• Mikael007

    spruckna nagelband

    Någon som har provat något som hjälper mot sprickor och torra nagelband.. jag får slipa mina för att slippa dessa jäkla torrsprickor. Har provat åtskilliga salvor och krämer, men inget hjälper indirekt. är det mineralbrist som kan orsaka sådana här saker med nagelbanden. Mina naglar har en förmåga att växa fort, dom är starka, fasta och hårda., men det är som själva nagelbandet inte släpper från naglarna när dom växer och då uppstår dessa torrsprickor..

  • Svar på tråden spruckna nagelband
  • evvievie

    Är du noga med att peta ner nagelbanden? Mina naglar växer också snabbt och om jag inte petar ner och oljar in nagelbanden åtminstone varannan dag så spricker dom direkt.

  • Mikael007
    evvievie skrev 2013-09-01 20:54:19 följande:
    Är du noga med att peta ner nagelbanden? Mina naglar växer också snabbt och om jag inte petar ner och oljar in nagelbanden åtminstone varannan dag så spricker dom direkt.

    Har kanske inte gjort det så ofta. möjligen 2 gr i månaden men jag tycker att det elastiska i nagelbanden inte är okej. arbetar mycket i naturen med mina händer både under värme och kyla.
  • Mikael007
    evvievie skrev 2013-09-01 21:15:12 följande:
    Kyla är döden för mina nagelband! :p Mitt tips är ändå att du petar ner dom mer regelbundet :)
    Då tar jag och testar frökens råd. bockar och tackar :)
  • matildadl

    nagelbandsolja! finns på de flesta butiker som säljer nagellack, krisar det så går det att använd olivolja, men nagelbandsolja är oftast sesamolja eller mandelolja som återfuktar kanon, och sen som de andra säger att man är noga med att peta ner nagelbanden, efter ett tag så stannar nagelbanden där :)

  • Mikael007
    matildadl skrev 2013-09-02 04:11:42 följande:
    nagelbandsolja! finns på de flesta butiker som säljer nagellack, krisar det så går det att använd olivolja, men nagelbandsolja är oftast sesamolja eller mandelolja som återfuktar kanon, och sen som de andra säger att man är noga med att peta ner nagelbanden, efter ett tag så stannar nagelbanden där :)

    Åhhh  Glad jag är så tacksam ska du veta för dessa råd,  kommer att prova detta som ni båda trevliga kvinnor har gett till mig som förslag. Tack till er båda Solig
  • matildadl

    Det låter bra! Ska du vara riktigt noga så ska du egentligen ha ett "handbad" några gånger i månaden, där du blöter ner händerna och sedan peelar nagelbanden så all död hud försvinner (finns en massa olika husmors-knep för peeling och handbad så man inte behöver lägga ut massa pengar på dyra produkter) och sedan pilla ner nagelbanden :) kan vara en bra idé att smörja in händerna med någon riktigt fet salva innan man går och lägger sig, på Apoteket finns det en salva som heter locobase repair, kanonbra att ha till vintern :)

  • Mikael007
    matildadl skrev 2013-09-02 17:23:26 följande:
    Det låter bra! Ska du vara riktigt noga så ska du egentligen ha ett "handbad" några gånger i månaden, där du blöter ner händerna och sedan peelar nagelbanden så all död hud försvinner (finns en massa olika husmors-knep för peeling och handbad så man inte behöver lägga ut massa pengar på dyra produkter) och sedan pilla ner nagelbanden :) kan vara en bra idé att smörja in händerna med någon riktigt fet salva innan man går och lägger sig, på Apoteket finns det en salva som heter locobase repair, kanonbra att ha till vintern :)

    jag kan bara tacka för tipsen, det glädjande är att sprickorna har blivit färre efter det att jag både smörjt, men framförallt tryckt upp nagelbanden, lite torra är dom än, men det var längesedan dom var så här bra... tusen tusen tack ni alla. Ni är mina änglar
  • Ramborg

    Om du är nöjd nu är det ju bra, annars tänkte jag vidarebefordra ett tips jag fått: De där D-dropparna man ger till bebisar ska tydligen vara rena mirakelkuren för nagelbanden. ACO, som man får på BVC. De innehåller olja också.


    42.
  • Mikael007
    Ramborg skrev 2013-09-10 23:00:51 följande:
    Om du är nöjd nu är det ju bra, annars tänkte jag vidarebefordra ett tips jag fått: De där D-dropparna man ger till bebisar ska tydligen vara rena mirakelkuren för nagelbanden. ACO, som man får på BVC. De innehåller olja också.

    då tar jag gladeligen det rådet av dig. tusen tack 
  • Mikael007
    Ramborg skrev 2013-09-10 23:00:51 följande:
    Om du är nöjd nu är det ju bra, annars tänkte jag vidarebefordra ett tips jag fått: De där D-dropparna man ger till bebisar ska tydligen vara rena mirakelkuren för nagelbanden. ACO, som man får på BVC. De innehåller olja också.
  • Suramalin75

    Mina nagelband har vart trasiga sedan jag renoverade min lägenhet. Använde någon rengöring för händerna för att få bort färgen på händerna efter att jag målat. Färgen gick bort , sedan började mina nagelband att spricka och värre blev det. Sökte läkarvård men fick inte hjälpen jag behövde. La massvis pengar på krämer. Inget hjälpte. I 4 år gick jag med det här. Värst var vintertid när det var kallt och man skulle ha vantar, då skav det så in i norden. För sex månader sedan köpte jag till mitt hår arganolja från hudroller som jag masserade in och utan att tänka så smorde jag in mina händer också. Efter redan en vecka så började jag märka att mina nagelband började reparera sig och det visade sig att den var arganoljan som gjorde det. Idag har jag blivit av med spruckna nagelband. Vad jobbigt det har varit i dom åren. Till er där ute som har samma problem. Testa  kiod argan från hudroller.


Svar på tråden spruckna nagelband