• helena29

    Ni som äter Agnus Castus /munkpeppar!

    Hej,

    Nästa vecka tar jag ut min kopparspiral och bebisverkstaden påbörjas. Vi har en son som är 26 månader.
    Min mens var seg att komma igång först efter ppiller och efter amning. Jag började med agnus castus i tablettform från Lamberts och nu så är mensen någorlunda regelbunden. 28-35 dgr. Jag fick höra från min gyn att jag har måååånga små cystor och troligen pco. Men borde jag inte ha Äl nu då? Om mensen kommer regelbundet?
    Någon som vet om AC ger "bättre ägg" och starkare ÄL? Liknande pergotime? Det ficka jag när jag blev gravid med sonen.
    Delge era erfarenhter! Tack :)      

  • Svar på tråden Ni som äter Agnus Castus /munkpeppar!
  • Jacqueline

    Testade munkpeppar senaste cykeln på grund av oregelbunden/lång cykel och inte nog med att jag fick ÄL 10-12 dagar tidigare än "vanligt" jag plussade även förra tisdagen på vårt 12e försök =)
    Skulle påbörja min första pergotimekur nu när mensen kom men det blev ju ingen mens :P
    Andra saker jag märkte med munkpepparn var att jag kände min ägglossning och fick mycket starkare utslag på äl-testerna än vanligt.

  • Jacqueline
    helena29 skrev 2013-10-14 14:06:00 följande:

    ð??ð??ð?? Grattis! Vilken sort tog du och hur mycket?


    Köpte på vitaminbutiken.se i tablettform ,tog 1/dag från mensen till positivt ÄL test sista dagarna innan ÄL tog jag 2st faktiskt.
  • helena29

    Då tar vi samma tabletter! Funderar också på om man kan ta 2st lite innan Äl??! Kände du nåt speciellt?

  • Jacqueline
    helena29 skrev 2013-10-14 14:11:29 följande:

    Då tar vi samma tabletter! Funderar också på om man kan ta 2st lite innan Äl??! Kände du nåt speciellt?


    Jag kände min ÄL jätte väl helt plötsligt ,har aldrig känt av den innan...fick hela köret med molvärk ,öm vid sex,ömma bröst och flytningar som hette duga....
  • NewBetty

    Stort grattis ! Började oxå med munkpeppar (femicur) i våras från mensen till ägglossning. Hade så stark ägglossning att jag blev orolig , åkte till gynakuten med smärtor,efter ett ultraljud sa dr att det är min ägglossning som jag känner av(har aldrigt haft så) . Jag och min sambo såg vår chans och 15 dagar senare plussade jag. Tyvärr fick ja ett MA som vi var ledsna över. Försökt nu 2 cyklar utan resultat, utan munkpeppar, då jag inte hade några kvar. Fick mens i förra veckan i ons, beställde då en kombination av munkpeppar, dong quai, silverax och wildjam. Alla rekomenderade för att bli mer fertil och även har visat minska risk för missfall. Tabletterna kom redan dagen efter, så nu har jag tagit de varje dag, beräknad ägglossning är i helgen, så nu är det spännande både att se om jag kommer att känna ägglossningen så stark och sen hoppas på ett plus .

  • lilagrodautanben

    Vet att tråden är gammal men försöker ändå - kqn man ta munkpeppar en vecka innan äl eller rubbar man hela cykeln då? Jag får inte mina fören imorgon och enligt min app har jag äl nästa fredag

Svar på tråden Ni som äter Agnus Castus /munkpeppar!