• Säljes i Årsta Stockholm

    Någon som gjort IVF utomlands med egna ägg?

    Jag pratade med en god vän som tyckte att jag skulle överväga att göra IVF med egna ägg utomlands för att få ett syskon till vårt barn. Saken är den att jag har lågt AMH (0,2), är 48 år samt har ett 3-årigt barn redan. Av dessa skäl är jag inte aktuell för IVF i Sverige. Äggdonation är inte ett alternativ, eftersom jag har haft havandeskapsförgiftning.

    Är det någon 45+-are som har gjort IVF med egna ägg utomlands och dessutom blivit gravid? Vilka kliniker och vilka länder?

    Tacksam för era svar!    

  • Svar på tråden Någon som gjort IVF utomlands med egna ägg?
  • Katt12

    Är inte säker, men tror att några som gör IVF på Life Clinic i Aten är i din ålder? Hör dig för i tråden "vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Hoppas det går att ordna!

  • Lavinen

    Hej! Här kommer ett nytt inlägg från den 4/9 i tråden  IVF för oss som är snart 40. Våra chanser? Där skriver Nymåne:
    "Har just loggat in på FL efter en lång tids bortavaro och vill bara berätta att jag lyckades bli gravid trots omätbart AMH. Är därför en siffra i amerikansk forskningsstatistik - eftersom jag i samband med barnförsöken var patient på en klinik i New York med läkare som bedrev spetsforskning kring DHEA i samband med svårigheter att få barn. Det blev tyvärr missfall - men jag har ändå två små döttrar som jag lyckades få efter fyllda 40 och är oändligt tacksam över dem.  

    Om du vill ha en text om alternativa sätt att öka fertiliteten eller om du bara vill veta mer om DHEA - så inboxa mig. "
    Kan vara intressant för dig också?! 
     Lycka till :)

  • hymafr

    Först en fråga - varför är inte äggdonation ett alternativ? Varför har det med havandeskapsförgiftning att göra?

    Sen helt ärligt - din chans att bli gravid är lika med noll - men visst, att vinna på lotto är också lika med noll chans.

    Vilken lycka att du har din 3-åring. Ta väl hand om hen och sörj inte de barn du aldrig fick.   

  • hymafr
    hymafr skrev 2013-09-06 11:16:38 följande:

    Först en fråga - varför är inte äggdonation ett alternativ? Varför har det med havandeskapsförgiftning att göra?

    Sen helt ärligt - din chans att bli gravid är lika med noll - men visst, att vinna på lotto är också lika med noll chans.

    Vilken lycka att du har din 3-åring. Ta väl hand om hen och sörj inte de barn du aldrig fick.   



    Jag menade förstås din chans med egna ägg. Med donerade ägg finns det många i din ålder som lyckats.
Svar på tråden Någon som gjort IVF utomlands med egna ägg?