• Lost child

    Tackkort, visa foto?

    Vi förlorade vår lille son i samband med förlossningen (på beräknat datum). Nu ska vi skicka tackkort till alla som ställt upp för oss, allt från grannar till kollegor. Ska vi visa foto på oss och vår lille son? Han ser inte läskig ut, bara som att han sover. Men det känns väldigt privat och vi vet inte vilka som kommer se alla dessa tackkort. Samtidigt vill vi visa upp honom, vi känner oss stolta också. Men vi skulle aldrig lägga upp bilder på nätet, det känns inte rätt för oss. Hur har ni resonerat?

  • Svar på tråden Tackkort, visa foto?
  • Anonym (Nej)

    Jag tycker att man ska få välja själv om man vill se bild på en död.

  • Whitetrash86

    Nej, det skulle jag inte gjort. Det finns dom som inte skulle kunna hantera det så bra. För dom som vill se kort.. tex mormor/farmor osv.. så har ni ju kort för att kunna visa privat.

  • Foxtrott

    Jag kände mig oerhört hedrad när jag fick en bild på en väns barn som inte heller fick börja andas. Det är ju inte bilder man visar för vem som helst tänker jag, utan bilden man håller närmast sitt hjärta.

  • Anonym (Kärlek)

    Oj det var en svår fråga.. Samtidigt som jag förstår att ni vill visa upp er ängel så finns det nog någon som skulle kunna tycka att det var jobbigt.
    Personligen hade jag haft lite svårt för det då det skulle göra så ont i hjärtat att se men samtidigt så tror jag att det är ett bra sätt att få förståelse.
    Men jag tycker att ni skall göra det som känns bäst för er.
    Det är ju ni som måste bära denna tunga smärta och då skall ni få hantera den på ert vis.. 

Svar på tråden Tackkort, visa foto?