• mars2011

    Julibebis 2014

    Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

  • Svar på tråden Julibebis 2014
  • Phlippan87
    Anni01 skrev 2013-11-04 13:14:07 följande:
    Skönt Phlippan87! :) 
    Trodde också det skulle bli svårt att få VUL förra graviditeten och hade förberett ett övertalnings-tal men behövde bara nämna att vi fått missfall och försökt länge så var det fixat. :) Vet inte om vi ska be om ngt denna gången känner mig märkligt nog mycket lugnare men oron kanske kommer när jag förstått att jag faktiskt är gravid. Tungan ute
    jag hade också ett tal redo, har ju inte försökt länge alls och egentligen ganska bra koll på när det kan ha blivit något eftersom jag tog digitalt och fick neg ett par dagar tidigare men var orolig redan när jag väntade 2an, sedan fick vi ju mf efter det och även om jag på ett sätt är lugnare av det (var 4e graviditet säger de ju är mf ungefär så 1 av mina 4...) Det är ju privat gyn, men anslutna till landstinget och Vårdval Sthlm men var liksom inget snack alls. Jag frågade om de gör tidiga UL, och nämnde att jag fick mf i oktober och nu är gravid igen så frågade hon direkt om jag ville boka en tid och om jag ville komma denna veckan. Visst, varför inte liksom?
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    Phlippan87 skrev 2013-11-04 13:19:03 följande:
    jag hade också ett tal redo, har ju inte försökt länge alls och egentligen ganska bra koll på när det kan ha blivit något eftersom jag tog digitalt och fick neg ett par dagar tidigare men var orolig redan när jag väntade 2an, sedan fick vi ju mf efter det och även om jag på ett sätt är lugnare av det (var 4e graviditet säger de ju är mf ungefär så 1 av mina 4...) Det är ju privat gyn, men anslutna till landstinget och Vårdval Sthlm men var liksom inget snack alls. Jag frågade om de gör tidiga UL, och nämnde att jag fick mf i oktober och nu är gravid igen så frågade hon direkt om jag ville boka en tid och om jag ville komma denna veckan. Visst, varför inte liksom?
    extra skönt dessutom att gyn ligger ca 10 minuters gångväg från oss, plötsligt är allt centralt även om vi bor i en liten sido-ort med några tusen invånare
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Madelene87

    Jag fick mitt plus i fredags :) I juli 2012 så tog jag bort cellförändringar vilket medförde en förträngning i livmodershalsen. På torsdag hade jag tid för operation för att åtgärda detta på grund av att jag fått sagt till mig att förträngningarna gjorde att jag inte kunde få barn.
    Vi har försökt länge och från och till har vi vart väldigt aktiva. Men innan förra mensen var jag på gyn för att prata om en operation, han försökte töja lite under lokalbedövning och detta måste ha gjort susen, för som sagt i fredags fick jag mitt plus. BF 12 juli enligt FL.
    Sedan tidigare har jag en flicka född 07 och en flicka född 11.  


    Stolt mamma till världens finaste Isolde och Stella
  • Svartvinbär

    Phlippan87: vilken tur och skönt att du får komma och göra vul , hur långt gången är du då? Och ännu bättre med frikort:)

    Kul med resan :)

    Grattis madelene87

  • Phlippan87
    Madelene87 skrev 2013-11-04 14:11:26 följande:
    Jag fick mitt plus i fredags :) I juli 2012 så tog jag bort cellförändringar vilket medförde en förträngning i livmodershalsen. På torsdag hade jag tid för operation för att åtgärda detta på grund av att jag fått sagt till mig att förträngningarna gjorde att jag inte kunde få barn.
    Vi har försökt länge och från och till har vi vart väldigt aktiva. Men innan förra mensen var jag på gyn för att prata om en operation, han försökte töja lite under lokalbedövning och detta måste ha gjort susen, för som sagt i fredags fick jag mitt plus. BF 12 juli enligt FL.
    Sedan tidigare har jag en flicka född 07 och en flicka född 11.  
    grattis!
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    Svartvinbär skrev 2013-11-04 14:23:16 följande:
    Phlippan87: vilken tur och skönt att du får komma och göra vul , hur långt gången är du då? Och ännu bättre med frikort:)

    Kul med resan :)

    Grattis madelene87
    4+2 då, så räknar med att de inte kommer se något alls typ, men det var deras förslag så jag tänker inte säga emot. Hon sa själv att om de inte ser något får jag en tid någon vecka senare eller två
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Nimah

    Vad bra Phlippan! Jag har också bokat tid idag. Ska till gyn den 26 november. Då är jag i v 7+4 så då borde man se. Var inte heller svårt att boka. Kostar 350, vilket är mycket billigare än på de rena ultraljudsklinikerna. Känns som en evighet dit dock. Men idag har jag mått lite illa och har väldigt ömma bröst. Det känns bra :)

  • Phlippan87
    Nimah skrev 2013-11-04 16:24:36 följande:
    Vad bra Phlippan! Jag har också bokat tid idag. Ska till gyn den 26 november. Då är jag i v 7+4 så då borde man se. Var inte heller svårt att boka. Kostar 350, vilket är mycket billigare än på de rena ultraljudsklinikerna. Känns som en evighet dit dock. Men idag har jag mått lite illa och har väldigt ömma bröst. Det känns bra :)
    jag hoppas ju på en tid på morgonen den 22 november också, då bör jag vara på 6+3
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Patricia4

    Hejsan

    Jag får olika Bf beroende på vilken sida / app jag använder... Allt från 6 juli till 9 juli... Hur vet jag vilken som är rätt..??? Senaste mens 30 sept! Hjälp!!! Megaproblem ;) haha

  • Phlippan87
    Patricia4 skrev 2013-11-04 16:28:51 följande:
    Hejsan
    Jag får olika Bf beroende på vilken sida / app jag använder... Allt från 6 juli till 9 juli... Hur vet jag vilken som är rätt..??? Senaste mens 30 sept! Hjälp!!! Megaproblem ;) haha
    jag tror mest på de där jag kan ställa in cykelns längd och lutealfasen själv. Du kommer troligen bli flyttad vid rul ändå sedan
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
Svar på tråden Julibebis 2014