• ZuLu82

    Hjälp med att trösta bebis i bilen

    Hej! Min unge (nästa vecka blir 3 månader) gråtar jätte mkt när han är i bilbarnstol. Jag helammar så han tar aldrig nappflaska och sista 2 veckor försökte vi ge honom sugnapp men har tar inte den heller. Vi försökte med olika sugnappar, ingenting händer. När vi är i bilen då och han börjar gråta då funkar ingenting med honom. Att prata, sjunga, leka, lyssna på musik är nåt omöjligt då. Han vill att vi ska parkera bilen nånstans och lyfta honom och gosa. Han har ingen snutte heller ( jag är hans levande snutte och sugnapp ). Ibland tänker jag kanske det är hans kläder ( om han är varm eller kall ) men nej, det har ingenting att göra med det.

    Vi försökte att åka när han är mätt och sover då blev det kaos när han vaknade och insåg att han var i bilbarnstol.

    Han tycker inte heller om att vara i sin barnvagn. Det är precis samma problem som bilbarnstol och att vi försökte med allt och det gick inte. Enda skillnad är ju när jag är med ungen ute och promenerar runt huset då kan jag lyfta honom och gosa men sedan måste jag skynda mig hem för då börjar han gråta jätte mkt.

    Jag vill verkligen att ha bra tips på hur jag kan låta honom inte gråta i bilen/vagnen för det känns lite jobbigt. jag vill ju också gå ut och ha friskt luft med honom och hans pappa men det blir ju väldigt svårt som sagt pga det här. Jag undrar om era barn också inte tycker om sina bilbarnstol/barnvagn och hur länge ska det vara så här?

    Tack.


Svar på tråden Hjälp med att trösta bebis i bilen