• Anonym (fdsa)

    Märklig lukt från underlivet, men inte den där fiskdoften? Hjälp.

    Och sorry för intimdetaljerna....

    Jag är 35, lever i fast relation, och har sista månaderna fått lite problem med underlivslukt. Men det är inte den där fisklukten som kommer vid bakterell vaginos, utan det luktar mer...  (sorry) som det luktar från en kanin - eller hamsterbur. Lite sågspån och lite sött. Inte nödvändigtvis jätteilla, men det luktar ju inte som det brukar. Det försvinner tillfälligt med lactal eller liknande, men kommer tillbaka efter några dagar.  Ingen klåda eller andra problem, men det luktar ganska mycket. Jag har ett fysiskt arbete och är lite rädd att kollegerna ska tycka att jag luktar fast att jag duschar varje dag.

    Är det någon som känner igen sig? Vad kan det vara?

  • Svar på tråden Märklig lukt från underlivet, men inte den där fiskdoften? Hjälp.
  • Anonym (fdsa)

    Jag hade massor med svamp som tonåring, men då kliade det och flytningarna var tjocka, och jag blev lite svullen. Så jag tror inte det är det.

  • Anonym (fdsa)
    Nape skrev 2013-08-29 21:41:52 följande:
    Har du bytt någonting i kosten?
    Inte mig veterligen.
  • Little Ms Chatterbox

    Förut när jag hade övervikt (har gjort GBP nu och är normalviktig) hade jag diabetes, typ 2. Det luktade framför allt sött av urinen, det var därför som jag sökte vård. Men det luktade annorlunda av underlivet hela tiden. Diabetesen försvann i samband med min op. 
    Då försvann den tydliga sötlukten men det var fortfarande kvar en ganska oangenäm lukt som inte gick att förklara på annat sätt än "hormoner". Barnen klagade om de gick på toa efter mig och jag trodde nästan att jag hade hamnat i klimakteriet eller nåt. 
    Men sen slutade jag med mjölkprodukter, först bara laktos men sen även helt och hållet helt mjölkfritt. Jag var inte bra i magen av det. Tror inte att jag har riktig komjölksprotein men något är det som gör att jag klarar av mjölk. Det händer att jag äter mat med laktosfri mjölk i ibland och då har inte den konstiga lukten kommit.
    Så testa att köra på laktosfritt ett tag och se om det blir förändring.
    Glöm inte att ta kalktabletter om du utesluter mjölk helt och hållet. 


  • Anonym (fdsa)
    Anna74a skrev 2013-08-30 02:33:12 följande:
    Början till urinvägsinfektion?
    Men inte i flera månader?
  • Anonym (fdsa)
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-08-30 10:19:15 följande:
    Förut när jag hade övervikt (har gjort GBP nu och är normalviktig) hade jag diabetes, typ 2. Det luktade framför allt sött av urinen, det var därför som jag sökte vård. Men det luktade annorlunda av underlivet hela tiden. Diabetesen försvann i samband med min op. 
    Då försvann den tydliga sötlukten men det var fortfarande kvar en ganska oangenäm lukt som inte gick att förklara på annat sätt än "hormoner". Barnen klagade om de gick på toa efter mig och jag trodde nästan att jag hade hamnat i klimakteriet eller nåt. 
    Men sen slutade jag med mjölkprodukter, först bara laktos men sen även helt och hållet helt mjölkfritt. Jag var inte bra i magen av det. Tror inte att jag har riktig komjölksprotein men något är det som gör att jag klarar av mjölk. Det händer att jag äter mat med laktosfri mjölk i ibland och då har inte den konstiga lukten kommit.
    Så testa att köra på laktosfritt ett tag och se om det blir förändring.
    Glöm inte att ta kalktabletter om du utesluter mjölk helt och hållet. 
    Men det är inte urinen som luktar, utan underlivet?
  • Little Ms Chatterbox
    Anonym (fdsa) skrev 2013-08-30 14:44:57 följande:
    Men det är inte urinen som luktar, utan underlivet?
    På mig var det både och. Asså inte så att jag inte torkade mig ordentligt utan båda sakerna luktade, det gör det annars också om jag ätit något starkt, tex lök. Inte kul när man luktar lök ur murran.

    Det var värst med mjölken, då luktade det alltid, kände mig inte ens fräsch efter duschen om jag hade ätit en skål med filmjölk eller liknande. Det hände inte så ofta eftersom vi har mycket mat som är mjölkfri men ibland så sammanföll ju tårtkalas, fil, glass och annat och det blev alldeles för mycket för kroppen. Och man luktade även som nyduschad. 
    Kan inte komma ihåg att det var så med diabetesen, det var bara urinet. 
Svar på tråden Märklig lukt från underlivet, men inte den där fiskdoften? Hjälp.