Inlägg från: Majblomma14 |Visa alla inlägg
  • Majblomma14

    Gravida eller har nyligen fått tvillingar i Stockholmsområde?

    Fisch skrev 2013-10-25 16:46:00 följande:

     Hej!

    Jag undrar om det är några gravida med tvillingar eller som har redan fått tvillingar i Stockholmsområde? Jag är gravid i v.20. Jag undrar vad har ni för MVC eller barnmorska? Var tänker ni föda? Har ni rekommendera MVC/barnmorska och sjukhus?
    Tack på förhand!
    Fisch ;) 


    Jag är gravid med tvillingar och bor i Sthlm! är i vecka 13 nu.

    Går på Ultragyn Odenplan, skrevs först in på Privatbarnmorskorna Gärdet men bytte pga en dålig erfarenhet. Nu är jag supernöjd.

    Förra ggn födde jag på BB Sthlm och vi var supernöjda (trots en jättelång och utdragen förlossning). Skulle gärna vilja föda där igen men vet inte säkert eftersom det ju denna gång rör sig om två!

    Var går du?
  • Majblomma14
    Fisch skrev 2013-10-29 09:19:23 följande:

    Vad kul att höra från er! Grattis till tvillingar!
    Jag går på MamaMia Karlavägen. Det verkar som de har hela tiden problem med datorsystem. Vi skulle gå på RUL i fredags - vi längtat så mycket att få se våra bebisar. Men när vi kom till MammaMia, då var vårt besöktid borta. Vi fanns inte i deras dator. Vi var så besvikna!!!! Vi träffade vår barnmorska - hon beklagade att det blev så här och bokade ny tid för ultraljud på måndag. Så igår fick vi se dem!!! SkrattandeJätte speciell känsla. 
    Majblomma14: Jag tänkte föda på BB Sthlm - har hört mycket gott. Men går det inte att göra det om man väntar tvillingar. 
    mimi02: Vilken BM har du på Mamamia? Jag har hört gott om Annika Skärbo där, men hon slutar på Mamamia i december...
    Jag har mått jätte bra fram till v18 - ingen illamående eller ngt sånt. I v18 började jag få jätte ont i ryggen och kraftfulla och smärtsamma sammandragningar när jag rör på mig. Och jag arbetar på en förskola med de minsta barnen, så det är mycket lyft och ingen vila under hela dagen. Imorgon går jag till läkare - får vi se vad hon säger.
    Hur mår ni under graviditeten?


    Jag vet att förut, innan det 'fria vårdvalet' infördes 2010, tog inte BB Sthlm emot 'riskgraviditeter' och riskförlossningar, dvs tvillinggraviditeter och planerade kejsarsnitt bl.a. Men nu är det kanske annorlunda och de kan inte neka någon längre.
  • Majblomma14
    Mimmi79 skrev 2013-11-04 08:39:19 följande:

    Hej alla tvillinggravida. Mina tvillingar är nu nio månader och vi flyttar utomlands nästa vecka. Därför säljer vi vår vagn, en svart Bugaboo Donkey Twin. Inkl alla tillbehör kostar den strax över 17.000. Säljer den för 12.000. Den är verkligen jättefin, ser i princip oanvänd ut. Den finns i Nacka, Stockholm. Hör av dig vid intresse, 0701484300.

    Lycka till med alla graviditeter! Tvillingar är underbart!

    Malin


    Hej! Har du sålt din vagn än???
  • Majblomma14
    kaffetunnan skrev 2013-11-11 15:03:21 följande:
    Min i nypris kostade 12600. Vill du inte hellre ha den ny om du ska betala den summan?
    Finns din kvar? Men menar du att du inte har använt den? (nu är jag lite förvirrad..)  
    Vad ingår i det priset i så fall?
  • Majblomma14
    Lakrids skrev 2013-11-12 10:08:42 följande:
    Jag tror att "kaffetunnan" menar att hennes vagn kostade 12600 kr som ny och att det därför är dyrt att köpa en begagnad för 12000 kr. Vi gav 12900 kr för en ny inkl åkpåsar, så jag får lov att hålla med :)
    Ok, nu är jag ännu mer förvirrad! Men tack för att du förklarar! 

    Menar ni att man kan få tag i en Bugaboo Donkey Duo Twin NY för 12-13000 kr?? Var någonstans i så fall? Jag har bara hittat nya för över 17000 kr.

    Tar tacksamt emot tips!!     
  • Majblomma14
    Lakrids skrev 2013-11-12 11:07:57 följande:
    Ok, hihi! Vi köpte vår Bugaboo Donkey Twin från Babyplus i Holland. Dom är kanon att ha att göra med! Spana in deras hemsida www.babyplus.nl och klicka dig fram till rätt vagn & scrolla sedan längst ner på sidan för info på engelska. Maila sedan info@babyplus.nl och meddela vad du önskar, så återkommer dom med kostnadsförslag direkt. Från beställning till leverans tar det 3-5 veckor (vi fick den efter 3 veckor). Betalade 12900 kr och då ingick vagnens chassi, 2 ramar (som funkar till både ligg- & sittdelar), 2 liggdelar, 2 sittdelar, 2 regnskydd, 2 suffletter, 2 övertyg för liggdel (de kallar övertyget på liggdelen och suffletten för tailore set), 2 madrasser för liggdelar, 1 varukorg (under vagnen), 1 varukorg (att sätta dit istället för en ligg-eller sittdel om man bara har ett barn med sig), 1 pump, och 2 cocoons (åkpåsar att ha i liggdelar). I priset ingick leverans till dörren :) Om vi hade köpt vagnen i Sverige hade bara vagnen kostat 16500 kr. Sen hade kostnader för åkpåsar tillkommit.

    Men gud vad bra, tack för tipset!!! Har ni redan fått den? Och ni är nöjda eller? var det inte krångligt att göra beställningen??
  • Majblomma14
    Lakrids skrev 2013-11-12 11:29:48 följande:
    Vi fick den förra veckan. Är gravid i vecka 35, så har inte använt den än. Den står här å ser snygg ut bara ;) Det gick jättebra att beställa. Jag skrev att vi väntade tvillingar och att vi ville köpa en bugaboo donkey twin. Jag skrev vilken färg vi ville ha på liggkorgarns, sitsar och tyg och att vi även ville köpa åkpåsar till liggdelarna och vilken färg vi ville ha på dom. Då mailade dom prisoffert och vi svarade att det såg ok ut. Betalningslänk skickas först när vagnen är redo för att sändas till Sverige. Det finns massa andra grejer att köpa till också om man önskar, tex dynor, mugghållare, skötväska, parasoll, bilstol, adapter till bilstol mm.
    Låter ju toppen! Och du är säker på att det är original eller?

    Du skulle möjligtvis inte vilja klistra in ditt mail till dem i ett meddelande till mig här på FB? Det är ju svårt med alla engelska termer för dessa barnvagnsdelar!  
  • Majblomma14
    Lakrids skrev 2013-11-12 12:54:38 följande:
    Absolut äkta! Vagnen levereras direkt från Bugaboo, därav det lägre priset. Babyplus sköter bara kontakten så att säga. Alla vi känner som har Bugaboo har beställt därifrån :) Återkommer med mailet!

    Vad bra, det är ju toppen!! Har precis författat ett mail med några frågor på knagglig engelska, haha... får se om de svarar.

    Du får hemskt gärna kopiera ditt mail till min inbox! Tycker det är så svårt att beställa via nätet och dessutom på engelska!

    Vad har du för vagn, en Donkey Twin all black eller en vanlig? Gud, det är så mycket att tänka på! Och detta blir ändå barn nr 2 och 3, har en son sen innan och vi trodde ju att vi hade allting kirrat redan. Återanvändning av vagnar, tillbehör, sängar, osv, men tji fick vi! Haha...

    Jag är bara i vecka 15 än så länge så vi ska nog vänta lite med att beställa, åtminstone tills efter RUL som vi har om några veckor. usch, är så nervös... vill så gärna att allt ska vara bra! Man vill ju inte beställa för tidigt om det skulle visa sig att något händer... I Sverige har man ju en returrätt, men det gäller väl inte när man beställer från utlandet och det är ju meckigare att skicka tillbaka allt i så fall.

    Beställde ni Maxi Cosis babyskydd också? Det tyckte vi var så smidigt med Teutonia Cosmo som vi hade till sonen så vi kör nog på en liknande variant denna gång. De borde ju även vara billigare på dessa babyskydd, borde kanske passa på att beställa sådana också!

    En sak som jag tycker är lite konstigt är dock varför de inte kan skriva ut priset på vagnarna utan man måste maila och fråga? vet du anledningen till det??             
  • Majblomma14

    Jösses, har redan fått svar!!!! Det tog exakt 10 minuter för dem att läsa igenom mitt mail med mina frågor samt skriva ihop ett svar och skicka! Det var jäkligt imponerande!

  • Majblomma14
    Lakrids skrev 2013-11-12 13:29:29 följande:
    Visst är dom serviceminded!! :) Vi har inte beställt barnstolar därifrån (köpt begagnade Maxi cosi & adaptrar av bekanta). Vi beställde svarta ligg- & sittdelar och Royal blue på övertyget på liggdelarna och suffletterna. Åkpåsar för liggdelar (cocoons) tog vi i svart. Vi vet att vi väntar 2 pojkar, så då körde vi med blått. Vi har åxå en son redan, så det blev att tänka om lite... haha! Dyrt blir det, man fantastiskt spännande :) Vet inte varför dom inte skriver ut priserna? Kanske därför att de blir missvisande (eftersom man får rabatt om man köper via mailkontalt)? Nu ska jag pallra mig iväg och lyssna på hjärtljud på busarna i magen :)
    Jaha, man får rabatt om man köper via mailkontakt alltså? ja, jag förstod inte var rabatten kom ifrån, men det brydde jag mig inte om att fråga...
  • Majblomma14
    Lakrids skrev 2013-11-12 13:29:29 följande:
    Visst är dom serviceminded!! :) Vi har inte beställt barnstolar därifrån (köpt begagnade Maxi cosi & adaptrar av bekanta). Vi beställde svarta ligg- & sittdelar och Royal blue på övertyget på liggdelarna och suffletterna. Åkpåsar för liggdelar (cocoons) tog vi i svart. Vi vet att vi väntar 2 pojkar, så då körde vi med blått. Vi har åxå en son redan, så det blev att tänka om lite... haha! Dyrt blir det, man fantastiskt spännande :) Vet inte varför dom inte skriver ut priserna? Kanske därför att de blir missvisande (eftersom man får rabatt om man köper via mailkontalt)? Nu ska jag pallra mig iväg och lyssna på hjärtljud på busarna i magen :)
    Åkpåsarna ingick inte i grundpaketet för Donkey Twin eller? Men allt det andra (ligg- och sittdelar, sufletter och övertyget) ingick eller hur?
    Får jag fråga hur mycket rabatt ni fick? 
  • Majblomma14
    Fröken Bus skrev 2013-11-13 22:42:28 följande:

    Hej! Är också sugen på en Bugaboo Donkey twin, men har ni koll på hur det blir om något inte fungerar, behöver reklameras. Har hört om chassin som gnisslar? Är de bra på att hjälpa till vid fel, någon som vet något? Jag känner mig helt grön, hur länge använder man liggdelen ungefär? Hur länge använder man babyskydd, innan det behövs annan bilbarnstol? Kan man köpa babyskydd från dem med, är det maxi cosi som passar? Tack för all hjälp med detta! Det är en ny värld som öppnar sig nu efter 7 års försök och längtan smile1.gif Fröken Bus


    Grattis verkligen!!!! Kul att det efter så många år blev två på en gång. Det är verkligen en gåva vi har fått känns det som, ett mirakel!

    I vilken vecka är du?
Svar på tråden Gravida eller har nyligen fått tvillingar i Stockholmsområde?