• liindalus

    några fler i Borås med omnejd som är under utredning?

    Ja men precis, man vill ju dehär mest av allt :) därför känns det så konstigt att må dåligt,jag såg något naturläkemedel med citron så provade att dricka det igår under en attack som varade några timmar, och sedan ebbade de ut på en kvart :0 så sitter och dricker citron nu med och hoppas på det bästa ;D


    ZandraClaesson skrev 2013-11-30 09:48:45 följande:
    Ja jag skrev faktiskt om det häromdagen i junimammor sidan på fb. mina har blivit värre oc jag kan ligga i timmar och gråta över ibland inget! :/ ska på inskrivning på måndag och tånkte prata med bm om det. men jag grät mycket med sonen med. det är hormonerna. jag tål inte hormoner så därför är jag sådan även om jag äter ppiller o sånt. men vill jag ha barn måste jag stå ut heh :p

  • liindalus

    Bara citron, gärna med grönt te också, hittade lite sen också artad. Hjälper, så inte bara jag som är knäpp (; jätte konstigt att de hjälper så bra som det gör, känns nästan onödigt att åka till läkaren nu :) dricker det på morgonen och kvällen (en pressad citron i en kopp med grönt te)


    ZandraClaesson skrev 2013-12-01 13:46:05 följande:
    jasså? vad heter det? :) lr är de citron bara? :p

  • liindalus
    ZandraClaesson skrev 2013-12-13 15:53:24 följande:
    blöh fått sjukskriva mig två veckor. mår sjukt illa och kräks :/ hur går det för dig? :)
    Vincent 080622 <3

    Hej så har jag de lite bättre iaf, kräks nästan inget men mår illa, vart på inskrivning i förra veckan, och bokat tid för ul på mama mia i gbg i januari :))
  • liindalus

    Okej, varför vul? Menat du är väl så långt gången nu så att det syns med ul? :) trivs du med din barnmorska? :) [quote=71985977][quote-nick]ZandraClaesson skrev 2013-12-17 20:03:03 följande:[/quote-nick][/quote]

  • liindalus

    Så skönt att ha samma! :) jag tycker min är okej, inte dålig, men kanske inte direkt bra heller :p

    Gud va tråkigt :/ det är ju så himla svårt att äta när man mår illa! Hoppas att nästa blodprov blir mycke bättre!

    Jag har behövt köpa mammabyxor nu, syns jäääätte tydligt att de är en gravidmage :s kommer inte i några av mina gamla byxor, innan gick de med snöre i knapphålet men nu ha. Jag gått över till att bara använda mammabyxor :p så oron för fler än en är ju ganska påtaglig nu kan man säga!


    ZandraClaesson skrev 2013-12-18 20:36:48 följande:
    För att han vill endå göra en gynundersökning, se så tappen ser okej ut och så. :)   Ja jag valde henne igen. hade henne när jag vänta sonen med. så känns tryggt :) 

    Tog blodprov/urinprov idag och jag hade ett ämne i urinen som tyder på att min kropp gått in i ett svältstadie. :/ ska göra ett till prov imorgon. är det högre lägger det in mig så jag sitter o äter allt jag får tag i o kan få i mig och dricker så mkt jag får i mig.  blä mår illa! hehe

  • liindalus

    Ja den magen syns du! :)

    Ska till mama mia 2 jan o ta reda på om de är fler :) ska se om jag också lyckas få in en magbild x)

    Godjul! :)


    ZandraClaesson skrev 2013-12-21 10:38:09 följande:
    Så sitter vid datorn ist :)

    Vul vecka 12+6  ^^ den tittar "på oss" där och har armarna böjda mot kroppen. :PMage vecka 14 13+0  :) 

  • liindalus

    Lär mig aldrig få in bilder här haha x) Vi har fått se bäbisen nu, allt såg bra ut, var bara en :)) fick se den i v 13 (12+1) är ni i v 12+5 :) går allt väl för dig?


    ZandraClaesson skrev 2013-12-21 10:38:09 följande:
    Så sitter vid datorn ist :) Vul vecka 12+6  ^^ den tittar "på oss" där och har armarna böjda mot kroppen. :P Mage vecka 14 13+0  :) 
    Vincent 080622 <3

  • liindalus

    Fått in bilderna i galleriet nu iaf :)


    ZandraClaesson skrev 2013-12-21 10:38:09 följande:
    Så sitter vid datorn ist :) Vul vecka 12+6  ^^ den tittar "på oss" där och har armarna böjda mot kroppen. :P Mage vecka 14 13+0  :) 
    Vincent 080622 <3

  • liindalus

    Så mysigt, har känt av bäbben ett par gånger, trodde först jag var knäpp som kände det redan men moderkakan satt i framväggen, så då kunde man känna tidigt :) vet inte riktigt hur jag ska göra med bilderna, kryssat i att dela ned alla men kanske ska göra ngt annat?


    ZandraClaesson skrev 2014-01-07 20:42:54 följande:
    ja allt går bra. trött och stor som ett hus. händer massor på en vecka :P . känner små sparkar då och då under dagarna. ^^
    Vincent 080622 <3

  • liindalus

    www.familjeliv.se/Hem/liindalus/galleri.php%E4bbe hmm undra om det kanske funkar nu ;) ne de är ju inte riktigt lika viktigt som att känna själv :)


    ZandraClaesson skrev 2014-01-10 12:07:55 följande:
    ja jag har min fram med, men oftast betyder de att man då känner sparkarna utan på magen senare. fast för mig spelar de ingen roll bara jag själv känner att den lever o mår bra :)  hm, du måste göra så att ikonen finns på din presentation tror jag :/ eller så går du inte på ditt galleri o kopierar länken o klistrar in hit :)  här är magen i 16 (15+5)  går in i vecka 17 idag :) 
    Vincent 080622 <3

  • liindalus

    magbilden kan jag inte få in nu, sitter nästan aldrig vid datorn :/ 

  • liindalus
    ZandraClaesson skrev 2014-01-12 17:21:23 följande:
    hm behörighet saknas står det :( konstigt :/  du kan inte ladda upp bilden direkt här ist då? :) 
    ändrade rättigheterna nu så nu borde du kunna se dem i galleriet ;) känner mig himla teknisk.. haha 
  • liindalus

     



    här är v 15 (14+0) är nu i v 16 (15+1) :) 
    men fick ett brev av bm, att proverna jag tog för en månad sen (!) visade förhöjt värde på sköldkörteln, är så sjukt irriterad att jag inte fått veta de tidigare :( dessutom fick jag inget svar gällande b12 så de har väl inte ens subban kollat >< är så himla arg just nu, känns alltid som att allt blir fel när man har med vården att göra :/ 


    ZandraClaesson skrev 2014-01-17 13:42:00 följande:
    ne galleriet finns fort inte på din press :/

  • liindalus

    Åh då blev det ju inte så sent ändå, va mysigt!

    Jag har Annelie P, jätte trvelig egentligen men jag tål henne inte, tar så lätt på allt, och hade till och med mage att fråga om jag vill vara med i unga mammor grupp :( har -inget problem med unga föräldrar, men att sitta med flertalet som råkat bli med barn är ju jätte hemskt, när man själv kämpat så, förstår inte hur jag skulle kunna passa in där

    Är i v 17 idag :)


    ZandraClaesson skrev 2014-01-24 07:12:22 följande:
    woho :D !  åh har två kompisar som fått äta tabletter hela graviditeten och ngt år efter pga sköldkörteln :/  vem har du på barnmorskemott?  : /  

    Jag gick in i vecka 19 idag,  har även känt sparkar utanför nu :) men börjar redan känna mig stor och  tung och är inte ens halvägs haha illa. 

  • liindalus

    Nej vad roligt! :D ni hade en pojk sen innan va? :) och så söt liten som suger på tummen! min lille sparkade riktig spark för första gången inatt :)) när jag hostade så protesterade hen lite ;) häftigaste jag vart med om!

    Jag tänker ju inte bara att det blir obekvämt för mig utan för de andra också, tror att samtalsämnena skulle riktas i en annan riktning än vad jag skulle vilja prata om och bearbeta med andra :) vet ju redan hur det är med svägerskan som är några år yngre, vi har så klart jätteroligt tillsammans men jag skulle ju inte diskutera min och gubbens kamp med henne ^^

    Jag har inte rul förens 26/2 :(( så det blir i v21 :/

    Inte hört något från bm än, så ska ringa på måndag och se om proverna kommit, känner väl att jag har de flesta av symptomen för underakrivitet i sköldköteln, så hoppas på en lösning!


    ZandraClaesson skrev 2014-01-30 18:58:25 följande:
    ne, jag det är jätte mysigt ^^

    aha, jag va med i en spädbansgrupp för unga. bästa jag gjort :) men då var jag ju bara 18 med så :P 

    men de är ju olika va man tycker/känner för det :) 

    oj fort de går. haha 

    Vi var på RUL idag och fick veta att vi väntar en dotter :D 

  • liindalus

    Jag visste inte att man fick boka själv! Men nu har jag gjort det och har tid på torsdag så då kan jag förhoppningsvis uppdatera om kön och att det är en frisk krabbat där inne detta är min fösta och makens andra, vi har en pojk också här sen innan ja vi bor i sjömarken! ^^


    Geléhallon89 skrev 2014-02-09 18:44:23 följande:
    Japp en pojk sedan innan, eller jag har det iaf heh :) Detta barnet blir sambons första :)  Visst är det mysigt med små sparkar!! :D . jag har gått 50% idag och går in i vecka 21 imorgon och Iris (som hon nog ska heta) ;)  sparkar och bökar massor nu. magen hoppar och ibland får hon in en fullträff neråt vilket är väldans obehagligt! haha men så värt det :D .  Ne det är sant, finns ju bara vissa man pratar allt med :)  Nu ska vi se mitt minne är ju som en fisks, men du bodde i närheten här va (sandared). :) 

    Oj va sent ;/  ska du göra hos barnmorskan eller på sjukhuset? Jag fick ju en sen tid till bm så jag ringde och bokade eget rul på sjukan och fick en tidigare tid :P .  Hur gick det med proverna föresten? 

  • liindalus

    Han är 5 år och går på Montessori vid tullen typ

    Det var en liten pojke, de såg jätte tydligt att det var en pojk så det blir det nog en liten Jaakko! ^^


    Geléhallon89 skrev 2014-02-19 13:47:42 följande:
    Åh va spännande :D .  ja du måste skriva efteråt  :P  okej, hur gammal är pojken? går han på dagis i sjömarken? :)

  • liindalus

    Gud super söt ju! Vi har inhandlat det mesta faktiskt, har ju väntat så länge på att bli gravid så orka vänta med förberedelserna nu vagn och säng är fixat här också, mycket kläder och smågrejer [quote=72575011][quote-nick]Geléhallon89 skrev 2014-02-21 13:17:20 följande:[/quote-nick][/quote]

  • liindalus

    Har saker kvar som han behöver innan han är här, så ska nog inte få brist på saker att köpa ;) vi ska nog importera en bil här nu i mars så just nu har vi lite köpstopp :p


    Geléhallon89 skrev 2014-02-24 14:36:44 följande:
    Okej, men va tusan handlar du nu då? haha jag kan inte låta bli och beställa saker helatiden. hade jag köpt allt innan så hade jag haft dubbelt av allt :D 

Svar på tråden några fler i Borås med omnejd som är under utredning?