• Trazzzzel

    42 år och gravid, fler?

    Hej :) jag blir 43 i dec och har plussat denna veckan. Helt otippat, hade till och med beställt tid hos läkaren för jag trodde min trötthet berodde på sköldkörteln. Har 4 mer eller mindre vuxna barn, på 12, 20, 22 och 24 år. Är såå lycklig, men samtidigt så orolig för alla risker som finns vid min ålder. Skulle gärna vilja ha kontakt med fler i samma ålder så vi kan följa denna resan tillsammans. Kan också berätta att pappan är en sommarflirt, men att han kommer finnas med i bilden dock är vi inte ett par och kommer inte att bli. Men går allt bra nu så kommer jag att behålla barnet, trots att alla i min omgivning kommer att tycka tvärtom! För känslan av att det växer ett litet liv inom mig gör mig alldeles tårögd av lycka! Hoppas bara allt går bra nu!

  • Svar på tråden 42 år och gravid, fler?
  • Bambina

    Hejsan! jag fyllde 42 i juli,jag 6 min man har kämpat & fått MA 5 ggr! Vi gav upp efter detsenaste MA i januari eft en IVF behandling...i maj frågar min man när jag ska ha min mens...jag hade lagt ner helt & hade ingen koll...d visade sig att mensen var 12 dagar försenad & visst var jag gravidSkrattande Jag går in i v 24 idag & mår oförskämt bra! Driver ett eget städbolag så jag har fullt upp! Nu börjar man att gå in i en tryggare fas men oj så orolig man varit.Nu känner jag barnet därinne varje dag Hjärta

  • mimmi14

    Är 42 år och jag och min man har en 15-åring hemma. Upptäckte för en vecka sen att jag är gravid och väntar en liten i januari. Så över en halv graviditet och jag har inte märkt något alls utan tänkte att när mensen inte kom så jaja detta är väl början på klimakteriet. Det har varit en turbulent vecka med inskrivningssamtal på mvc, ultraljud och provtagning. 


    Ge kärlek och du får massor tillbaka.
  • mamma40plius

    Jag är gravid i slutskedet. Blev gravid efter 41 helt oplanerat. Detta är min första graviditet och den har varit väldigt enkel tycker jag själv. Ska föda om två veckor.

  • che71

    Hej!
    Jag är 42 år o gravid för 7:e gången! Inga barn, 6 missfall, vi har försökt i över 3 år.
    Nu hoppas vi på att detta är guldägget o att det i kombination med immunbehandling (Intralipiddropp, Fragmin, prednisolon, babyaspirin) ska hjälpa oss få barn.
    v 7+2 idag
    VUL på tisdag
    Så lycklig men samtidigt så orolig

    Grattis Bambina till v 24, underbart!Glad
    Grattis alla ni andra!!

Svar på tråden 42 år och gravid, fler?