• fruktskalet

    Hatar styvbarn möjligen gravid

    Nu är det såhär att jag är 23år - möjligen gravid och hatar mitt styvbarn. Är tillsammans med en kille som är 14 år äldre än mig, älskar han mest av allt. Kan finnas en möjlighet att jag är gravid - inte testat än.

    Och nu till problemet. Jag avskyr hans tidigare barn, hatar exet och vill inte ha ungen hos mig. Hur kommer jag över det eller måste jag det?

    Har min moder också som säger jämnt att hon inte vill att jag ska bli gravid, för mig hade det varit en lycka men för henne en pest.
    Hur ska jag framföra det?

    Tacksam för svar och inget elakt tack


  • Svar på tråden Hatar styvbarn möjligen gravid
  • mion

    DU får vara elak o skriva att du hatar dina styvbarn,men ingen här får skriva  nåt elakt till dig?? Har jag fattat det rätt??   VÄX UPP!!

  • fruktskalet

    Barnet är 8 år. Ogillar hen för att jag känner ovilja att ha en relation med hen. Hade jättebra kontakt med hen när hen var liten sen tog det slut i 6 månader och hen blev tydligen jätteledsen. Nu känns det jobbigt och undviker hen, är nog mest ifall det skulle ta slut igen, sjukt jobbigt.

    Just precis nu när jag skriver detta så är det så dumt, men vill inte bli någon 'styvmor' eller någon sådan. Är rätt så nere över detta eftersom jag verkligen inte vill ha hen i mitt liv.

    Tidigare svar - väx upp. Ja jag hade velat det men oviljan sitter där och.fadern vet om det.

  • daxförnästa

    Du kommer inte må bra av detta. Jag har egen erfarenhet av att känna att jag önskat att styvbarnet ej var med i bilden. Det kan lätt bli en symbol för allt krångel som är förknippat med att ha en blandad familj. Jag har haft fruktansvärda skuldkänslor också för jag skulle inte önska att nån kände så för mitt biologiska barn o jag tycke att styvbarnet är värd att växa upp o vara accepterad o omtyckt. Bara den där känslan av att jag får kämpa med det hela tiden är skitjobbig. Snälla skaffa inte barn med någon som har barn när du känner som du gör. O ha det i bakhuvudet om du blir ensamstående med barn kommer antagligen din nya kille känna så för ditt barn. Spelar ingen roll om man är barnkär i övrigt. Styvbarn är komplicerat på alla plan.

  • Rosa Fluff

    Hur kan man vara med en annan människa om man ogillar dennes barn så mycket?! Varför inleder man ett förhållande med någon som har barn om man inte är kapabel att ha en bra relation med barnet. Det är ett BARN!!

    Väx upp, ta ditt ansvar och inse att BARNET är oskyldig i situationen. Och ska ni ha ett barn ihop är det bäst du slutar vara så jävla egoistisk och inse att ni inkluderat styvbarnet utökar er familj och att det påverkar er alla!

  • Fantasilös

    Jag ogillar också mina "bonus"barn. De är trotsiga som få, gnäller fan jämt, jobbiga, bortskämda, odrägliga o det mesta annat med. Men försöker hålla mig undan när de är här.
    Tror inte att du måste komma över det om du själv anser att det är uthärdligt när barnet väl är där. Men visa varken barnet eller pappan dina känslor.

  • fruktskalet

    Vill lägga till att jag vet att hen bara är ett barn och jag vet att jag själv stoppst mig i den här situationen. Så tack om ni slutar påpeka det

    .

Svar på tråden Hatar styvbarn möjligen gravid