompis, och sedan när det kändes lägligt utökades detta med övernattningar. Det har gått över förväntan bra.

  • Anonym (mamma27)

    två månader kanske. och på kompisnivå. typ en kaffe, eller en liten tur nånstans. ingenting annat, inga pussar kramar eller nåt alls.

    mitt barn är 3 år och har inga bekymmer med detta.  

  • Anonym (bonus)

    Efter 3 veckor träffade jag hans dotter, då 4 år. Vi ritade och spelade fotboll, lekte och lärde känna varandra. En hel del motstånd fick jag, men nu efter ett år har det lugnat sej. Jag var barnets första "nya mänska" = pappas första nya efter mamma och mamma hade ingen då än.

  • Anonym (ss)

    Vi var eniga om skilsmässan. Allt frid och fröjd. Men så sticker han iväg. Lämnar barnen. Han har lämnat alla oss. Jag har alltid undrat vilka dessa patetiska farsor är. Nu vet jag. Jag var gift eller håller på att skilja mig. Fattar inte hur snabb man kan vara. Men vi ska inte introducera på ett tag. Jag har jävligt svårt att hålla mig för jag är så infernaliskt arg. Han föredrar semester med henne framför barnen. 

    Han flyttade in till henne efter en månad tillsammans med henne. 

    Funderar på ensam vårdnad. Nu fattar jag hur det blir. Trodde vi skulle kunna bli vänner. Skilsmässan är inte problemet. Där är vi helt eniga, men jag pallar inte att han behandlar barnen som skit. Men jag är van att ha dem själv, så det går bra. Det är bättre för barnen.

    Kommer själv från en stor bonusfamilj. Men alla har alltid satt barnen i första rum. Pappan till mina barn, mitt ex sätter sig själv i första rum och dessutom tror barnen att det inte beror på henne.

    Ska jag berätta för dem?? Jag kokar!   

  • Anonym (utgick)
    Anonym (ss) skrev 2013-07-12 01:37:24 följande:
    Ska jag berätta för dem?? Jag kokar!   
    Nej, du ska inte berätta för barnen? (Jag tolkar det som att "dem" syftar på barnen.) Oavsett hur ditt ex beter sig så är han deras far. Tids nog kommer de att förstå hur det ligger till på egen hand och då har du vunnit så mycket på att inte ha "smutskastat" deras far inför dem.

    Har du ingen annan du kan ventilera hos? En god vän som vill lyssna när du säger allt som du har behov av att säga om  ditt ex?

    Jag menar inte att du inför barnen ska måla en bild av att deras far är felfri. Du ska däremot låta honom stå för sina misstag. Om han sviker barnen, låt honom själv förklara för dem vad han har valt att göra i stället för att vara med dem. Även om det är svårt måste man som förälder göra sitt yttersta för att inte tala illa (hur sant det än må vara) om barnens andra förälder inför barnen.
  • Anonym (ss)
    Anonym (utgick) skrev 2013-07-12 05:53:53 följande:
    Nej, du ska inte berätta för barnen? (Jag tolkar det som att "dem" syftar på barnen.) Oavsett hur ditt ex beter sig så är han deras far. Tids nog kommer de att förstå hur det ligger till på egen hand och då har du vunnit så mycket på att inte ha "smutskastat" deras far inför dem.

    Har du ingen annan du kan ventilera hos? En god vän som vill lyssna när du säger allt som du har behov av att säga om  ditt ex?

    Jag menar inte att du inför barnen ska måla en bild av att deras far är felfri. Du ska däremot låta honom stå för sina misstag. Om han sviker barnen, låt honom själv förklara för dem vad han har valt att göra i stället för att vara med dem. Även om det är svårt måste man som förälder göra sitt yttersta för att inte tala illa (hur sant det än må vara) om barnens andra förälder inför barnen.
    Men i nuläget tvingar han mig att ljuga för hans räkning. Barnen vet inget. Jag är tyst på frågan om pappa har en ny fru. De har redan räknat ut. Nu åker han med den familjen på semester och lämnar sina egna barn hemma. Jag jobbar och skaffar barnvakt till dem. Men pappa är väl i krokarna säger de....? Usch! Det är så svårt! 
  • Anonym (Mr Bigg)
    Anonym (Ts) skrev 2013-07-08 19:01:59 följande:
    Jag skulle vilja veta hur ni gjorde och hur det gick... Hur länge hade ni varit ihop när din nya partner fick träffa dina barn? Hur och vad gjorde ni? Hur gick det? Hade din nya partner också barn? Skulle vara väldigt tacksam för svar...
    Kvinna jag träffats dotter vet om att hon är kär i mig... och jag har sovit över där. Det har gått ett tre månader sedan vi träffades, ett par sedan det blev seriöst.... När vi gick på stan nyligen gick tjejen mellan oss och höll mamma i handen när hon plötsligt känner att hon sticker sin hand i min, så det verkar gå bra...
    Jag vet att mamman pratat med sin dotter om vad hon tycker om mig, och att jag kommer och hälsar på. Det har bara varit positivt, och lilltjejen har frågat när jag kommer nästa gång.
     
    Mitt barn har inte haft samma kontakt med hon jag träffat mest av en slump, men nyligen när vi var ute på utflykt med våra barn sade han 'ni är kära!'...och verkade vara nöjd med det. 
  • Anonym (Mr Bigg)
    Anonym (ss) skrev 2013-07-13 10:26:14 följande:
    Men i nuläget tvingar han mig att ljuga för hans räkning. Barnen vet inget. Jag är tyst på frågan om pappa har en ny fru. De har redan räknat ut. Nu åker han med den familjen på semester och lämnar sina egna barn hemma. Jag jobbar och skaffar barnvakt till dem. Men pappa är väl i krokarna säger de....? Usch! Det är så svårt! 

    I första hand får de fråga pappa, och du får ställa krav att han berättar för sina barn. I andra hand (om så inte sker) får du väl (neutralt) berätta att det har han, speciellt om de flyttat ihop...
Svar på tråden Introducera ny partner för barnen?