• Skånetös

    Insemination hösten 2013

    Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

  • Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • anno81

    Hejsan. Jag håller på för fullt med mina sprutor och håller tummarna för en insemination nästa vecka om äggen vuxit till sig!

  • Skånetös

    Ok. Hur länge har ni försökt? Är det första inseminationen? Vi ska börja spraya nästa vecka. Har du känt några biverkningar?

  • anno81

    vi började vår utredning för några år sedan men vi tog sen en paus. nu har vi försökt I snart 2 år. fick reda på att jag har pco så jag fick pröva pergotime I 5 månader men blev ej gravid trots att jag hade ägglossning. ringde till doktorn och han sa då att det var dags för sprutor. har inte haft några känningar av varken sprayet eller sprutan men av pergotime fick jag riktiga värmevallningar. idag ska jag in och kolla om äggen har vuxit. har ni med provat pergotime? har du en bra läkare? Lycka till med sprayen!

  • Mc angel

    Hej hej... Här hänger jag på...
    Cici heter jag och jag är inne på mitt andra makesinseminations försök...
    Första försöket fick jag äta tabletter men eftersom äggen inte blev större så avbröts försöket.,.
    Nu har jag sprutat puregon i 7 dagar och fick iaf minst 1 fint ägg på 16mm (antar jag att enheten är) så igår kl 21 tog jag sprutan med Ovitrelle och på lördag ska jag insemineras med makens spermier... *längtar*....

    Enda negativa är väll att jag tror att jag har biverkningar på ovin... Huvudvärk,yrsel å lite illamående... Usch....

  • anno81

    Lycka till imorgon Mc Angel!! 

    Jag fick sänka min dos på gonal f och så blir det ett nytt besök på måndag. de var rädda för att det kunde bli för manga ägg annars. det största låg på 11,5. har en pojk sen innan som kom till på den vanliga vägen efter en lånnnng väntan.   

  • Mc angel

    Vad är det där gonal som alla pratar om? :)

    Tack jag e så nervös... Sen den långa jobbiga väntan i 10 dagar innan man får testa!

    Jag har 2 barn redan så jag e hemskt lyckligt lottad... det här blir nog det sista om det vill sig :)...

  • anno81

    Gonal f är sprutan jag tar eftersom inte pergotime funkade på mig. ska med göra en makeinsemination så fort läkaren ger oss godkänt. på måndag får jag nog veta mer. hoppas det tar sig denna gang Mc Angel!

  • Skånetös

    Hur har det gått idag mc angel och anno81? Vi provade pergotime i fem månader men det funkade inte. Har egen ägglossning så trodde inte det skulle funka ändå. Fick otroliga vallningar.

  • anno81

    Hejsan. Sitter här med ett stort flin efter att ha varit hos doktor Hans. På onsdag ska jag bli inseminerad!!! Äntligen känns det som att det ska vara vår tur.

  • Mc angel

    Allt har gått bra... Blev inseminerad på lördagen å vi hade sex både i onsdags å söndags så nu ska väll endå chanserna vara maximala....

    Tycker mig ana vissa grav symptom redan men det kan ju vara pga hormonsprutan läste jag... Hoppas att det är bebis där inne!

    Ska köpa hem några grav test så jag har redo..

    Hoppas insem går bra för dig också!

    E allt bra me er annars?

Svar på tråden Insemination hösten 2013