• Anonym (3:an)

    Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

    Min käre andra hälft har ÄNTLIGEN kommit ikapp min längtan efter en 3:a ;). Idag kastar vi kondomerna, och bebisverkstaden startar. Är SÅ förväntansfull och glad. Men...

    Det är ju då meningen att ingen ska veta. För att slippa alla frågor om vad som händer, hur det går osv... Så jag har ju ingen att dela denna spännande resa med. Förutom min karl såklart =) Men det kan ju vara kul och skönt att få prata med andra om det också.

    Så, finns det fler än jag som försöker bli gravida nu, som vill vara anonyma ett tag till, och som vill följas åt på resan?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-14 22:41
    Lära känna lista =)

    (3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

    (jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

    Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

    (75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

    (Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

    (När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 20:29
    {#emotions_dlg.flower}Lära känna lista =)

    (3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

    (jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

    Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

    (75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

    (Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

    (När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

    (nr. 2)
    20 år, sambo, varit ett par i 4 år. En son på 2 år. Bor i Eskilstuna

    (Ellen 2)
    22 år, inte sambo än, jag har en 3-åring, också han har barn från förut men ingen gemensam. Bor nära Umeå.

    (2an tätt)
    23 år, förlovad med sambo, 24 år, varit tillsammans i 7 år och förlovade i 6 år och sambo i 4 år, gemensam son född i juni 2013, bor i Västra Götaland.

    (Planerar_4an)
    Jag är 38 år, har man och vi har ett gemensamt barn på 5 år. Jag har även två barn sedan tidigare födda -01 och -03. Bor i Stockholm

    (HEJ)
    27 år, sambo, har 2 pojkar 7 år - 1 år, Bor i Halmstad

  • Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??
  • Anonym (Samma sits)
    Anonym (3:an) skrev 2013-08-12 10:12:33 följande:
    Min käre andra hälft har ÄNTLIGEN kommit ikapp min längtan efter en 3:a ;). Idag kastar vi kondomerna, och bebisverkstaden startar. Är SÅ förväntansfull och glad. Men...

    Det är ju då meningen att ingen ska veta. För att slippa alla frågor om vad som händer, hur det går osv... Så jag har ju ingen att dela denna spännande resa med. Förutom min karl såklart =) Men det kan ju vara kul och skönt att få prata med andra om det också.

    Så, finns det fler än jag som försöker bli gravida nu, som vill vara anonyma ett tag till, och som vill följas åt på resan?
    Hej jag är i samma sits, jag och min pojkvän har slängt p-pillrena och sagt att blir det barn så blir det. I veckan råkades min mamma se en påse efter ett graviditetstest men hon sa inget. Jag såg dock att hon såg det och sa att jag slutat ta piller. Då sa hon att hon tyckte det var ett dumt beslut varpå jag sa att jag bara slutade för att jag vill se hur/om kroppen fungerar som den ska efter 15 år med p-piller, vilket inte var hela sanningen. Har inte berättat till någon att vi slutat med piller och tänker inte göra det heller. 
  • Anonym (3:an)

    Spännande =) Var testet positivt?

  • Anonym (Samma sits)

    Nej det var det inte, samma dag fick jag första mensen efter jag slutat med p-piller på 32a dagen sen förra mensen startade. Hur gammal är du?

  • Makkinje

    Jag och min sambo har bestämmt oss för att försöka oss på en fyra ;) Spiralen åker ut imorgon, men vi tänker inte berätta det för någon i familjen eller vänner utan väntar tills vi får vårat efterlängtade pluss :)

  • Anonym (3:an)

    Samma sits - Ok. Skönt att mensen kom igång så pass fort igen då. Annars kan det ju rubbas jätte mycket om man har otur. När jag slutade med mina piller, så hade jag ändå "bara" tagit dom i ca 2 år, och jag fick inte mens på nästan 4 månader sen. Jag är 28 snart. Du då?

    Makkinje - Va kul. =) Har ni tätt mellan barnen?

  • Makkinje

    Vi har två döttrar födda 06 och 08 och en son 12. Och hoppas att nästa ska komma nu 15, så det blir som med döttrarna :)

  • Makkinje

    Vi har två döttrar födda 06 och 08 och en son 12. Och hoppas att nästa ska komma nu 15, så det blir som med döttrarna :)

  • Anonym (Samma sits)

    Jag är 27 år och har inga barn ännu. Ja, verkar iaf som att kroppen kom igång direkt, så får se då om det blir nåt. Hur länge tog det efter du slutat med piller tills du blev gravid?

  • Anonym (3:an)

    Makkinje - 15? Menar du inte 14? ;) Har du haft lätt för att bli gravid med de andra barnen?

    Samma sits - Jag slutade inte med pillrena för att bli gravid, utan det gjorde jag ett par år innan pga andra orsaker. Men jag fick vääääldigt oregelbunden mens efter att jag slutade, och hade fortfarande det när vi sen skulle bli gravida. Så det försvårade en hel del. Men jag vet inte om det berodde på pillrena, eller om jag kanske skulle haft oregelbunden mens ändå. Jag har haft väldigt oregelbunden sen efter båda barnen också. Efter första hade jag cykler på allt mellan 30-75 dagar. Det var RIKTIGT jobbigt när vi försökte få till 2:an. Nu först, när 2:an är 3 år, så har jag fått en relativt regelbunden mens. Tyvärr är cyklen ganska lång, mellan 33-35 dagar. Men jag är jätte glad att det iaf är regelbunden,och har haft så i ett par månader nu =) Hoppas på att det blir lite lättare denna gång än med de andra två =)

  • Makkinje

    Haha självklart menar jag 14, inte lätt när man är förvirrad ;)

    Idag tar jag ut spiralen och min Lill kille fyller ett år och min stora tjej sju på fredag :) Så denna vecka kommer få fort, tur det för mensen ska komma nästa vecka. Inte ofta man längtar efter att den ska komma ;)

Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??