• Alshain

    "Det är synd om pappa, han får aldrig sex!"

    "Det är synd om pappa, han får aldrig sex!"

    Detta klämmer femåringen ur sig på bussen. Men det är inte riktigt så illa som det låter. 

    Under förmiddagen hade familjen spelat ett par parti brädspel, Algas klassiker "Den försvunna diamanten". Och trots att jag verkligen gjorde mitt bästa så förlorade jag stort. Verkligen så att till och med barnen uppmärksammade att jag slog väldigt dåligt med tärningen. Nåväl, lika bra att de får vinna ibland.

    Senare under dagen sitter jag och sönerna på bussen in till stan. De sitter bredvid varandra på sätesrader framför mig och diskuterar spelandet och vem som vann mest och vem som förlorade mest. Som barn gör. Plötsligt är de överens om att pappa är det faktiskt till och med synd om eftersom jag hela tiden förlorade så mycket. Femåringen vänder sig om tittat på mig och säger med väldigt engagemang och plötsligt väldigt hög röst "Ja, det är synd om pappa, han får aldrig sex!"... 

    Aldrig att jag åker buss med de ungarna igen...

  • Svar på tråden "Det är synd om pappa, han får aldrig sex!"
  • Realistens

    Han menade nr 6 på tärningen så klart, eller ........

    Barn och idioter talar alltid sanning !

    En kollega till mig hade en son som fråga varför en del tjejer hade stora bröst och en del små ?
    Det beror på lungkapaciteten svarade,pappan.
    Några dagar senare på stranden så pekade sonen på en bystig kvinna och skriker högt och tydlig PAPPA den kvinnan måste kunna simma långt under vattnet med så STORA lungor...... 

  • Griseknoen35
    Realistens skrev 2013-09-21 18:10:54 följande:

    Han menade nr 6 på tärningen så klart, eller ........

    Barn och idioter talar alltid sanning !

    En kollega till mig hade en son som fråga varför en del tjejer hade stora bröst och en del små ?
    Det beror på lungkapaciteten svarade,pappan.
    Några dagar senare på stranden så pekade sonen på en bystig kvinna och skriker högt och tydlig PAPPA den kvinnan måste kunna simma långt under vattnet med så STORA lungor...... 


    Nja alltid och alltid... Kom på sonen med att stå och skryta för sina kompisar att vår bil hade gått sönder och vi skulle köpa en ny mycket dyrare för vi är rika.... Vår bil som är hel är hyfsat ny och vi är långt ifrån rika vilket sonen vet...
  • Lillmajsan

    Hahahahha!!! påminner mig om när jag son sexåring skriker på en restaurang "mamma, mamma man får inte göka här!!!!!) Mamma skulle tända en cigg och vad jag försöker säga va "mamma, mamma man får inte RÖKA här"

  • Griseknoen35
    Lillmajsan skrev 2013-09-21 19:25:17 följande:

    Hahahahha!!! påminner mig om när jag son sexåring skriker på en restaurang "mamma, mamma man får inte göka här!!!!!) Mamma skulle tända en cigg och vad jag försöker säga va "mamma, mamma man får inte RÖKA här"


    Hahaha det påminner om min lillasyster när hon var 16!! Och trodde att göka var detsamma som typ softa.. Så hon skulle göka framför en film med vår pappa.. Jag och min sambo som just då precis träffats hölt på och garva ihjäl oss och hon stod på sig i flera veckor att göka betydde softa och använde ordet lite här och där... Nu har det enligt henne aldrig hänt ;)
  • Guldblomman

    En till då! När jag var liten och min mamma och jag skulle prova skor.

    Var i många butiker och provade olika skor och gång på gång lät det så här

    Mamma: "men känns de har bra då?"

    Jag: nej det gör ont.

    Tillslut tappade min mamma tålamodet men frågade och jag kunde peka vart det gjorde ont?

    Då svarade jag: Här..... Och pekade sedan på nacken.

    Haha ja det är inte väl inte det bästa att prova skor med en unge som har lätt nackspärr. Klart inget känns bra då

  • ArthurDent

    Jag tycker du kom lindrigt undan, TS .
    En bekants bekants lilla dotter kläckte tankfullt och helt plötsligt ur sig "Men pappa... Jag tycker inte OM sex" när de stod i kön på ICA.

    Återigen siffran sex som spökade, de hade tragglat "1,2,3,4" osv hemma och varenda gång glömde hon bort 6. 

  • dennis02

    Ja barn är spontana till skillnad från vuxna. De köper inte det feministiska tramset att män inte ska ha rätt till något.


    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • dennis02
    Realistens skrev 2013-09-21 18:10:54 följande:
    Han menade nr 6 på tärningen så klart, eller ........

    Barn och idioter talar alltid sanning !

    En kollega till mig hade en son som fråga varför en del tjejer hade stora bröst och en del små ?
    Det beror på lungkapaciteten svarade,pappan.
    Några dagar senare på stranden så pekade sonen på en bystig kvinna och skriker högt och tydlig PAPPA den kvinnan måste kunna simma långt under vattnet med så STORA lungor...... 
    Hahahahaha!!!!

    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Alshain
    ArthurDent skrev 2013-09-22 00:38:55 följande:
    Jag tycker du kom lindrigt undan, TS .
    En bekants bekants lilla dotter kläckte tankfullt och helt plötsligt ur sig "Men pappa... Jag tycker inte OM sex" när de stod i kön på ICA.

    Återigen siffran sex som spökade, de hade tragglat "1,2,3,4" osv hemma och varenda gång glömde hon bort 6. 
    Ooh...  jobbigt.Jag har nog klarat mig rätt bra genom åren ändå. Det enda andra jag råkat ut för var när en av sönerna vid lämning på förskolan började prata om att pappa har en tidning hemma med nakna tjejer.

    Då hade jag strax innan suttit med morgonkaffet och läst Illustrerad Vetenskap. Sonen undrade vad det var och jag visade och berättade om den förmodligen medicinska artikeln, som vad den nu kan ha handlat om hade några anatomiska illustrationer... 

    Personal som arbetar på förskol lär ha en del intressant att berätta om!
Svar på tråden "Det är synd om pappa, han får aldrig sex!"