Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

    Vem är världens vackraste kvinna, död eller levande, enligt er?

    Juliette F skrev 2013-10-09 17:03:53 följande:


    Någon som minns denna kvinna, Victoria Principal? Alias Pamela i Dallas, för er som minns 80-talet.. Alla killar suktade efter henne, alla tjejer (i alla åldrari ville se ut som henne, klippa sitt hår som hon osv.

    Tyvärr funkade inte mitt hår, fel färg och det skulle aldrig lägga sig rätt. Så det fick förbli pannlugg och långt hår. Man var ju bara barnet :)   
    Jag minns henne som söt och rar i rollen som Pamela, men inte som snygg.
  • Lejonmamman01
    Juliette F skrev 2013-10-09 17:06:34 följande:
    Oj, du verkar rejält insatt. Timjobb? Nä, hon jobbade på ett daghem för småbarn. Man ska inte tro på allt man läser i skvallerpressen :). Tycker hon hade ett större engagemang än vår egen prinsessa med Ciggen...

    Det står "playgroup" här, och det är inte ett dagis. Alltså inte i betydelsen tre personal på arton barn, åtta timmar om dagen plus lunch. Utan en "playgroup" är ett ställe som hemmafruar brukar ta sina barn till, för att de ska få leka lite med andra barn. Inte alls samma sak!

     
    http://en.wikipedia.org/wiki/Princess_Diana
     
  • Lejonmamman01
    Juliette F skrev 2013-10-09 17:19:42 följande:

    Det kan räcka med för mycket plastikkirurgi också. Kan förstöra ett helt utseende. Ta Victoria Principal (Pamela i Dallas).

    Så här ser hon ut x antal år (och operationer) senare:

     
    Men käre värld..! Spöke 
  • Lejonmamman01
    fluu skrev 2013-10-09 17:23:08 följande:


    Hannah Taylor Gordon


    Ika Nord


    Queen Latifah
    Fast nu skämtar du va? De där kvinnorna är ju rent fula, allihopa!
  • Lejonmamman01
    fluu skrev 2013-10-09 17:28:52 följande:


    Jessica Manley



    Emma Watson, blir nog snyggare som äldre och fylligare med lite mer rynkor dock.


    Gunn Wållgren, blev snyggare ju äldre hon blev. Hittade ingen bra bild från typ 70-talet.


    Ia Langhammer, snyggare som större och yngre.


    Zooey Deschanel


    Gunilla Röör, snyggare med mer rynkor.

    Ännu fler fula kvinnor..? Den enda som är ens godtagbar av dom här, enligt mig, är hon Zooey (vem hon nu är - har ingen aning).
  • Lejonmamman01
    kk kk skrev 2013-10-09 17:34:31 följande:
    sluta posta uppenbart fula kvinnor.

    Ja, där måste jag faktiskt hålla med.
  • Lejonmamman01
    Juliette F skrev 2013-10-09 17:37:03 följande:
    Vår svenska superstjärna (50-60-talet) Anita Ekberg:



    Samt några år senare:
      
    Säg den glädje som varar. Man borde få trycka på stoppknappen någon gång vid 30, när man är på topp, och sen få leva med det utseende fram tills man dör! Spelar ingen roll - rik som fattigt, berömd som bortglömd. Ttiden och tyngdkraften hinner i kapp oss alla. Förr eller senare.
       
    Ja, fast som vi redan konstaterat: de där kvinnorna blir nästan alltid fulare än vad vi vanliga dödliga blir i samma ålder efter 45. Min mamma som är närmare 90 ser inte så där härjad ut. Man ser fortfarande hennes fina benstruktur. Men så har hon aldrig ens provat att röka, och druckit endast ett par glas vin eller likör per år...
  • Lejonmamman01
    kk kk skrev 2013-10-09 17:43:59 följande:
    snick snack, hon är ful. och dessutom är skönhet till stor del objektivt, vilket tråden visar.

    Ja, där håller jag också med. Även om ens man är "fin i ens egna ögon", så SER man ju att han OBJEKTIVT inte är lika snygg som Gregory Peck t.ex.. Om man inte saknar estetiskt sinne helt och hållet. Det handlar ju om proportioner bland annat, samt att kvinnliga drag ska vara finare och mjukare och manliga kraftigare och hårdare. Det är inbyggt i oss att vi ska känna oss attraherade av det, hos det motsatta könet. Och även att man kan se att en person av det egna könet är vacker, även om man inte känner några attraktionskänslor då.
  • Lejonmamman01
    fluu skrev 2013-10-09 17:56:01 följande:
    Där sa du just emot dig själv....

    Det gjorde han väl inte..? Du rör nog ihop "objektivt" med "subjektivt" nu.
  • Lejonmamman01
    lille Birger skrev 2013-10-09 18:59:26 följande:
    Jag har inte en tjej, nej. Däremot tittar jag mycket på kurviga kvinnor och jag vet precis vad som är snyggt.

    Ska du nöja dig med att bara titta då, hela livet..? Jag tänker för din egen skull, att det blir svårare för dig att hitta någon, ju mer du virrar bort dig i orealistiska fantasier. För så där ser ju inte kvinnor i verkligheten ut. (Och dom VILL inte se ut så heller.)
Svar på tråden Vem är världens vackraste kvinna, död eller levande, enligt er?