• Little Ms Chatterbox

    Var hittar jag "Nätverkssäkerhetsnyckel"?

    Har inget nät hemma för tillfället, tänkte surfa på datorn genom mobilens nät (halebop på en Xperia Z). På datorn får jag upp att jag ska ange nätverkssäkerhetsnyckel. Vad hittar jag den informationen? På pappret från halebop, i mobilen eller ska jag bara hitta på något? Jag vet att det var något enkelt på den förra mobilen jag hade, HTC med 3. Men kommer inte ihåg vad. Kan någon hjälpa mig fort, vill sitta vid datorn och inte på mobilen och knappa in.


  • Svar på tråden Var hittar jag "Nätverkssäkerhetsnyckel"?
  • sportpappa

    Har du delat ut din mobil som en trådlös accesspunkt? Då kan du se och ändra nätverkssäkerhetsnyckeln i mobilen under inställningar för trådlös accesspunkt/tethering/portable hotspot eller något liknande.

  • Little Ms Chatterbox
    sportpappa skrev 2013-08-05 12:26:58 följande:
    Har du delat ut din mobil som en trådlös accesspunkt? Då kan du se och ändra nätverkssäkerhetsnyckeln i mobilen under inställningar för trådlös accesspunkt/tethering/portable hotspot eller något liknande.
    Jaaaa... Det gjorde jag. Jag hittade nånstans på mobilen där man skulle fylla i en kod, jag testade att klicka på Visa Kod och d kom det fram en lån radda med bokstäver och siffror. Testade att skriva n den på daton men det gick inte men sen så hittade jag på en annan, skrev in den först på mobilen och sen på datorn då funkade det. Så nu surfar jag på datorn, genom mobilen. 
    Det är lite segt att ladda upp sidorna men det får väl gå. Man kan ju inte vara utan FL heller

    Tack för att du tog dig tid att svara  
Svar på tråden Var hittar jag "Nätverkssäkerhetsnyckel"?