• mammie04

    Svagt plus eller spökstreck? - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Poison skrev 2013-11-08 05:31:53 följande:
    Äntligen!! Plus Gravid Hjärta

     


    Grattis!
  • mammie04
    LovisaC skrev 2013-11-07 20:04:44 följande:
    .....så har min livmoder känts i typ en vecka. Det kändes jätteskumt först, men jag fick några test som nog förklarade det ;)
    Då hoppas jag att jag också får sådana där förklarande test Skrattande Nu på morgonen var det iaf bara det gamla vanliga spökstrecket, inget å bry sig om.. Jag är ju bara på äl+8 så det finns gott om tid. Fast idag känner jag mig helt o-gravid Rynkar på näsan
  • mammie04
    LovisaC skrev 2013-11-08 08:00:25 följande:

    I did too you know ;)
    Åh jag håller verkligen på dig! Äl+10 syns ett rosa streck vid genomlysning av mina test. Äl+8-9 var strecken grå.
    Tack, det känns skönt att höra att du hade det likadant och att du håller på mig! Jag funderar på om jag ska låta bli att testa på ett par dagar, bara för att slippa hålla på och leta och tolka och bli besviken.. Fast jag vete katten om jag klarar det

    Hur mår du nu? Har du fortfarande värk i livmodern?  
  • mammie04

    Jag har bestämt mig för att inte testa igen förrän på måndag och försöka koppla av och koppla bort under helgen!

  • mammie04
    Fayme skrev 2013-11-09 11:51:10 följande:
    Gud, vi har inte fattat någonting än. Är cb säkra? Är jag verkligen gravid??? Är i ett sånt lyckligt ställe samtidigt som jag är så choklad att jag skakar
    Stort grattis!!
  • mammie04

    Nu känner jag mig RIKTIGT modig Flört Jag har beställt både preg test och ett cb digital! Preg för att det visade förra gången och cb för att.. jag har alltid sagt att jag inte ska ta ett sånt förrän jag är säker på att jag är gravid.. Och jag  är inte ett dugg säker, men det känns bra att ha ett hemma den här månaden Skrattande Jag har aldrig använt ett cb digital.

    Köpte för första gången sedan tonåren även trosskydd för jag har sådana flytningar att det känns som om jag har mens.. och så är jag trött, har ont i svanken och molvärk. Men inget synligt på tl:s stickor så jag kanske inbillar mej?

  • mammie04
    EQ85 skrev 2013-11-09 12:28:25 följande:
    kan gå åt båda hållen. hoppas att båda visar det du vill se
    Det är bara å vänta å vänta å vänta Å hoppas på att slippa bli besviken!
  • mammie04

    Kastar in bilder på morgonens (lite starkare?) spökstreck så här på äl+10. Som vanligt vid den här tiden i månaden blir jag sur och anti-allting, får de där "jag kommer aaaaldrig att bli gravid" -tankarna osv. Trots att det egentligen är nu som först som det börjar bli intressant att testa



  • mammie04
    LovisaC skrev 2013-11-10 11:18:44 följande:

     



    Ser grått ut och lite för nära det andra strecket va? Jag har redan börjat lägga upp strategin för nästa månad
  • mammie04

    Äh, så försvann resten av inlägget..

    TACK Lovisa för trix! 

  • mammie04
    Grinolle skrev 2013-11-10 13:56:30 följande:

     


    Någon som ser ett streck??
    Ser plussigt ut!
  • mammie04
    LovisaC skrev 2013-11-10 16:08:01 följande:
    Dumma Testlagret gör mig ju mindre galen. CB däremot visar vad jag tycker är en tydlig stegring; men är det en okej stegring? Idag bör vara BIM+1 (med 14 dagar lutealfas då, min är ju som mest 12 normalt) och den första från BIM-2.

     


     
    Jättefin stegning! Önskar mig en likadan i julklapp
  • mammie04

    När inte ens TL ger ett litet spökstreck på äl+11, då är det illa Rynkar på näsan Blir inget den här månaden heller med andra ord. Får leta info om hur man boostar ägg-stackarna till max istället. Någon som vet?

  • mammie04
    emsan83 skrev 2013-11-11 06:24:54 följande:
    Ja kan rekommendera d vitamin. Ja gör ivf i för sig men har hållt på i många år. O igår äntligen kom ett extra streck. Har satt in 11 befruktade fina ägg utan att lyckas och så börja ja med d vitamin löst brevid mitt val kvinna. Värt att testa
    TFörst och främst {#emotions_dlg.flower}GRATTIS till bebisen i magen{#emotions_dlg.flower}!!

    Jag ska prova d-vitamin, jag tror faktiskt jag ska göra en storbeställning med vitaminer och mineraler  
  • mammie04
    LovisaC skrev 2013-11-11 08:01:49 följande:

    Munkpeppar, zink och progesteronkräm. ;)
    Faen, jag tror jag går "all in" nästa månad och kör på allt samtidigt Munkpeppar använde jag denna gång och har provat tidigare utan resultat! Nu har jag läst om Epa glandin, d-vitamin, progesteronkräm, inositol och zink. Om jag gör en jättekombo måste jag ju bli på smällen nästintill utan sperma eller hur  

    Är på så jäkla gott humör idag trots negativa test, hihihi! 
  • mammie04
    Liten till skrev 2013-11-11 09:03:04 följande:

    Ja absolut! men försöka få till liiite spermier trots allt, kan ju inte skada Härligt att du mår så bra idag, jag mår inte toppen, men blev gladare av ditt inlägg i allafall Härligt med positiva människor!!
    Ja det är väl bäst maken får va med på ett hörn och känna sig lite delaktig  
    Varför mår du inte bra? Du behöver inte svara om du inte vill naturligtvis. Jag skickar en varm kram till dig och hoppas att du snart får må bättre Hjärta 
  • mammie04
    Jacqueline skrev 2013-11-11 09:06:10 följande:
    Hahaha ja vilken grej ,kanske räcker att din karl viftar med kallingarna lite nästa ägglossning då **fniss** härligt med positiva och glada människor
    Jag har ibland tänkt att det vore lättare om man slapp tillsätta karl-ingrediensen och bara befrukta sig själv Ingen som säger "inte idag IGEEEN" när det närmar sig äl eller som försöker häva att denne är för trött kl 05,00 på morgonen, haha!
  • mammie04
    eske skrev 2013-11-11 09:07:27 följande:
    absolut ;) bara av att en är på bra humör smittar av sig som bara den på allihop :D, tyvärr är det ju likadant åt andra håller också!
    Då tänker jag försöka sprida glatt humör här så det åtminstone finns en liten motvikt till det tråkiga..
  • mammie04
    eske skrev 2013-11-11 09:16:49 följande:
    Då har man pratat med en extremt otrevlig barnmorska nu också, gör ju inte att man blir gladare direkt! "det är inte att du slutat med p-piller som gör att mensen är sen, det är att du tänker på det för mycket", "sluta testa, mensen kommer, jag lovar", "tro inte att det är så lätt att bli gravid, det är det inte" osv.. även att jag förklara att jag har en avslappnad attityd till det, att det kommer när det kommer men det är irriterande när mensen aldrig kommer. dumjävel :(
    Hon måste vara syster till den ssk som sa till mig på bb när jag fått första barnet och var i upplösningsttillstånd över att ungen bara skrev och skrek: " så här är det att ha  barn, det är bara att du vänjer dig!"
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck? - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester