• Anonym (Rynkfri tack)

    Face yoga - nya metoden för slätare ansikte utan kirurgi, krämer - och dessutom GRATIS.

    Har fått upp ögonen (bokstavligt talat) för face yoga, den nya anti-age metoden för ansiktet, som fler och fler världen över upptäcker. Den är effektiv, biverkningsfri - och gratis! Du kan lära dig metoden genom youtube bl a. 

    Jennifer Anniston, Gwyneth Paltrow mfl lovprisar metoden, och även många "vanliga" människor som ser märkbara resultat i sina ansikten efter några veckors träning. Träningen är rolig, tar inte lång tid, men bör utövas regelbundet för bästa resultat. 5-10 minuter per dag, några dagar i veckan räcker.

    Här kommer jag posta information, bilder, länkar till instruktionsvideos osv. Observera jag säljer inget, är inte utbildad på området. Men har gjort övningarna i några veckor, och har märkt skillnad redan.

    Face yoga är effektivt mot:
    Slapp muskulatur (hängande ansiktsutryck pga ålder)
    Kråksparkar
    Skrattrynkor vid kinder
    Hängande ögonlock
    Dubbelhaka

    mm. mm. Allmänt välmående med förbättad cirkulation brukar följa med på köpet.

    Så häng med på resan! Finns inget att förlora, bortsett från en rynka eller två Flört            

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-25 22:34
    Länkar till olika face yoga-övningar!

    Skippa botoxen i pannan. Här visar Annelise Hagen hur man får slät panna med face yoga




    Annelise visar hur man motarbetar ögonrynkor:




    Metod mot skrattrynkor (nasiolabiala rynkan) vid kinderna:




    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-25 22:40
    Precis som övriga kroppen börjar bli slappare och hänger med åren, så gör även ansiktet det. Vi tränar med vikter för att kroppen ska bli fastare - och det funkar! Varför skulle inte samma gälla för ansiktet?

    Det finns närmare 50 muskler i ansiktet. Grejen med face yoga är fingermotståndet (motsvarar vikterna för vanlig träning) - du ska göra övningarna så att musklerna får jobba så mjölksyra börjar produceras.

    När man "hindrar" en muskel från att jobba genom att sätta fingret på den när den ska jobba, får den jobba hårdare, då är det styrketräning.

    All styrketräning stärker muskler, även i ansiktet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 00:18
    Bra, enkel instruktionsvideo:





    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 18:46
    Här kommer några jättebra face yoga övningar (videos, kanontydliga) av Fumiko Takatsu som ska hjälpa oss att få en fastare hals och käklinje, panna, ögonlock med mera.

    Fler gratisövningar hittar du på hennes hemsida:

    tipstricksotrivialiteter.wordpress.com/2013/05/01/ansiktsyoga-for-hals-och-kaklinje-vecka-1/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-27 00:32
    Ännu en inspirerande face yoga video:



  • Svar på tråden Face yoga - nya metoden för slätare ansikte utan kirurgi, krämer - och dessutom GRATIS.
  • Anonym (Rynkfri tack)

    "I USA talas och skrivs det just nu massor om ”face yoga”, ansiktsyoga. Det är precis vad det låter som: yogarörelser som du gör med ansiktet.


    Du räcker ut tungan så långt du kan, blåser upp kinderna, himlar med ögonen, plutar med munnen. Syftet är att släta ut rynkor, strama upp huden och ge dig ett ungdomligare utseende.

    En av de första att erbjuda ansiktsyogaklasser var Annelise Hagen, yogalärare på Manhattans anrika New York Health and Racquet Club. Hon hävdar att metoden slätar ut huden effektivare än botox och lyfter ansiktet lika bra som kosmetisk kirurgi. Billigare och säkrare är det också, enligt Hagen. Du kan öva hemma.

    Precis som resten av kroppen förlorar ansiktets muskler med åren volym och spänst. Face yogans rörelser tonar ansiktsmusklerna och ger dem  mer volym. Då stramas slapp hud upp, rynkor kring ögonen, munnen, i pannan och halsen slätas ut, enligt entusiasterna. Övningarna sägs också öka blodcirkulationen i huden så att den blir friskare och får mer lyster.

    Ansiktsyoga lär också vara ett förträffligt sätt att förebygga rynkor. Uppdämda spänningar samlas i ansiktet, menar man. Det gör att vi drar ihop ansiktets muskler – knyter dem – så hårt att rynkor bildas och vi ser äldre ut."

    Källa: Icakuriren http://www.icakuriren.se/Kropp-Sjal/Mode-Skonhet/Ge-ansiktet-ett-lyft-med-nya-yogan/
      

  • Anonym (Rynkfri tack)
    Få ett spänstigare ansikte med yotox Glöm sprutor och skalpeller – ansiktsyoga ger dig ett lyft på helt naturlig väg Dras du med stressrynkor och stela käkar? Glöm sprutor och skalpeller – ansiktsyoga ger dig ett lyft på naturlig väg. Aftonbladets reporter Hanna Radtke testade de nya formerna för att tanka energi i vintermörkret. Fattigmans-botox -”yotox”.

    Yogalärare i New York

    Det är på den vägen jag kastar mig ut på nätet och upptäcker Annelise Hagen och hennes ”yotox”. Annelise har lärt ut yoga i New York i över tio år och har bland andra Julia Roberts och Rachel Weisz som varma anhängare. Enligt henne är ansiktet en eftersatt zon i gymmet. Därför har hon utvecklat ”yotox” – ansiktsyoga.


    – Gör du ansiktsyoga några minuter om dagen kommer du att ha ett spänstigare och vackrare ansikte efter sex månader. Efter ett år har du ha färre rynkor och färre kråksparkar. Resultatet blir ett naturligt ansiktslyft, säger hon till Daily News.


    Grimaserna och djupandning ska också göra att käkarna slappnar av och spänningar frigörs i ansiktet, menar hon. Perfekt. Jag bestämmer mig för att testa.
    http://www.aftonbladet.se/halsa/article12192537.ab

  • Anonym (Rynkfri tack)

    Skippa botoxen i pannan. Här visar Annelise Hagen hur man får slät panna med face yoga:

    ">

  • Anonym (Rynkfri tack)

    Annelise visar hur man motarbetar ögonrynkor:

    ">

  • Anonym (Rynkfri tack)

    Notera att de flesta plastikkirurger inte alls tror på face yoga, och säger att det omöjligt kan hjälpa mot rynkor. Men bildbevis talar sitt tydliga språk. Ska lägga ut lite före och efter bilder. Har även fotat mitt ansikte innan jag började, vecka för vecka. Jag SER att det funkar.

    Jag vet varför plastikirurger inte gillar - "tror på" - denna metod. De förlorar klienter pga den. En Porsche mindre att köpa per år. 

  • Anonym (Rynkfri tack)

    Metod mot skrattrynkor (nasiolabiala rynkan) vid kinderna:


    ">

Svar på tråden Face yoga - nya metoden för slätare ansikte utan kirurgi, krämer - och dessutom GRATIS.