• Nattiiiiiis

    Förlorade vår Lucas vecka 38+2

    Hej är ny här på familjeliv, förlorade vårt barn vecka 38+2 den 6 juli i år, allt har varit bra hela graviditeten men dem 1 juli börjar jag få sammandragningar och slemproppen går, är i kontakt med bm som säger att ska avvakta tills får riktiga värkar. Fortsätter att ha ont o på tors den 4 åker jag och min kille till bb o dom gör en ctg kurva o allt ser bra ut o bara öppen en cm, vilket de säger man kan vara en månad innan. Åker hem för att vänta på att vattnet ska gå eller att ska få riktiga värkar, ingenting händer så på lördag åker vi in igen och får det fruktansvärda beskedet att vår älskade bebis hjärta inte slår länge, man kunde inte förstå att detta kunde hända, vi va inställda på att åka hem från bb med vårt barn :( dom vill skicka hem mig för att komma tillbaka dagen efter. Jag vill inte det, förklarar att jag inte kommer ha mera ork för en förlossning imorgon. Förlossningen gick bra men då de tog hål på hinnorna kom det aldrig ut nått fostervatten, de försöker få ut via magen men det finns inget där. Alla prover är klara o de har inte hittat nått på mig eller vår fina bebis, utan dom tror på psd men det är inget dom vet säkert, så något riktigt svar kommer vi aldrig att få :( känner sån tomhet och saknad, saknar vår Lucas så mkt

  • Svar på tråden Förlorade vår Lucas vecka 38+2
  • Emy85

    Stackarn måste va som att snubbla på mållinjen,hoppas ni orkar ta er framåt och håller ihop o kämpar och inte blir arga på varandra.
    Det är det värsta som kan hända men ni måste kämpa trots den stora sorgen,beklagar verkligen hoppas ni kan se ljuset i tunneln på något sätt

  • dicny

    Ja usch vad det gör ont i mammahjärtat när det här händer. Förlorade min Jacob för 10 år sen när jag var i v 29. Han dog pga att jag fick havandeskapsförgiftning. Vet precis hur du känner.

    Jag beklagar verkligen din sorg. Varm kram från en änglamamma till en annan.

  • Nattiiiiiis

    Tack! Ja det är helt ofattbart att något sånt här kan hända :( man väntar o väntar på att åka hem från bb med en bebis o sen händer detta :( beklagar till dig med dicny. Kram

  • dicny
    Nattiiiiiis skrev 2013-09-16 21:22:24 följande:
    Tack! Ja det är helt ofattbart att något sånt här kan hända :( man väntar o väntar på att åka hem från bb med en bebis o sen händer detta :( beklagar till dig med dicny. Kram



    Jo jag vet och minns fortfarande hur det var. Jag var så sjuk så de vågade inte flytta mig från förlossningen så jag fick vara kvar där några dagar. Kunde höra andra kvinnor föda och när deras nyfödda skrek. Och hela kroppen bara skrek efter min bebis.

    Blir lika ledsen varje gång jag läser en någon som förlorat sitt barn. Önskar inte ens min värsta fiende att gå igenom det här. Jag hoppas du/ni har någon som ni kan prata med om det här och att ni också pratar. Och alla känslor är lika rätt. Man får skratta lika mycket som man får gråta eller få ett raseriutbrott.
  • Lorina

    En kram till dig!! Dessa barn som inte äns fick en chans.. Vår pojke somnade in i magen den 12 juni.. Någongång mellan 10.40-11.25 :( 2 dagar över tiden var jag på vanlig kontroll dör man fann svaga hjärtljud.. Akut me ambulans till kvinnokliniken.. Men hjärtat hade stannat på vår lilla pojke! Ja kände han sparka innan ja kom t kk.. Trodde hela vägen in i ambulansen att de var akutkjejsarsnitt.. Så oroade mig inte alls för mkt.. Man vill ju inte tänka de värsta.. Men de värsta hände! Navelsträngen hade en missbildning och på något sätt hade kärlen stryps.. Han va en stor och fin pojke så de måste gått fort.. Dag.. Timmar.. :(

  • Aimee68

    TS, Dicny, Melikeyou, Lorina..styrkekramar till er😥


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Nattiiiiiis

    Dicny, ursch det måste varit riktigt hemskt :( vi blev förflyttade till ett rum lite avlägset där fick föda o stanna kvar i över natten så man inte skulle behövagöra andra bebisar.. Ja det är så orättvist att sånt här kan hända, o varför ska knarkare o dom som dricker under graviditeten få sina bebisar fast dom skadar barnet redan i magen, men inte vi o jag som varit så noga med allt, satt inte ens i solen :( Melikey0u och lorina, beklagar att detta drabbat er med :( att våra fina fullt utvecklade bebisar inte ska få en chans i livet dom också så orättvist :( kram till er

  • dicny
    Nattiiiiiis skrev 2013-09-17 09:47:25 följande:
    Dicny, ursch det måste varit riktigt hemskt :( vi blev förflyttade till ett rum lite avlägset där fick föda o stanna kvar i över natten så man inte skulle behövagöra andra bebisar.. Ja det är så orättvist att sånt här kan hända, o varför ska knarkare o dom som dricker under graviditeten få sina bebisar fast dom skadar barnet redan i magen, men inte vi o jag som varit så noga med allt, satt inte ens i solen :( Melikey0u och lorina, beklagar att detta drabbat er med :( att våra fina fullt utvecklade bebisar inte ska få en chans i livet dom också så orättvist :( kram till er



    Ja inte är det rättvist inte. Det är ju tio år sen och sen dess har jag fått två barn till men det barnet jag aldrig fick med hem fattas fortfarande. Livet går ju vidare men han kommer alltid fattas i mitt.
Svar på tråden Förlorade vår Lucas vecka 38+2