• Anonym (Tomt)

    Idag flytta hon.. Tomt första kvällen.

    Idag flyttade sambon... Hon ville separera, jag ville inte... Men men så är de väll då, känns ju rätt jobbigt men lustigt tomt alla hennes saker o vissa gemensamma är borta.. Känns om man är på ruta ett igen efter över 5år ihop. Sen tog hon katten med som egentligen väll är hennes men ja.. Vi har ju haft henne ihop kattskrället och jag har tagit hand om henne och katten om mig faktiskt så jäkla tomt här nu.. Vad gjorde ni första kvällen när de va avslutat helt om man säger? Hur kändes de? Vad gör man för att de ska kännas bättre?

  • Svar på tråden Idag flytta hon.. Tomt första kvällen.
  • Jesper f

    Jag bjöd över en vän och bjöd på grillat. Det var skönt att få skingra tankarna en stund. Man hinner tänka nog ändå tiden som kommer.

  • Anonym (kram)

    Usch då, jobbigt att skiljas när man inte är överens om det! Som ovanstående sa, bjud hem en vän, eller hitta på något annat med dina vänner. Att sitta hemma i sin ensamhet hela dagarna och grubbla är inte bra för dig, du kommer ha en tuff tid framför dig men det kommer kännas bättre med tiden (även fast det kanske känns långt borta just nu). 


    Kram på dig!

  • Anonym (Tomt)
    Anonym (kram) skrev 2013-07-19 23:10:55 följande:
    Usch då, jobbigt att skiljas när man inte är överens om det! Som ovanstående sa, bjud hem en vän, eller hitta på något annat med dina vänner. Att sitta hemma i sin ensamhet hela dagarna och grubbla är inte bra för dig, du kommer ha en tuff tid framför dig men det kommer kännas bättre med tiden (även fast det kanske känns långt borta just nu).  Kram på dig!

    Jo jobbigt är de som bara den.. Sen kan jag ju inte tvinga kvar någon även om man nästan känner att jag vill de nu. Har varit borta i garaget hela dagen till nu för jag misstänkte känslan men värre än man trodde. Tänkt mycket på det idag men lyckats nån minut att tänka på hobbybilen.. Tack för kramen, den värmde ska du veta! Har ju endel kompisar men inte jättemånga så vill ju inte hänga på dem varje dag heller, varit oss min bror och hans sambo vissa dagar de bor på landet så de har varit lugnt och skönt iaf. Har ni några tips som får de att kännas bättre då mer?
  • Anonym (Väntillenvän)

    En kompis till mig - hans fru lämnade honom från ena dagen till den andra utan någon som helst förvarning efter 10 år. Bara ringde hem en dag och sa att hon inte kommer hem nåt mer annat än för att hämta sina saker.

    Han sa då hela tiden något till mig som jag inte fattade. Förstår det fortfarande inte och tycker att det känns mer deprimerande än uppmuntrande (blondin.. kanske det som det beror på :P ). Men kanske du förstår det positiva i det?.....

    "Det kan alltid bli värre...."

  • Ellast

    Sysselsätt dig,och umgås med dina vänner. Skaffa en ny hobby,gör något nytt . Vet hur det känns,tro mig,det BLIR bättre....

  • Anonym (Mirris)

    Lyssna på radio om du inte kan sova. Börja spring om du inte redan gör det. Du känner dig starkare och tänker på något annat.

    Skaffa en ny katt. Jättebra att mötas av någon när man kommer hem.

    Vet precis hur du mår för jag har varit där. Det gör ont länge tyvärr men du får inte glömma att det blir bättre.

    Stor kram

  • Anonym (kram)
    Anonym (Tomt) skrev 2013-07-19 23:17:09 följande:

    Jo jobbigt är de som bara den.. Sen kan jag ju inte tvinga kvar någon även om man nästan känner att jag vill de nu. Har varit borta i garaget hela dagen till nu för jag misstänkte känslan men värre än man trodde. Tänkt mycket på det idag men lyckats nån minut att tänka på hobbybilen.. Tack för kramen, den värmde ska du veta! Har ju endel kompisar men inte jättemånga så vill ju inte hänga på dem varje dag heller, varit oss min bror och hans sambo vissa dagar de bor på landet så de har varit lugnt och skönt iaf. Har ni några tips som får de att kännas bättre då mer?
    Nej det går ju inte, även fast man vill.. Skiljdes ni som vänner eller ovänner? Bra att du umgås med familjen i sånna här lägen, det är viktigt! Du skulle kanske kunna skaffa dig en hund eller kanske en liten kissebebis är enklare? En som ser helt annorlunda ut så den inte påminner allt för mycket om den katt ni hade tillsammans? Eller en fågel kanske? Eller en guldhamster, (väldigt sociala faktiskt för att vara en "råtta")..Något som livar upp hemmet lite! 

    En resa? Med familj eller vänner. 


    Bowling


    Fisketur

  • Wilma45

    Skulle du inte kunna skaffa dig en egen katt som sällskap? Så här års brukar det finnas gott om kattungar.
    Så får du nån att ta hand om och som kommer att ge dig så mycket tillbaka.

    Kram!  

  • Wilma45

    Och medan jag skrev hann två andra föreslå att du skulle skaffa katt! Så det är nog meningen att det är det du ska göra !Glad

Svar på tråden Idag flytta hon.. Tomt första kvällen.