• Minimi01

    Abort eller inte??

    Hej!
    Jag och min pojkvän står inför ett enormt svårt beslut. Vi har båda barn varannan vecka och bor 50 mil ifrån varann. Nu har jag blivit gravid med vårt gemensamma barn. Båda vill behålla men ingen kan flytta utan enorma kompromisser som påverkar de tidigare barn vi har. Vi känner att enda utvägen är abort....men samtidigt skriker hela min kropp att det är fel!! Allt annat stämmer till 100% och vi vill verkligen leva tillsammans med detta barn så är det då rätt att ta bort ett litet liv... Hur ska vi göra?


  • Svar på tråden Abort eller inte??
  • Meei

    Ni måste väl haft en plan sedan innan? Distansförhållande är något som kan funka ett tag (även år) men någon gång måste man kunna flytta ihop. Men på dig låter det som ingen av er kommer vilja flytta alls? Hur långt ser du då att erat förhållande kommer gå?
    Tycker ni ska fundera på det först innan ni skaffar barn.

  • Juronjaure

    Ni ska lyssna på er själva, inte på medlemmar på familjeliv ;) Personligen skulle jag ångra mig resten av livet om jag gjorde abort, men så är det inte för alla.

    Hur har ni tänkt er framtiden? Ska ni fortsätta bo 50 mil från varandra för evigt? Det låter inte riktigt hållbart i längden...

  • Minimi01

    Det var ju som sagt inte planerat då jag fortfarande åt piller.. Vi vill leva tillsammans och vi vill dela resten av livet tillsammans så det är inget tillfälligt. Vi hade planer på att flytta ihop om fem år eller så och innan dess köra på distans. Nu hamnade allt i ett annat läge och antingen måste någon flytta...vem? Eller abort som känns helt fruktansvärt ????

  • Valborgs

    Hur gamla är era tidigare barn? Med tanke på att ni tänkt att någon av er kan flytta om ca 5 år? Någon av er kan inte tänka er att ta det största ansvaret under den perioden, så ni slipper göra abort pga det?

  • Tebriane

    Tänk på de andra fyra barnen... Tänk på hur det faktiskt kommer bli för alla inblandade... Tänk på vad som händer om det inte fungerar mellan er...

  • Meei

    Mycket kan hända på fem år och känns tråkigt att barnet ska behöva leva med bara en förälder så lång tid. Men visst kan någon tänka sig att flytta tidigare kör på, men då får någons barn lida som man flyttar från. 
     
    Men från dina kommentarer så känns det som du redan bestämt dig. Då kvittar det vad vi säger.
     
     
     

  • Minimi01

    Jag har tre barn sedan tidigare 7,9 och 11. Hans är 5 och 10. Det finns inga tveksamheter på om det skulle funka mellan oss...

  • Minimi01

    Jag har inte bestämt mig...det är ju därför jag behöver råden från er andra...hur skulle ni tänka i min sits?

  • Tebriane

    Personligen skulle jag verkligen se hur detta skulle påverka alla fyra barn som redan finns och som behöver båda sina föräldrar! Att sätta ytterligare ett barn till världen som hamnar mitt i allt detta anser jag är egoistiskt...

  • Valborgs

    Min mamma flyttade 10 mil bort när jag var 9 år och då kände jag mig övergiven, så jag tycker ni ska tänka igenom flytt både en och två gånger! Visst, man blir äldre, men då kommer barnbarn istället och det är skönt att ha närheten till varandra då med.
    Svårt att säga vad man gjort, men när jag var singel drog jag mig för att ens dejta personer som inte bodde i samma stad just pga såna här situationer för min dotters del och hade jag ändå hamnat i det så TROR jag att jag hade gjort abort. Men det är så lätt att säga, när man inte sitter där själv.

Svar på tråden Abort eller inte??