• Proppesoff

    "Okänt" syskon

    Hej! Det är såhär att jag skulle behöva lite hjälp och råd angående en okänd bror. Min mamma fick tvillingar när jag var liten, ena dog och den andra blev bortadopterad. Jag har inte vetat om detta förrän något år tillbaka. Jag skulle vilja hitta denna kille, som trots allt faktiskt är min halvbror. Min mamma vet dock inte om att jag vet allt det här och så ska det förbli ett tag till. Nu till mina funderingar, hur ska jag göra för att få fram lite mer? Jag tror att jag vet hans förnamn, och jag har en bild på honom. Sen då? Det känns lite konstigt men jag vill få fram mer fakta. Vore himla snällt om ni kunde ge mig råd å tips. Tack på förhand :)

  • Svar på tråden "Okänt" syskon
  • MeNoLike

    Jag har också haft ett okänt syskon men inte på samma sätt som du.

    Håller tummar å tår för dig

  • Kerubmamman

    Hör med skatteverket, de kan ha information om år/datum för när tvillingarna föddes. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Proppesoff

    Ja jag har tänkt göra det men har inte blivit av.. Blir så löjlig när jag ska ringa såna samtal, vet inte hur jag ska formulera mig, haha jag veeet jag är skitlöjlig :)...


    Kerubmamman skrev 2013-10-17 21:09:33 följande:
    Hör med skatteverket, de kan ha information om år/datum för när tvillingarna föddes. 

  • Thirtyplus

    På skatteverket kan man beställa en släktutredning där står samtliga syskon. Dock vet jag inte om man kan göra det om det inte handlar om en förälders dödsfall.
    Prova ringa folkbokföringen och säg precis som det är... att du fått vetskap om att du har en halvbror och att du undrar om det går att få fram uppgifter om vem han är.


  • en glad
    Proppesoff skrev 2013-10-17 20:57:25 följande:
    Hej! Det är såhär att jag skulle behöva lite hjälp och råd angående en okänd bror. Min mamma fick tvillingar när jag var liten, ena dog och den andra blev bortadopterad. Jag har inte vetat om detta förrän något år tillbaka. Jag skulle vilja hitta denna kille, som trots allt faktiskt är min halvbror. Min mamma vet dock inte om att jag vet allt det här och så ska det förbli ett tag till. Nu till mina funderingar, hur ska jag göra för att få fram lite mer? Jag tror att jag vet hans förnamn, och jag har en bild på honom. Sen då? Det känns lite konstigt men jag vill få fram mer fakta. Vore himla snällt om ni kunde ge mig råd å tips. Tack på förhand :)
    Ring till kommunen där adoptionen genomfördes och fråga om de kan hjälpa dig!
Svar på tråden "Okänt" syskon