• StorOden

    Swiss Diet: någon som testat?

    Hejhej! Har funderat på att testa ett bantningspiller som heter "Swiss Diet".

    Har testat ett par tidigare utan några vidare resultat, men tänkte att kombinerar jag det med en ordentlig GI-diet så bör jag kunna tappa de 7 kilo jag vill till målvikten.

    Enligt Viktvägvisaren verkar pillret seriöst: Swiss Diet

    Men försiktigt som jag är vill jag dubbelkolla... någon som testat??

    Och snälla skriv inte "sluta äta snask, börja träna, bantningspiller fungerar inte" - jag har inte tänkt sitta o vräka i mig chips och hoppas på mirakel, det jag tänkt göra är att ha ett komplement till en GI-diet och träning...

    tack på förhand alla!

  • Svar på tråden Swiss Diet: någon som testat?
  • Fannypack

    Studierna de länkar till är inget vidare genomförda eller analyserade. I en av studierna de länkar till har de som fått preparatet ätit mycket mindre än de som fått placebo, inget konstigt att de gått ner då.'

    Verkar vara önsketänkande eller rent av bluff. Hoppas de inte innehåller nåt som är farligt i alla fall.

  • StorOden

    Ajdå... tack för svaren... ska kolla upp studierna bättre! känns att om man nu ska spendera på något så ska det helst bevisligen fungera... :-/

  • listo

    Om du kör GI och tränar så kommer du ju ändå aldrig att veta om pillren gör någon skillnad eller i så fall hur mycket. Om jag var du skulle jag skippa pillren och hålla mig till planen med GI och träning under några månader och möjligen börja snegla på komplement efter den tiden om diet + träning inte ger resultat.
     

  • hideandsee

    Swiss Diet är fantastisk! Jag har provat diverse olika bantnings metoder, detta fungerar rikitgt bra!

    Gick ner 10kg på 3,5 månader:) Det som är jobbigt är att man måste dricka massa vatten för man blir turstig hela tiden!

    Men Swiss Diet kan jag rekomendera!

    /H

  • Ljiljan

    Jag använder Lepigen X-Strong och har gjort så i sex månader. Tränar 5 dagar i veckan på min cross trainer. Kör tidiga morgon pass ca 30 min. Har gått ner 10 kg. Är vegetarian och räknar dessutom kaloriintag och förbränning. Fick en gratis stegräknare från Lepigen som jag använder. Den är inte den modernaste men fungerar bra för mig. Enligt min mening finns det inga genvägar. Man måste motionera, tänka på kosten och sedan kan man hitta ett kosttillskott som ökar energinivån och förbränningen. Lepigen X-Strong fungerar för mig men metabolismen är ju högst individuell så det är inte säkert att det fungerar för alla. Passa er för oseriösa sidor som säljer olagliga preparat och lurar in människor i så kallade "prova på abonnemang". Har en väninna som råkat ut för ett sådant företag och dem drog 1400 eller 1500 kr från hennes bankkonto via autogiro. Mina Lepigen köper jag på www.lepigen.se. Bolaget bakom är ett svenskt aktiebolag och det känns tryggt. Jag mår jättebra, har ökad lust och en massa energi. Lycka till allihopa! Kram, Ljiljan

  • Freuda
    StorOden skrev 2013-07-15 16:35:23 följande:

    Hejhej! Har funderat på att testa ett bantningspiller som heter "Swiss Diet".

    Har testat ett par tidigare utan några vidare resultat, men tänkte att kombinerar jag det med en ordentlig GI-diet så bör jag kunna tappa de 7 kilo jag vill till målvikten.

    Enligt Viktvägvisaren verkar pillret seriöst: Swiss Diet

    Men försiktigt som jag är vill jag dubbelkolla... någon som testat??

    Och snälla skriv inte "sluta äta snask, börja träna, bantningspiller fungerar inte" - jag har inte tänkt sitta o vräka i mig chips och hoppas på mirakel, det jag tänkt göra är att ha ett komplement till en GI-diet och träning...

    tack på förhand alla!


    Hur gick det ts? Testade du pillren? Funkade det bra?

    Jag är nämligen nyfiken att testa :)
  • Anne Melinda

    Har prøvd å ha godisstopp med kjæresten min siden nyttår, og tenkte swissdiet som skal minske søtsuget var det perfekte! Har rett og slett aldri hatt så mye søtsug før. Før jeg startet med det for noen uker siden klarte jeg meg helt fint uten godteri i flere uker, men med swissdiet gikk det virkelig ikke. Er kanskje forskjellig individuelt, men for meg var det noe dritt..

Svar på tråden Swiss Diet: någon som testat?