• Anonym (Majsan)

    Jag och mitt ex får inte ses för hans nya tjej

    Efter en 17-årig lång relation skilde jag och mitt ex oss för ca 2 år sedan. Vi har en gemensam dotter på 8 år.
    Vi var överens om att skiljas och har sedan dess haft en bra relation. Vi hörs någon gång då och då för att stämma av gällande dottern.
    Hans nuvarande tjej var bästakompis med min syster + kollega med mitt ex men jag har trots detta inte hyst agg gentemot henne utan låter dom leva sitt liv och har accepterat att de tagit över hela vårt fd gemensamma umgänge.

    Häromdagen föreslog jag att jag och mitt ex kunde ta en promenad på lunchen någon gång/mån för att prata om vår dotter.
    Idag fick jag ett sms om att vi inte kommer kunna ses framöver pga att hans nya förbjuder honom att göra det. Hon tycker att vi kan sköta detta via telefon.
    Har hon rätt att gå in och påverka min och mitt ex relation som föräldrar, ha synpunkter på hur vi ses osv?

    Bara för att hon har en kass relation med sitt ex och har har blivit sårad i tidigare förhållande ska väl inte det smitta av sig på mig och mitt ex?  

         

  • Svar på tråden Jag och mitt ex får inte ses för hans nya tjej
  • Anonym (Hon)

    Jag hade gjort samma sak.

    Jag umgås inte med ex och mina pojkvänner ska inte göra det heller, iaf inte om de vill ha kvar mig.

    Hon har rätt att bestämma över det han låter henne bestämma.

  • SupersurasunkSara

    Ja, hon har all rätt att uttrycka hur hon vill att din och exets relation ska se ut liksom han är i sin fulla rätt att välja hennes välmående framför att träffa dig ang något som mycket väl kan avhandlas via tfn eller tom via mail/kontaktbok. .

    Antagligen kommer hon att lugna ner sig och då lättar det hela, men framhärdar du nu riskerar du bara en massa skit helt i onödan.

  • Anonym (Majsan)
    Anonym (Hon) skrev 2013-10-02 20:55:47 följande:
    Jag hade gjort samma sak.

    Jag umgås inte med ex och mina pojkvänner ska inte göra det heller, iaf inte om de vill ha kvar mig.

    Hon har rätt att bestämma över det han låter henne bestämma.
    Så hon ska få bestämma hurvida vi ses och pratar om vår dotter?
    Fattar hon inte att hon tjänar på om jag och mitt ex har en bra relation kring vår dotter?
    Vi har båda gått vidare med nya partners men vi kommer alltid vara knutna till varandra genom vår dotter.  
  • Anonym (Nej)

    Olyckskorpar äga ingen rätt att tilltala överhuvodtaget .

  • Anonym (....)

    Hon är osäker och svartsjuk. Trist men jag undrar hur länge ditt ex står ut med en så bestämmande tjej...

  • Anonym (Majsan)
    SupersurasunkSara skrev 2013-10-02 20:56:59 följande:
    Ja, hon har all rätt att uttrycka hur hon vill att din och exets relation ska se ut liksom han är i sin fulla rätt att välja hennes välmående framför att träffa dig ang något som mycket väl kan avhandlas via tfn eller tom via mail/kontaktbok. .

    Antagligen kommer hon att lugna ner sig och då lättar det hela, men framhärdar du nu riskerar du bara en massa skit helt i onödan.
    Han håller med om att hon har fel i det hon säger/gör men vill ligga lågt för tillfället.
    Inte konstigt att folk har problem i sitt gemensamma föräldraskap om man tror att det är normalt att kommunicera via mail ang ens barn. Vad lär man barnen....... det mår bra av att se att mamma och pappa kan umgås som vuxna människor. 
  • Anonym (Majsan)
    Anonym (....) skrev 2013-10-02 21:01:04 följande:
    Hon är osäker och svartsjuk. Trist men jag undrar hur länge ditt ex står ut med en så bestämmande tjej...
    Det undrar jag också då han alltid har värdesatt sin frihet under ansvar.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Majsan) skrev 2013-10-02 20:59:19 följande:
    Så hon ska få bestämma hurvida vi ses och pratar om vår dotter?
    Fattar hon inte att hon tjänar på om jag och mitt ex har en bra relation kring vår dotter?
    Vi har båda gått vidare med nya partners men vi kommer alltid vara knutna till varandra genom vår dotter.  
    Ja, om han accepterar att hon bestämmer det. Precis som hon kan säga att hon inte vill att han ska ligga med andra tjejer eller festa två gånger i veckan.
  • Anonym (Majsan)
    Anonym (Hon) skrev 2013-10-02 21:03:08 följande:
    Ja, om han accepterar att hon bestämmer det. Precis som hon kan säga att hon inte vill att han ska ligga med andra tjejer eller festa två gånger i veckan.

    Haha du är verkligen HON.
  • Tissetass

    Jag är väldigt nära vän med ett av mina ex och har varit det sedan vi gjorde slut för typ 7 år sedan. Tror inte någon av oss skulle acceptera om nya partners skulle försöka få slut på den relationen.

Svar på tråden Jag och mitt ex får inte ses för hans nya tjej