• mojje88

    panik inför första insemination

    jag och frugan har idag fått remiss till akademiska uppsala,
    vi kommer från dalarna och har gjort alla tester och varit hos kvinnokliniken i falun.
    nu fick vi remiss datum till akademiska där inseminationen ska äga rum.
    detta är besök inför insem, som jag förstår.

    nu är de så att vi kämpar med vikten, vid "ansökan" hos kvinnokliniken vägde jag precis vid BMI gränsen.
    idag väger jag några kilo över den gränsen.

    undrar om någon kan lugna mig , som har lite info om hur dom gör.
    väger dom en? ( om man kan dra en vit lögn)
    någon som vägt för mycket men gjort insem?
    vad kommer dom göra? , hört att dom ska sätta mig på hormoner.

    någon som har svar?


    insemination, undran, frågor, akademiska
  • Svar på tråden panik inför första insemination
  • Lyckan 382

    Vi var i Uppsala och minns inte att de vägde mig, det hade de ju däremot gjort på kliniken hemma så de hade nog tillgång till den informationen ändå. Nu var jag ju inte överviktig, men har en kompis som blev rekommenderad av hemkliniken att gå ner i vikt ytterligare innan insemination men de körde på ändå och det blev bebis :) Nu vet jag i och för sig inte hur nära BMI-gränsen hon låg eller ens vad gränsen är?

    Vi fick träffa kuratorn och tala om oss, vårt förhållande och hur vi tänker och det var riktigt trevligt, hon är fantastisk! Oroa er inte för det.

    Sedan fick vi träffa en läkare, men eftersom jag nyligen gjort vaginalt ultraljud osv så blev det ingen undersökning utan bara lite prat.

    Vi gjorde första inseminationen 14 dagar senare men den tog inte tyvärr. Månaden efter fungerade det dock och nu har vi bara 55 dagar kvar tills BF, är nu i vecka 33 :) Båda inseminationerna gjordes i naturlig cykel utan hormonstimulering. I Uppsala stimulerar bara om de misstänker att du inte har fungerande regelbunden ägglossning. Har de sagt det i Dalarna? Lycka till!

Svar på tråden panik inför första insemination